Sidan 192 av 548 FörstaFörsta ... 92142182190191192193194202242292 ... SistaSista
Resultat 1 911 till 1 920 av 5473

Ämne: 60+

  1. #1911
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    När jag igår skulle svänga ut på E 18 i Kristinehamn och drog på för att komma in i trafiken, fick jag ett rejält bakhjulsspinn. Orsaken var ju att det låg finsand på vägen. Nu körde jag ju en liten xj 600 så det spelar inte så stor roll om den sladddar lite, men vad kunnat hänt med en större custom eller sporthoj? Såg inte sanden för jag fick solen i ögonen.

  2. #1912
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    I Tisdags fick jag några trevliga besök. GeCe;s fru kom och var hos oss under eftermiddagen. Ett gott återseende. Vi hade inte setts sen GeCe;s begravning 26/4. Under eftermiddagen tog vi en tur i omgivningarna och då när vi är på hemväg ringer Räven som är gå gång norrifrån med hustrun bakpå. Undrar om boende. Lätt fixat men jag nämner inget om Lena.

    Fågelholk ...nä ... uggleholk såg han ut som när han kom in i köket, Räven och fick syn på Lena som bara satt där som en överraskning. Tror han tyckte det var lika roligt som för mig att träffa henne.

    Tyvärr så är en trevlig dag alltför kort och det blev kväll även den dagen och vi vinkade hejdå till varandra.

    Morgonen efter kom Herr och Fru Räv tillbaka med nyckeln och drog hemåt. Undrar hur det gick med vädret?
    Ove

  3. #1913
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Tack till Ove med fru för gästfriheten å lån av stuga. Trevligt att se frun till GeCe igen (Lena), å nog blev överaskningen stor när vi träffades hos er. Kvällsfika vid vänerns strand är inte så dumt för trötta hojluffare på hemväg. Hemresan blev torr å lagom varm. Småland såg ut som vanligt trots vi varit borta en tid.
    Jan

  4. #1914
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Blev lite köra idag. Lotsade tre väskustbor från Lidköping till Askersund med lite kort tid till förfogande. Det blev raka vägen med så många kurvor som möjligt. Det blev väl som det blev med vägvalet men jag tror dom tycket det var OK. Vi klarade den förbestämda tiden också med någon minut till godo.

    Vid Askersund anslöt tre stockholmare till gruppen och en smålänning hängde på i Tived och jag vände hemåt efter att ha blivit bjuden på den absolut största barnpizza jag sett. Tack för den och för sällskapet.
    Ove

  5. #1915
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Stod en man nere på byn med en intressant Triump Scrambler med en klunga med folk omkring. Hojen var grön och full med packning och den var av en modell som jag inte sett tidigare. Går alltså och tittar på den också.

    Visar sig vara en engelsman på rundtur i Skandinavien som hade lite problem för hans Scrambler hade scramblat sönder och jag fick frågan om jag hade elefanttejp.

    Har jag väl men vad är problemet undrade jag? Jo en skyddplåt mellan avgasrör och en plastkåpa var på väg att falla av. Knappast möjligt att tejpa pga värmen alltså. Han fick hänga på mig hem och ett par skruvar fixades fram. Han klagade på att hans Shoeihjälm försökte döda hans öron också och ville skära ur lite frigolit för att få passform. Hans snidartalanger verkade stannat hemma så jag tog över utgrävningen så att han skulle ha lite hjälm kvar efter operationen under tiden fick han te och bulle för att hålla fingrarna i styr. Det gick faktiskt bra att ta bort några mm just där det klämde och Guy från Sheffield var nöjd.

    Kul kille med positiv attityd.
    Ove

  6. #1916
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Det är ju alltid trevligt att kunna hjälpa andra. Det kan ju ibland leda till oanade möjligheter.

    Skall ge ett exempel. Hade en bekant för länge sedan som fick problem med sin SAAB nere i Tunisien. Ingen hjälp att få av de lokala verkstäderna. Det var dock en ung kille som frågade om han fick försöka och han lyckades fixa det elektriska felet.
    Han som ägde bilen jobbade på SAAB, blev ju mycket tacksam och imponerad ,sade bla. om du kommer till Sverige någon gång så kom och hälsa på , så skall jag fixa ett jobb åt dig. En vacker dag dök killen upp och jobb fixades och dessutom gifte grabben sig ganska snart och bildade familj.

  7. #1917
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Jodå, kul om man kan hjälpa till. Fick ytterligare ett tillfälle till dagens goda gärning idag - en bil som stannat med uppförs framför och bilkö med turister bakom. Alltså ut med bil och bogserlina men en annan scout hann före. Han hade bråttom så han kopplade av linan och försvann efter att han konstaterat för lite kräm i batteriet. OK, hem efter sladd och laddare och så var det klart efter några timmars laddning.

    Tar under tiden med mig grannen och kör MC istället. Bara några ärenden som ska uträttas så det blev att brodera ut vägen lite. Det fanns några grusvägar som jag inte kört alltför ofta och han grannen har inte varit där alls så valet var inte svårt.
    Men herrejösses vilka fina vägar och vilket fint landskap vi har bara vi tar oss en bit från asfalten. Blir nog ändå så att jag får investera i en sån där kaméra som en del ståtar med, fast motvilligt - jag har ju klarat mig bra utan i 30 år minst..
    Ove

  8. #1918
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Blev lite köra idag. Lotsade tre väskustbor från Lidköping till Askersund med lite kort tid till förfogande. Det blev raka vägen med så många kurvor som möjligt. Det blev väl som det blev med vägvalet men jag tror dom tycket det var OK. Vi klarade den förbestämda tiden också med någon minut till godo.
    Det tyckte vi! Skall skriva rent västgötadelen av resvägen inför nästa års "Triumph Thruxton Vättern Rally 2012".

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Vid Askersund anslöt tre stockholmare till gruppen och en smålänning hängde på i Tived och jag vände hemåt efter att ha blivit bjuden på den absolut största barnpizza jag sett. Tack för den och för sällskapet.
    Tack själv, en barnpizza var väl det minsta du kunde få som tack för en bra tur...

  9. #1919
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av TMax500 Visa inlägg
    Det tyckte vi! Skall skriva rent västgötadelen av resvägen inför nästa års "Triumph Thruxton Vättern Rally 2012". .
    Men nu har du väl tittat för mycket på TV som tänker köra repriser. Det finns flera vägar!
    Ove

  10. #1920
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Jädra skit! Att jag missade ett samtal från Räven igår.

    Hade varit ganska rätt med en tur eller ett besök så jag kommit bort från gräsklipparen en stund. Förmodligen är jag lat.
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •