Sidan 201 av 548 FörstaFörsta ... 101151191199200201202203211251301 ... SistaSista
Resultat 2 001 till 2 010 av 5473

Ämne: 60+

  1. #2001
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Haha, undrar om jag tänker samma när jag kör traktor som när jag kör hoj på småvägarna?
    Min lilla grusväg (bakvägen hem till mig) är mycket trevlig men lurig. Mycket växtlighet skymda kurvor,olika typer av fordon använder vägen. Ibland uppför sig folk som att dom va dom enda som använder vägen. Exempel paret som plockade svamp från bilen. Bilen mitt på vägen,båda dörrarna öppna för att man sett några kantareller i vägkanten. Man får anpassa hastigheten å vara beredd på vad som kan dölja sig bakom nästa krök.
    Jan

  2. #2002
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Haha, undrar om jag tänker samma när jag kör traktor som när jag kör hoj på småvägarna?
    Min lilla grusväg (bakvägen hem till mig) är mycket trevlig men lurig. Mycket växtlighet skymda kurvor,olika typer av fordon använder vägen. Ibland uppför sig folk som att dom va dom enda som använder vägen. Exempel paret som plockade svamp från bilen. Bilen mitt på vägen,båda dörrarna öppna för att man sett några kantareller i vägkanten. Man får anpassa hastigheten å vara beredd på vad som kan dölja sig bakom nästa krök.
    Ja du Jan, den vägen är verkligt fin.
    Vi hade en äldre dam här i våra trakter för några år sedan. Hon körde en gammal Amazon och stannade varsomhelst om hon såg en fin blomma att plocka.
    Jag kom körandes mc på en mindre väg och där stod en vedkörare och lastade mitt på vägen. Man får vara beredd på allt. Mötte förra året en bonde med en stor harv hängande efter traktorn. Har ju också mött skördetröskor vars ägare inte tagit av skärbordet. De tröskorna är ju mycket bredare än de små vägarna....................

  3. #2003
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av tore Visa inlägg
    Ajaj Olle de är farligt att generalisera en fordonskategori
    Tore
    Ursäkta så mycket Tore. Glömde att du har en sådan. Du har nog rätt. Många kan nog köra , men de andra SKULLE HELST INTE LÄMNA ASFALTEN.

  4. #2004
    Medlem simens avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Bohuslän Tanumshede
    Inlägg
    194

    Thumbs up

    Tackar så mycket for tilbudet at få låna en offroadhoj ut av digoch samtidigt få bli med at køra vilsekult men jag vet inte når jag kan få tid, først skal man tømma lægenheten her i Norge ny egare øvertar 1 september, redan dagen efter skal man på mctreff med dom Norska seniorarna i Rukjan så den helgen er bookatsamtidigt så letar vi nytt boende her i Norge. Måste få fundera lite ble lite pussigt skrivit med Norskt tastatur.


    _______________
    Simen

  5. #2005
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    69
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Ursäkta så mycket Tore. Glömde att du har en sådan. Du har nog rätt. Många kan nog köra , men de andra SKULLE HELST INTE LÄMNA ASFALTEN.
    Så klart jag ursäktar....(jag tog det inte personligt) men det är säkert flera som har ungefär samma argument om oss hojåkare som du anförde om husbilar, därmed menar jag det är farligt att generalisera en fordonskategori
    Tore

  6. #2006
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Ursäkta så mycket Tore. Glömde att du har en sådan. Du har nog rätt. Många kan nog köra , men de andra SKULLE HELST INTE LÄMNA ASFALTEN.
    Lämna asfalten! Dom skulle ta mej FAN inte lämna sin egen tomt!!!
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  7. #2007
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Testade kroppen med att köra in det sista av "vårveden". Jobbade heldag och det gick bra. Kan kanske bli lite längre turer än till 70-skylten framöver om hälsan står bi och grejerna håller.
    Ove

  8. #2008
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Testade kroppen med att köra in det sista av "vårveden". Jobbade heldag och det gick bra. Kan kanske bli lite längre turer än till 70-skylten framöver om hälsan står bi och grejerna håller.
    Tat försiktigt bara
    Jan

  9. #2009
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Tat försiktigt bara
    Nä! Ta´t lagom heter det väl?
    Ove

  10. #2010
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Nä! Ta´t lagom heter det väl?
    Ja just de lagom är bra ord.
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •