Sidan 185 av 548 FörstaFörsta ... 85135175183184185186187195235285 ... SistaSista
Resultat 1 841 till 1 850 av 5473

Ämne: 60+

  1. #1841
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    HANN DU SE NÅGOT AV DEN POLSKA TRAFIKEN?

  2. #1842
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    HANN DU SE NÅGOT AV DEN POLSKA TRAFIKEN?
    Något. Det går fort och alla kör efter eget huvud. Trafiken i Polen är väl ungefär som Polsk riksdag. Verkar ändå som det fungerar ganska bra..
    Ove

  3. #1843
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Något. Det går fort och alla kör efter eget huvud. Trafiken i Polen är väl ungefär som Polsk riksdag. Verkar ändå som det fungerar ganska bra..
    Trafikreglerna är enkla= Störst kör först
    Jan

  4. #1844
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Provade min Yamaha xj 600 på grus i dag. Skulle åka en väg som normalt är ganska fri från lösgrus osv. Men hej vad lurad jag blev. Nysladdad väg med alla sorts grus och singel och spår. Här skall testas tänkte jag. Blev faktiskt otroligt imponerad av hojen trots avsaknad av grova däck. Gällde bara att hitta rätt växel så gick det nästan lika fort som med Transalpen. Den hojen med grova däck och ett lite bredare styre, sen jäklar!!!!!!

  5. #1845
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Sommarn är här. Veden är där, lite feltippad så den hamnade hos grannen så det är att knoga på med att få den tillbaka till eget vedskjul för han ,grannen, vill ha plats för sin ved. Ekan kom i sjön igår och bör om allt stämmer vara ösklar. Gräset växer och skall åtgärdas.

    Jag har legat lite lågt efter 60+resan för kroppen ville inte riktigt vara med, men den börjar bli talbar igen. Brukar vara ett bra tillfälle för infarkt att snörstarta en vinterstånden 12-hästars Briggs and Stratton. Bara att testa.
    Ove

  6. #1846
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Sommarn är här. Veden är där, lite feltippad så den hamnade hos grannen så det är att knoga på med att få den tillbaka till eget vedskjul för han ,grannen, vill ha plats för sin ved. Ekan kom i sjön igår och bör om allt stämmer vara ösklar. Gräset växer och skall åtgärdas.

    Jag har legat lite lågt efter 60+resan för kroppen ville inte riktigt vara med, men den börjar bli talbar igen. Brukar vara ett bra tillfälle för infarkt att snörstarta en vinterstånden 12-hästars Briggs and Stratton. Bara att testa.
    60+are ska ha elstart på alla sina motorer, saknar det på motorsågarna.
    Jan

  7. #1847
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    60+are ska ha elstart på alla sina motorer, saknar det på motorsågarna.
    Löjligt nog har den gräsklipparen elstart men är så lättstarad att det har varit enklare att snörstarta än att byta det kassa batteriet. Så har det varit i minst 5 år.

    Den startade å 3;e rycket så nu gick det lättare än vad jag befarade att klippa de något förvuxna gräsmattorna. Håller på att minska ner maskinparken genom att sälja av min Suzuki 400. Vill bara vara säker på att det är rätt maskin för den tänkta köparen. Lite trist att göra sig av med Lillan men vad ska jag ha henne kvar för? Det blir för lite kört med henne och då ser hon bara ledsen ut och sånt tål jag inte, blöthjärtad som jag är.

    Ekan låg och flöt i marvatten som beräknat. Öste den till ingen nytta för det tar en vecka innan den är tät. Sen får man ösa när det regnat för då rinner vattnet inte ut.
    Ove

  8. #1848
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Blivit fjantig,tvättat hojen.
    Jan

  9. #1849
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Blivit fjantig,tvättat hojen.
    Blir nog att jag också får fjanta till mig nån dag... om jag får tid. Men jag har iallafall impregnerat dynan på Sigrid idag

    Sprungit ivägen och försökt vara nyttig idag. Grillen på byn ska öppna i morgon och jag har varit delaktig i förberedelserna. Jag är lite impad av vad som kommer att finnas på menyn, kom gärna och prova alla som har vägarna förbi.
    Ove

  10. #1850
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Töreboda
    Inlägg
    5

    Question

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Blir nog att jag också får fjanta till mig nån dag... om jag får tid. Men jag har iallafall impregnerat dynan på Sigrid idag

    Sprungit ivägen och försökt vara nyttig idag. Grillen på byn ska öppna i morgon och jag har varit delaktig i förberedelserna. Jag är lite impad av vad som kommer att finnas på menyn, kom gärna och prova alla som har vägarna förbi.
    Blir det något gott så att det är lönt att åka

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •