Sidan 191 av 548 FörstaFörsta ... 91141181189190191192193201241291 ... SistaSista
Resultat 1 901 till 1 910 av 5473

Ämne: 60+

  1. #1901
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    69
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Det skulle vara kul att komma dit och få en lokalguide dessutom. Kanske det är läge att lägga ut en resa om det är fler av gubbarna som vill se framsidan.

    Samma gäller om ni kommer åt mitt håll - kan hända att jag har något litet smultronställe.
    Jag säger som Ove
    Samma gäller om ni kommer åt mitt håll - kan hända att jag har något litet smultronställe.

    Fast just nu är det inget hojväder regnet formligen vräker ner har så gjort i två dagar!

    Tore

  2. #1902
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Det kuliga när det är helg är att man kan gå loss lite i köket.

    Började dagen med att göra en Jansson och 140 köttbullar och köttfärsen som "blev över" blev till inkråmet till en paj till i morgon. Ska bara sätta till lite krämigt och lite ost + göra pajskalet som det ska ligga i.

    Framåt dagen ska det bli sillröra och nypotäter + mera sill. Det ska visst vara någon tårta också men det är inte min grej. Sen får det vara bra för idag. Vi är ju bara 4 som ska ha käket.
    Ove

  3. #1903
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Måste bara få tummen ur och ta kontakt med gummimannen. Bakdäcket är närmast slut. Det finns ff godkänt mönster men däcket är äckligt platt och hojen vaggar som en anka om vägen är lite spårig.

    Sen var det hjälmen - Tur att Biltemas hjälmar är i en hyfsad prisklass för det går åt en hjälm på ca två säsonger med tydligt slitage på kanter och hakrem. Sen en annan bra grej med dom hjälmarna - det finns inget reklamtryck på dom utan dom är helt annonyma.
    Ove

  4. #1904
    Medlem simens avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Bohuslän Tanumshede
    Inlägg
    194
    Jättefin dag på vestkusten i dag frugan och jag åkte ut kl 0930 från Tanum kjörda Blå gröna vägen upp til Bullarrebygden, vidare över Norska grensen til Halden virrade lite runt i kring för vi havnade på Nordby köpsentrum Norges största Shoppingcenter sjölv om det liggar i Sverige hälsar til alla mine landsmenn. Var på Elgiganten och kjöpa mig en Mp3 spelare med Fm radio skal prova kopla i hop den med min scala rider intercom. Ha en fortsatt fin midsommar alla i hop:

    _Simen__________________

  5. #1905
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Jag har också investerat idag - en ny hjälm.

    Den gamla kannan börjar bli väl skamfilad i kanterna och hakremmen har fått fina fransar längs kanterna. Två, möjligen tre, säsonger klarar en hjälm hos mig.

    Den jag köpte är en "korvätarhjälm" med solglas och sån lyx som jag faktiskt ibland saknat. Den är en av de få hjälmar som passar min knöliga skalle, Naturligtvis är den köpt på vår kära motorcykeltillbehörsaffär Biltema. Dyr är den också, 699:-, men kvalitet kostar. En riktigt exklusiv detalj med den är att det finns ingen logga någonstans. Precis så ska det vara, ingen gratisreklam
    Ove

  6. #1906
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Jag har också investerat idag - en ny hjälm.

    Den gamla kannan börjar bli väl skamfilad i kanterna och hakremmen har fått fina fransar längs kanterna. Två, möjligen tre, säsonger klarar en hjälm hos mig.

    Den jag köpte är en "korvätarhjälm" med solglas och sån lyx som jag faktiskt ibland saknat. Den är en av de få hjälmar som passar min knöliga skalle, Naturligtvis är den köpt på vår kära motorcykeltillbehörsaffär Biltema. Dyr är den också, 699:-, men kvalitet kostar. En riktigt exklusiv detalj med den är att det finns ingen logga någonstans. Precis så ska det vara, ingen gratisreklam
    Du får väl ta dig en tur hitåt, så bjuder jag på en korv.

  7. #1907
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Du får väl ta dig en tur hitåt, så bjuder jag på en korv.
    Klar att jag nappar på det erbjudandet. Hjälmen måste ju testas.
    Ove

  8. #1908
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Det har varit en bra dag. Fick förmånen att vara barnvakt åt en liten 4-månaders någon timma och vi hann gå runt och kolla in saker och prata lite innan den stora hungern drabbade så att det blev retur till mamman.

    Sen ringer Olle Å och frågar om han kan hälsa på. Naturligtvis! Lunch och prat tills det är dags att åka hem. Jag följer med en bit för att leda honom in på nya avvägar och vi skills åt i Finnerödja.

    Åter på hemväg stannar jag till ett litet ärende och hamnar mitt i en mindre barnkolloni. Dom som jag stannade hos har ett helt gäng med mysiga ungar (4st. barnbarn) som är rätt nyfikna på gubben som drällde in. Blev en lite längre stund än vad som var tänkt.

    Full rulle hem för att assistera i barnvaktande. Deltog väl inte så mycket för jag åkte på att fixa pannkakor. Lillkillen tycke att dom smakade "utsökt" och var lite impad av att jag luftvände pannkakorna.

    En bra dag helt anslagen till att träffa trevliga människor i olika storlekar.
    Ove

  9. #1909
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510

    Smile

    Tack Ove för en trevlig dag med god mat , fint väder och fin guidning på för mig okända slingriga asfaltvägar.
    Men hade de vägarna funnits i Värmland , så hade de inte varit asfalterade utan varit grusvägar av olika slag. Körde min lilla xj 600 som faktiskt trivs på både grus och asfalt.

    Den hojen har en trevlig motor. Under 5000 varv är den inte hetsig utan drar lugnt och fint på alla växlar , vilket gör att den funkar kanonfint på grus. Vill man friska på lite på asfalten och utnyttja växlarna mera , så är den jäkligt kul och lättkörd. Tror faktiskt att det är en hoj som på något sätt har blivit förbisedd av de som vill ha en allroundhoj. Tyvärr kanske har den lite för kort fjädringsväg, men vanliga dåliga grusvägar är inga som helst problem.

  10. #1910
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Tack Ove för en trevlig dag med god mat , fint väder och fin guidning på för mig okända slingriga asfaltvägar.
    Men hade de vägarna funnits i Värmland , så hade de inte varit asfalterade utan varit grusvägar av olika slag. Körde min lilla xj 600 som faktiskt trivs på både grus och asfalt.
    Trevligt att du kom och hälsade på.

    Som du kanske märkte på en del av vägarna så är det grus under asfalten, och det kommer upp med hjälp av tjälen och försöker ställa om vägarna i ursprungligt skick. Det är många som hr synpunkter på den mix av beläggningar som uppstått här och var.
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •