Sidan 203 av 548 FörstaFörsta ... 103153193201202203204205213253303 ... SistaSista
Resultat 2 021 till 2 030 av 5473

Ämne: 60+

  1. #2021
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Har varit bonde i helgen,synd i detta underbara väder.
    Jan

  2. #2022
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Håller med Räven om detta underbara väder.
    Tog mig en tur utåt Värmlandsnäs där en skördefest pågått i två dagar med massor av olika aktiviteter på många bondgårdar och andra platser med anknytning till jordbruket.
    Flertal lantbruk höll öppet hus för allmänheten. Det visades ju lite nostalgi jämsides med dagens överväldigande maskinparker. På några ställen förekom det ju både loppis och ponnyridning. En del försäljning av hantverk och naturligtvis rökt Vänerfisk samt en del försäljningar från gårdsbutiker.

  3. #2023
    Medlem simens avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Bohuslän Tanumshede
    Inlägg
    194

    Thumbs up

    En fin helg i Norge. Många gamla kompisar från Senior Mc Norge. Jodda Ollle jag åkte om Gaustadtoppen på väg til Skinnarbu, jag har åkt der förut så den måste man bara ha med sig. Bra väder på fredag men regn-regn-regn på båda lördag och i dag. Men fikk prova ut min rukkajacka den va vattentät tog bara på regnbycksor 4 timmar i sprutregn Da vi körte av färgan i Strömstad i kveld så va det törra vägar och 22 grader va skönt Vi va 59 stycken som mötte, trevliga gubbar och tjeiar

    ____________
    Simen

  4. #2024
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av simen Visa inlägg
    En fin helg i Norge. Många gamla kompisar från Senior Mc Norge. Jodda Ollle jag åkte om Gaustadtoppen på väg til Skinnarbu, jag har åkt der förut så den måste man bara ha med sig. Bra väder på fredag men regn-regn-regn på båda lördag och i dag. Men fikk prova ut min rukkajacka den va vattentät tog bara på regnbycksor 4 timmar i sprutregn Da vi körte av färgan i Strömstad i kveld så va det törra vägar och 22 grader va skönt Vi va 59 stycken som mötte, trevliga gubbar och tjeiar

    ____________
    Simen
    Blev norrmännen mycket avundsjuka på din stiliga väst ?
    Jan

  5. #2025
    Medlem simens avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Bohuslän Tanumshede
    Inlägg
    194
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Blev norrmännen mycket avundsjuka på din stiliga väst ?
    Dom tyckte västen va fin dom va nog mera avundsjuka på vad jag betalat för FJR'n mot dom Norska priserna en skillnad på 100000,- norska kronor.


    ____________
    Simen

  6. #2026
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Klart att det var kul att träffa andre gutter men både prisnivå och väder tycks vara bättre på denna sidan gränsen.
    Ove

  7. #2027
    Medlem simens avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Bohuslän Tanumshede
    Inlägg
    194
    Stemmer nog bra det Ove. Men nu er inte vädret i Bohuslän nogot at skryta av Regnar her nu.


    ____________
    Simen

  8. #2028
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Hade ju hoppats på att våra svenska MC-seniorer skulle ta sig själva i kragen och få till en styrelse som gjorde föreningen lite mer verklighetsnära.
    Nu har ju dessutom styrelsen inte besvärat sig med att ha sin hemsida igång utan skyller sedan flera månader på att den är under konstruktion.
    Detta är ju ett dåligt sätt att visa sin respekt för sina medlemmar som ju har betalt en ansenlig summa för sitt medlemsskap.
    Verkar som om våra norska vänner har det lite bättre i sin klubb, om man skall tro rapporter därifrån.
    Strunt samma. Vi 60+ kör som vi vill ändå !!!!!!!!!!

    Vill göra er uppmärksamma på ett nytt fenomen i år då skrapning av grusvägarna tagit sig nya former. Tidigare skrapades ju hela vägarna, men nu har de börjat att bara skrapa på vissa ställen. OK, men man kan bli överraskad DÅ DET HELT PLÖTSLIGT LIGGER ETT LAGER RULLGRUS ÖVER HELA VÄGEN EFTER EN KURVA ELLER ETT BACKRÖN.
    Då gäller det verkligen att hålla sig lugn och försöka göra det rätta.

  9. #2029
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Hade ju hoppats på att våra svenska MC-seniorer skulle ta sig själva i kragen och få till en styrelse som gjorde föreningen lite mer verklighetsnära.
    Nu har ju dessutom styrelsen inte besvärat sig med att ha sin hemsida igång utan skyller sedan flera månader på att den är under konstruktion.
    Detta är ju ett dåligt sätt att visa sin respekt för sina medlemmar som ju har betalt en ansenlig summa för sitt medlemsskap.
    Verkar som om våra norska vänner har det lite bättre i sin klubb, om man skall tro rapporter därifrån.
    Strunt samma. Vi 60+ kör som vi vill ändå !!!!!!!!!!

    Vill göra er uppmärksamma på ett nytt fenomen i år då skrapning av grusvägarna tagit sig nya former. Tidigare skrapades ju hela vägarna, men nu har de börjat att bara skrapa på vissa ställen. OK, men man kan bli överraskad DÅ DET HELT PLÖTSLIGT LIGGER ETT LAGER RULLGRUS ÖVER HELA VÄGEN EFTER EN KURVA ELLER ETT BACKRÖN.
    Då gäller det verkligen att hålla sig lugn och försöka göra det rätta.
    Ang. föreningen så är den väl att betrakta som döende med tanke på att ingenting händer, men det har det väl inte gjort sen jag en gång gick med (och ur). För att citera dig själv - "En enig styrelse behöver inga medlemar".

    Ang grus- det där att man använder singel korta bitar i kurvor och på krön på en i övrigt väldigt körbar grusväg förekommer här också. På Majturen var det en annan variant med uppriven asfalt som eratts med grov makadam bakom krön med kurva. Räven som körde först grävde en potatisfåra med bakhjulet med klarade ut det galant. Kan köra den pojken!!
    Ove

  10. #2030
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Tack Ove,jag bjuder på vin nästa gång vi träffas. Man ska ju klappa medhårs även på en flintskalle.
    Våra grusvägar är ganska bra detta år,efter regnen har de blivit en del potthål.
    Problemet här har väl varit att man lagat med tjära å grus å glömt sätta ut skylt. Tidigare brukade man asfaltera in en bit på grusvägen som möter belagd väg. Detta har man sparat in på,vilket kan vara ganska överaskande med lösgrus ut på beläggningen.
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •