Sidan 202 av 548 FörstaFörsta ... 102152192200201202203204212252302 ... SistaSista
Resultat 2 011 till 2 020 av 5473

Ämne: 60+

  1. #2011
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Ja just de lagom är bra ord.
    Jo jag har just passerat de 5 dagar som det var anbefallt försiktighet och det är dags att köra igång kroppen. Har därför undvikit att försöka klättra upp på hojen så det lilla jag kört har varit på scootern. Åklusten är därför lite påträngande.

    Dagens hjärnsläpp: Framemot eftermiddagen blev det soligt och fint. Veden inne och bilen skulle tankas. Kör iväg men efter att ha kommit en bit på väg kännar jag att jag vill köra MC istället. Vänder och kör hem och parkerar bilen. -> "vart var jag på väg? - J***lar skulle ju tanka bilen!!!" Bara att hoppa in igen och köra till macken.

    Alltså - inget kört med hoj idag.
    Ove

  2. #2012
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Äntligen blev det av igår - en 25-milatur. Fantastiskt väder, fin natur och trevligt sällskap. Körde genom Tiveden och längs Vättern på de fina partier som VV har byggt raksträckor förbi. På grund av akuta problem minskade sällskapet på halva vägen och det blev lite oberäknad stress på slutet. Men det händer ju saker hela tiden och den gången gick det bra.

    Skönt att var lite mer på banan () igen.
    Ove

  3. #2013
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Äntligen blev det av igår - en 25-milatur. Fantastiskt väder, fin natur och trevligt sällskap. Körde genom Tiveden och längs Vättern på de fina partier som VV har byggt raksträckor förbi. På grund av akuta problem minskade sällskapet på halva vägen och det blev lite oberäknad stress på slutet. Men det händer ju saker hela tiden och den gången gick det bra.

    Skönt att var lite mer på banan () igen.
    Haha,ser att du hjälper mig att ligga på bönemattan. Vi har haft gott hojväder i småland några dagar nu. Runt Tived fins det ganska krokiga små vägar,vacker natur. Kul att höra att det funkar att köra hoj nu.
    Jan

  4. #2014
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    NU nalkas ju ett par fina månader för oss som gillar touring på småvägar. Löven trillar av och man ser ju bättre.
    Både myggor och turister med sina husbilar är ju borta. Förhoppningsvis är ju vägarna lite fuktiga, så det inte dammar. Kan det bli bättre?

  5. #2015
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    NU nalkas ju ett par fina månader för oss som gillar touring på småvägar. Löven trillar av och man ser ju bättre.
    Både myggor och turister med sina husbilar är ju borta. Förhoppningsvis är ju vägarna lite fuktiga, så det inte dammar. Kan det bli bättre?
    Så rätt, inte mycke mygg, husbilarna är utbytta mot skördetröskor och dyngvagnar. Livet leker.

    Om väderguden vill så ska jag väl testa att köra lite mera för det har bara blivit enstaka, lite längre turer i sommar, men så blir det ibland. Får försöka ta igen lite i höst.
    Ove

  6. #2016
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Kört lite idag efter att regnet slutat och det hunnit torka upp en del. Körde några mil på landsväg innan det blev VÄLDIGT intressant att smyga omkring på småvägarna. det blev en del grus men mest var det nog snorhalt gräs. Skönt att puttra omkring på vägar där det inte finns ett färskt spår annat än av något enstaka djur. DR;en är bättre offroad än scootern, bara att konstatera.

    Imorgon, om vädret vill ska jag ev. till milan vid Flugebyn och den årliga MC-träffen. Kul att se om det finns några man känner på plats. Jag har 60+västen på mig så jag känns lätt igen.
    Ove

  7. #2017
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Tebax hemma från Flugebyn. Tog vägen förbi Hova för att möta Tonny som kom från Gårdsjö, sen åkte vi via Älgarås - Undenäs till Flugebyn. Lite regn på vägen tills vi bara hade några km kvar. Då såg jag några hojar efter vägkanten och precis när vi passerade dom förstod jag varför dom stannat. Harrejävvlar vilken regnskur!

    Vi stannade också under en gran och väntade tills det lugnat av och fortsatte sen och körde in i ösregnet igen men fortsatte. Min jacka var sommarknäppt så det drog in vatten som rann nedför magen och mina glesa sommarkängor blev fulla med vatten. parkerade hojarna och tog skydd under en gran innan vi gick vidare in på området.

    Trots regnet var skogen full med hoj så långt man orkade gå, säkert lika många som det brukar vara. Gemytlig stämning som alltid när MC-folk samlas. Några bekanta fanns det på plats men bara Trike från detta forumet som jag pratade med.

    Hemväg fick gå i sakta mak pga imma i visiret och att dom där j-a handskarna, dyra och dåliga, var klassblöta och fodret hade korvat sig så flera av fingrarna och vänster tumme kom bara i halvvägs.

    Mera regn omkring Lyrestad där jag fick veta att det kommit 18 mm på halvtimma. Väl hemma var det torrt och inte en droppe regn sen jag åkte iväg.
    Ove

  8. #2018
    Medlem simens avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Bohuslän Tanumshede
    Inlägg
    194

    Thumbs up

    Holder nu på at gjöra oss klara for at ta en Norgeresa först färgan från Strömstad til Sandefjord. Så blir det at köra til vackra Telemark Rjukan och vidare til Skinnarbu högfjällshotell 1000meter över havet. Senior Mc Norge avholder årets sista träff kollat kartan och funnit en rutt med många fina vägar 60+ västen er monterat på jackan Önskar alla en trevlig hälg.


    _____________
    Simen

  9. #2019
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av simen Visa inlägg
    Holder nu på at gjöra oss klara for at ta en Norgeresa först färgan från Strömstad til Sandefjord. Så blir det at köra til vackra Telemark Rjukan och vidare til Skinnarbu högfjällshotell 1000meter över havet. Senior Mc Norge avholder årets sista träff kollat kartan och funnit en rutt med många fina vägar 60+ västen er monterat på jackan Önskar alla en trevlig hälg.


    _____________
    Simen
    Hoppas du får en fin tur. Kommer du köra vägen förbi Gaustatoppen på väg mot Rjukan?
    Om inte så gör det.

  10. #2020
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av simen Visa inlägg
    Holder nu på at gjöra oss klara for at ta en Norgeresa först färgan från Strömstad til Sandefjord. Så blir det at köra til vackra Telemark Rjukan och vidare til Skinnarbu högfjällshotell 1000meter över havet. Senior Mc Norge avholder årets sista träff kollat kartan och funnit en rutt med många fina vägar 60+ västen er monterat på jackan Önskar alla en trevlig hälg.
    _____________
    Simen
    Ha en god tur och skriv gärna en rad sen om hur ni har haft det.
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •