Sidan 188 av 548 FörstaFörsta ... 88138178186187188189190198238288 ... SistaSista
Resultat 1 871 till 1 880 av 5473

Ämne: 60+

  1. #1871
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Stod och tittade lite på Sigrid. Bakdäcket som jag bytte i September är snart slut och det börjar bli dags att beställa nytt. Tycker att jag kört så lite? Är det någon som varit här och smygkört under vintern?

    Inte något som inte kan göras åt. Dags för service och att prata med gummigubben.
    Ove

  2. #1872
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Stod och tittade lite på Sigrid. Bakdäcket som jag bytte i September är snart slut och det börjar bli dags att beställa nytt. Tycker att jag kört så lite? Är det någon som varit här och smygkört under vintern?

    Inte något som inte kan göras åt. Dags för service och att prata med gummigubben.
    Gummi är till för att användas.Hänger på 2 nya i dag. friska grejor till Norge.
    Jan

  3. #1873
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Gummi är till för att användas.Hänger på 2 nya i dag. friska grejor till Norge.
    Service beställd. Däcket får gå något 100-tal mil till. Men det är dags att beställa tid ändå så att jag får det när det är dags.

    Hur många kommer ni att bli på Norgetrippen och vilket område är planerat?
    Ove

  4. #1874
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Service beställd. Däcket får gå något 100-tal mil till. Men det är dags att beställa tid ändå så att jag får det när det är dags.

    Hur många kommer ni att bli på Norgetrippen och vilket område är planerat?
    5 hojar,centralmasivet,högst berg djupast dalar å fjordar
    Jan

  5. #1875
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Fick lite anledning att fundera över kläder: En gubbe i samma ålder konstatrar att "Du har glömt gylfen" och då kan jag svara "Det har du också".

    Man ser ofta att fjortisar i lite varierande ålder har hängslena hängande vid låren och visar kalsonger till mer än halva ändan. Kan vara lite kul att slänga till en sån kille en boll i lagom höjd för att se vad som händer, om det blir ett halvt försök till bicykleta när grenen rycker tag i knävecket och ynglingen voltar bakåt. Tror att det händer ibland för en del gossar har på sig en tjock yllemössa i sommarvärmen och den kan lindra fallet.

    På 50 - 60talen var det enklare för då hade man en viss skillnad på ungdoms- och vuxenkläder så då räckte det med att ha jeans och brylcreme. Tjejerna med vita skor var så nykonfirmerade att man fortfarande kunde ana doften av Madeiravinet från nattvardskalken i andedräkten. Det var en bra och okomplicerad tid på många sätt.

    Vi gamle har lärt oss att det är opraktiskt med brallorna på halv stång men eftersom det är sånt bestyr med hängslena glömmer vi gylfen.
    Ove

  6. #1876
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    69
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Fick lite anledning att fundera över kläder: En gubbe i samma ålder konstatrar att "Du har glömt gylfen" och då kan jag svara "Det har du också".

    Man ser ofta att fjortisar i lite varierande ålder har hängslena hängande vid låren och visar kalsonger till mer än halva ändan. Kan vara lite kul att slänga till en sån kille en boll i lagom höjd för att se vad som händer, om det blir ett halvt försök till bicykleta när grenen rycker tag i knävecket och ynglingen voltar bakåt. Tror att det händer ibland för en del gossar har på sig en tjock yllemössa i sommarvärmen och den kan lindra fallet.

    På 50 - 60talen var det enklare för då hade man en viss skillnad på ungdoms- och vuxenkläder så då räckte det med att ha jeans och brylcreme. Tjejerna med vita skor var så nykonfirmerade att man fortfarande kunde ana doften av Madeiravinet från nattvardskalken i andedräkten. Det var en bra och okomplicerad tid på många sätt.

    Vi gamle har lärt oss att det är opraktiskt med brallorna på halv stång men eftersom det är sånt bestyr med hängslena glömmer vi gylfen.

    Tänkvärda funderingar Ove

  7. #1877
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Mode och mode. Fattar inte vitsen att behöva gå och hålla uppe brallan med ena handen.
    Kanske vi skulle erbjuda dem en slant till ett skärp eller hängslen.

  8. #1878
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    När jag packar för Norge skiter jag i mode. Undrar hur många långkalsonger man behöver ha med?
    Jan

  9. #1879
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    69
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    När jag packar för Norge skiter jag i mode. Undrar hur många långkalsonger man behöver ha med?

    Glöm inte regnkläderna

  10. #1880
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    När jag packar för Norge skiter jag i mode. Undrar hur många långkalsonger man behöver ha med?
    Glöm bara inte att dra upp dragkedjan gamle man. Själv måste jag tillbringa torsdagen i bil.

    Trevlig resa!
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •