Sidan 183 av 548 FörstaFörsta ... 83133173181182183184185193233283 ... SistaSista
Resultat 1 821 till 1 830 av 5473

Ämne: 60+

  1. #1821
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836

    Gunders begravning....

    Igår var det begravning i Lerbäcks kyrka norr om Askersund. Vår kompis Gunder Carlsson, signaturen GeCe, gick till sin sista vila.

    Släkt och många vänner närvarade vid högtiden som präglades av musik, både i kyrkan och vid minnesstunden efteråt.

    Vi var tre som representerade MC-gemenskapen, Jan, Olle och jag. Vi kom med MC till kyrkan och hade våra munderingar, inklusive västarna, på oss så att ingen skulle behöva undra vad vi var för figurer och trots att vi var där i helt annat ärende så ville många, även prästen, prata MC med oss. Lite kul mitt i det sorgliga.

    Känslan efter begravningen - sorgligt naturligtvis - stämnigsfullt - och det verkar finnas massor av värme i kretsen av släkt och vänner vilket ändå känns ganska bra.
    Ove

  2. #1822
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Efter begravningen följdes vi åt hem till mig och Jan nattade över medan Olle for hemåt i kvällning och fick en del regn efter vägen. Han har varit med förut så han rustade sig med att plasta in händer och fötter i påsar. När han åkt iväg hittar jag den vanliga lilla minnessaken han brukar lämna efter sig - ryggskyddet.

    Igår bar det iväg till Värmland, eg. i hustruns ärenden, men jag och ryggskyddet får följa med för hon ska passande nog till Borgvik. Åker hem till Olle och lämnar ryggskyddet och får en liten pratstund med herrskapet.

    När det börjar bli dags för att köra ut och hälsa på sonen med familj börjar bilen bete sig allt sämre, fullt rus eller inget och inget däremellan. Sen bara den tvärdog och bärgning var det som gällde. I och för sig inget som förvånar för det är en Ford och förloppet får väl därmed betraktas som normalt. (Jodå, jag har provat det märket förut och vet att vill man ha problem så finns det att köpa!)

    Kom hem med hjälp av släkten, men vi är nu en bil kort. Problem eller bättre läge? Vet ej förrän vi provat men jag trorr att det blir bra. Vi har ju ett gäng 2-hjulingar!
    Ove

  3. #1823
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Körde ihop sig direkt! Får låna en bil av brormin för en måstekörning Arlanda t.o.r. imorgon bittida. Nåja. Kanske man ska se det som så att det ordnar sig alltid även om man kanske får anlita "externa" resurser ibland.

    För övrigt så är det inte "min" körning heller utan en sån där hjälpatillomdetgår körning. Man är ju som pensionär en ganska outnyttjad resurs. Gott att vara till någon nytta ibland.
    Ove

  4. #1824
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Körde ihop sig direkt! Får låna en bil av brormin för en måstekörning Arlanda t.o.r. imorgon bittida. Nåja. Kanske man ska se det som så att det ordnar sig alltid även om man kanske får anlita "externa" resurser ibland.

    För övrigt så är det inte "min" körning heller utan en sån där hjälpatillomdetgår körning. Man är ju som pensionär en ganska outnyttjad resurs. Gott att vara till någon nytta ibland.
    Hoppas allt ordnar sig.
    Jan

  5. #1825
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Hoppas allt ordnar sig.
    Det ordnar sig säkert. Jag har allt fixat så jag kan göra den lilla resan för att hämta resenärerna som landar i morgon. Beträffande bilen så ska vår bäste mekaniker titta på den och jag hoppas att han förordar skrotning. Ingen bra idè att ödsla pengar på att reparera en Ford.
    Ove

  6. #1826
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Det ordnar sig säkert. Jag har allt fixat så jag kan göra den lilla resan för att hämta resenärerna som landar i morgon. Beträffande bilen så ska vår bäste mekaniker titta på den och jag hoppas att han förordar skrotning. Ingen bra idè att ödsla pengar på att reparera en Ford.
    Hoppas forden blir bättre å lyckligare i nästa liv som hoj.
    Jan

  7. #1827
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Hoppas forden blir bättre å lyckligare i nästa liv som hoj.
    Man exporterar väl inte skrot till Japan hoppas jag för jag vill inte att den kommer igen i någon av mina framtida MC. Jag kör ju som bekant med Japansk kvalitet.
    Ove

  8. #1828
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Angry

    Nog blir man lite purken när snön faller över småland i maj.
    Jan

  9. #1829
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Nog blir man lite purken när snön faller över småland i maj.
    Tittade ut kl 05.56 i morse. Vitt på backen..... och träden..... och i luften, stora lovikavantar kom det ner! Jag tog beslutet: Jag går i ide tills det är vår igen och kröp ner i sängen. När jag vaknade nästa gång, vid åttatiden, var det lite solsken.

    Sista dagarna har det inte blivit mycket hojande. Mest snurrat omkring i närområdet och då ligger nya scootern väldigt bra till. Det har varit onödigt kallt för att stimulera till stordåd,
    Ove

  10. #1830
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    69
    [QUOTE=Ove;51708] Tittade ut kl 05.56 i morse. Vitt på backen..... och träden..... och i luften, stora lovikavantar kom det ner!

    Får bara hoppas att det är bättre väder nästa veckoslut på Vänerns västsida
    Tore

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •