Sidan 194 av 548 FörstaFörsta ... 94144184192193194195196204244294 ... SistaSista
Resultat 1 931 till 1 940 av 5473

Ämne: 60+

  1. #1931
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Mellan Ed å linfärgan i Nössemark är en trevlig väg som höll på att skrämma hjärtsnörp på en smålänning när asfalten va uppriven mitt i en kurva. Hoppas den är lagad nu.
    Jag kom efter och såg spåret i gruset. Med bättre jordmån skulle det gått att sätta potatis i fåran efter GS;ens bakhjul.

    Det var ju rätt många ställen med uppriven asflt och vad jag såg inte en skylt. Som sagt - hoppas det är lagat nu.
    Ove

  2. #1932
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Jag kom efter och såg spåret i gruset. Med bättre jordmån skulle det gått att sätta potatis i fåran efter GS;ens bakhjul.

    Det var ju rätt många ställen med uppriven asflt och vad jag såg inte en skylt. Som sagt - hoppas det är lagat nu.
    Rätt Ove, 50 mms stenskravel går inte odla potäter i.
    Jan

  3. #1933
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510

    Unhappy

    Vad jag inte fattar varför så många små vägarbeten påbörjas och det tar så lång tid innan de avslutas. Slkyltarna kan stå så länger att de hinner bli överväxta.
    En idiotgrej som varit i över en vecka på Brudfjällsvägen , som dessutom är mycket hårt trafikerad och väldigt smal, är ju en skada mitt i en skymd kurva utmärkt med bara en kon.
    Att vägentreprenörerna ibland gör en tillfällig lagning och häller i storsingel i en kurva kan ju skrämma slag på en del hojåkare.

  4. #1934
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Hrrummmpff! Det har börjat morra i ett bakhjulslager på Skodan. Ingen stor sak egentligen, men konstigt att det ska ske just när man planerar att komma sig för att komma ut på en tur med den. Nåja, det fixar sig nog, måste bara göras innan vintern. Det glappar inte utan det är bara i begynnelsen med lite ljud som följd, klara dom 30 mil som är aktuellt.

    Det som är på gång är en musikupplevelse - Bizet;s Carmen i Kopparberg. Operamusiken är bara så go att rensa örona när dom blivit fullstoppade med popskval. Inga oljudsanläggningar som förstör utan bara den fulla klangen från röster och instrument. ( Det svänger gôtt också! )
    Ove

  5. #1935
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Nu är de "Tingsry marken "i dagarna två
    Jan

  6. #1936
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Nu är de "Tingsry marken "i dagarna två
    Hmm! Skulle varit kul med marken, men redan inbokat på operan.
    Ove

  7. #1937
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Har varit ute och snurrat runt lite i dag och kunnat lägga till några fina vägar till minnesbanken

  8. #1938
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Har varit ute och snurrat runt lite i dag och kunnat lägga till några fina vägar till minnesbanken
    JAg har också hittat en väg som jag vill undersöka, men...

    Jo, jag gjorde en liten sådan upptäcktsfärd med Greta in i det okända och hamnade i ett läge där det bara var att mölja på tills jag nådde nog fast mark för att kunna vända och komma tillbaka till civilisationen igen. Jag hade tur den gången men hur länge varar den, turen alltså?

    Får nog avvakta med den sortens äventyr tills jag har en full flaska med nitro eller har fått pumpen renoverad för risken finns att jag får demontera hojen och bära ut den i bitar från skogen.
    Ove

  9. #1939
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Oxå haft lite grusvägssafari, sett en av de vackraste tallskogar jag sett i södra Sverige. Såg en äldre herre med midjelångt skägg mekande i en gräsklippare. Va tvungen å stanna å kolla om skägget snott inn sig i gräsklipparen.
    Jan

  10. #1940
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Oxå haft lite grusvägssafari, sett en av de vackraste tallskogar jag sett i södra Sverige. Såg en äldre herre med midjelångt skägg mekande i en gräsklippare. Va tvungen å stanna å kolla om skägget snott inn sig i gräsklipparen.
    Tog med mig grannen Håkan igår till Hajstorp för fordonsträff. Där fick vi tji som många andra, den är först 3/8. Jaha, Kaffe och glass och tänka om.

    Han norrlänningen är van vid att köra grus sen barndomen och vill gärna se nya vägar så jag frågar om vi ska ta lite av grusvägsnätet. Blir bra säger han och så bär det iväg. Han kör en liten Shadow, 125 cc, och hur han kör den. Ingen bromskloss där inte.

    Alltså: Äldre man på en låg custom så han nästan släpar ändan i gruset, bara 125cc och därmed inte många hästar. Rullgrus, gropar, mittsträng och krokigt som attan. Beror alltså inte så mycket på hojen utan vem som kör den!
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •