Sidan 198 av 548 FörstaFörsta ... 98148188196197198199200208248298 ... SistaSista
Resultat 1 971 till 1 980 av 5473

Ämne: 60+

  1. #1971
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Riktig regndag,27 mm nu i dag.
    Jan

  2. #1972
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Riktig regndag,27 mm nu i dag.
    Jodå, rätt vad man målar så kommer det en skur.

    Det har ff inte blivit att jag rört hojen, mest beroende på att om jag ska någonstans ska några med och jag tror inte på att skjutsa min gamla svärmor annat än i bil.

    Träffade vår kamrat Håkan N. från M-stad som fyllde 84 igår. Grattis! Han gör sina långresor men i år har han tydligen hållt sig inom landets gränser. Även han har blivit lite bekväm och utnyttjar vandrarhemmen istället för att tälta. Pigg man...
    Ove

  3. #1973
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Överraskning!! Tore med husbil och fru dök upp. Dessvärre på helt fel dag eftersom jag var engagerad på annat håll och inte kunde fungera som en bra värd. Får be om lite förvarning så att jag hinner röja i tidboken till nästa gång dom kommer.

    Men det var trevligt med ett besök, även om det blev kort och nu fick jag ju också träffa frun som jag pratat lite med i telefon tidigare.
    Ove

  4. #1974
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836

    Äntligen!

    Väder och möjlighet att komma loss inträffar samtidigt! Vad gör man då? Jo - avbryter grannarna i deras aktiviteter och tar med dom ut på en åktur.

    Jösses vad en del inte är svåra att övertala.....
    Ove

  5. #1975
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Jo det blev en tur. Vi siktade på 10 -12 mil sådär. Drog i väg mot Tibro och tittade på hojar. Hungriga - Tänkte köra över Korsberga till Hjo men missade nånstans så det blev lite kortare väg.

    Käket OK men inte mer. men vi höll iallafall svälten borta. Det där med att missa Korsberga var retsamt men ett nytt försök lyckades. Nästa mer eller mindre slumpmässiga mål var Åsle Tå. Fick fråga om vägen två ggr. för att hitta dit men det finns alltid en massa trevligt folk efter vägen som man kan störa. Karta - ingen, samma med GPS, det är dålig sport.

    Glass och fortsätta. Falköping passeras utanför och så blir det mot Hornborgasjön och vidare hem. Blev 6 timmar ute i solen och 25 sköna mil. Det är så ibland att man missar beräknad distans litegrann.
    Ove

  6. #1976
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    69
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Överraskning!! Tore med husbil och fru dök upp.

    Men det var trevligt med ett besök, även om det blev kort och nu fick jag ju också träffa frun som jag pratat lite med i telefon tidigare.
    Nu är överaskningarna avklarade o Husbilen garagerad nu är det Mc-åka som gäller främst i Norrbotten
    Tore

  7. #1977
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av tore Visa inlägg
    Nu är överaskningarna avklarade o Husbilen garagerad nu är det Mc-åka som gäller främst i Norrbotten
    Tore
    Tack för besöket. nu vet jag att du är snyggaste i norrbotten i din nya väst. Själv drar jag till värmland nästa vecka.
    Jan

  8. #1978
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    69
    [QUOTE=räven;55173]Tack för besöket. nu vet jag att du är snyggaste i norrbotten i din nya väst.

    Jag får väl se om den anammas eller om jag blir utfryst !
    Tore

  9. #1979
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av tore Visa inlägg
    Jag får väl se om den anammas eller om jag blir utfryst !
    Tore
    Kanske det finns någon utan humor även i Norrbotten men det är ju faktiskt inte ditt problem. Stå på dig du och bär västen med stolthet. Det finns iallafall fyra till där uppe som tål ett se den.
    Ove

  10. #1980
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    [QUOTE=tore;55177]
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Tack för besöket. nu vet jag att du är snyggaste i norrbotten i din nya väst.

    Jag får väl se om den anammas eller om jag blir utfryst !
    Tore
    Vi här ifrån södern kanske kan komma upp till er och ge er vårt stöd i så fall.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •