Sidan 200 av 548 FörstaFörsta ... 100150190198199200201202210250300 ... SistaSista
Resultat 1 991 till 2 000 av 5473

Ämne: 60+

  1. #1991
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av tore Visa inlägg
    Ta det lungt håll dej på asfalterat underlag
    Tore
    Hmm... vet att jag borde... Men bara asfalt blir ju T-R-ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅKigt.
    Ove

  2. #1992
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Angry

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Hmm... vet att jag borde... Men bara asfalt blir ju T-R-ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅKigt.
    Asfalten behöver ju inte vara tråkig, beroende på hur man kör. Ligger det grus på den i en mycket skarp kurva med dålig sikt är det mycket spännande och kan göra ont också om man har otur.
    Jan

  3. #1993
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Asfalten behöver ju inte vara tråkig, beroende på hur man kör. Ligger det grus på den i en mycket skarp kurva med dålig sikt är det mycket spännande och kan göra ont också om man har otur.
    Jo jag känner till det, men då är det absolut inte kul! Men jag menar att utflykerna på dom små vägarna och stigarna berikar tillvaron. Med två hjul efter varandra kommer man till ställen som man inte när med fyra hjul och dom vill jag inte vara utan

    (Sen vore det ingen nackdel att ha en större förmåga att hantera hojen än vad jag kan prestera för då jäklar...)
    Ove

  4. #1994
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Nu är Olle på väg mot värmland igen. Trots fredagens regnväder besöktes dom flesta planerade målen i småland.
    Jätsbergs ladugård från 1820 tal,sirkön, bilkyrkogården, bautastenmurar å utvandrabygden. Småvägsnätet både grus å asfalt tycktes uppskattas av nyblivna 70åringen,trots vädret inte va de bästa.
    Tack Olle för fin samvaro å hojkörning både i värmland å småland
    Jan

  5. #1995
    Medlem simens avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Bohuslän Tanumshede
    Inlägg
    194

    Thumbs up

    I dag har jag provat å köre vilse men klarade inte, dom vägera jag tok havnade alla på ställer jag hadde varit förut Men jag fikk iallafall prova några km med grusväg å det gikk jo jättebra.


    _____________
    Simen

  6. #1996
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av simen Visa inlägg
    I dag har jag provat å köre vilse men klarade inte, dom vägera jag tok havnade alla på ställer jag hadde varit förut Men jag fikk iallafall prova några km med grusväg å det gikk jo jättebra.


    _____________
    Simen
    Hör av dig till mig , så skall jag se till att du blir vilsen.

  7. #1997
    Medlem simens avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Bohuslän Tanumshede
    Inlägg
    194
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Hör av dig till mig , så skall jag se till att du blir vilsen.
    Joddu OlleI dina hemtraktar blir jag nog vilsen i dom djupa Värmländska skogar. Blir mera och mera sugen på at köpa en Offroad maskin.


    ___________
    Simen

  8. #1998
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av simen Visa inlägg
    Blir mera och mera sugen på at köpa en Offroad maskin.
    __________
    Simen
    Riktigt Simen, bara en enda maskin räcker inte för alla behov. Och den ska ju in på service ibland och då är du utan en stund.
    Ove

  9. #1999
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av simen Visa inlägg
    Joddu OlleI dina hemtraktar blir jag nog vilsen i dom djupa Värmländska skogar. Blir mera och mera sugen på at köpa en Offroad maskin.


    ___________
    Simen
    Om du kommer hit så kan du få låna en offroadhoj av mig ,så kan du få prova på både att bli vilsen och känna lite grusvägar i ett lungt tempo om du vill. Om du känner några andra som vill åka grusväg i ett otroligt fint och omväxlande område så hör av dig.
    Tidpunkten är perfekt nu, när de flesta myggor och turister har försvunnit. Största problemet är ju husbilarna vars förare inte har några som helst begrepp om var de inte skall köra och dessutom tror att deras bil tar upp hela vägen och inte törs hålla ut mot dikeskanten.

  10. #2000
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    69
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Största problemet är ju husbilarna vars förare inte har några som helst begrepp om var de inte skall köra och dessutom tror att deras bil tar upp hela vägen och inte törs hålla ut mot dikeskanten.
    Ajaj Olle de är farligt att generalisera en fordonskategori
    Tore

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •