Sidan 182 av 548 FörstaFörsta ... 82132172180181182183184192232282 ... SistaSista
Resultat 1 811 till 1 820 av 5473

Ämne: 60+

  1. #1811
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Besiktningen gick bra = blankt papper. Bad lite om ursäkt för slarvtvätten jag gjort. Då säger besikningsmannen att det inte gjorde något och förresten var det ofta han gjorde anmärkning på söndertvättade MC. - speciellt framhjulslager som fått för mycket vatten och skadats.
    Ove

  2. #1812
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Besiktningen gick bra = blankt papper. Bad lite om ursäkt för slarvtvätten jag gjort. Då säger besikningsmannen att det inte gjorde något och förresten var det ofta han gjorde anmärkning på söndertvättade MC. - speciellt framhjulslager som fått för mycket vatten och skadats.
    Grattis
    Jan

  3. #1813
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Våra västar är köpta där. Vi kanske kan vinna med pinkbilden på 4a västar?
    Prova!
    Ove

  4. #1814
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Prova!
    Tyar inte
    Jan

  5. #1815
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Vill härmed medela att vår vän å hojkompis GeCe är död.
    Jan

  6. #1816
    Medlem simens avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Bohuslän Tanumshede
    Inlägg
    194
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Vill härmed medela att vår vän å hojkompis GeCe är död.
    Jag fikk inte äran at bli bekänt med honom. Kondolerar.

    _______________
    Simen

  7. #1817
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836

    Lite historia kring 60+

    Vi var alla med i en förening som hade 2 rikstäckande aktiviteter /år och ett internt, retrospektivt informationsblad som man kallade för tidning. För detta betalade man en årlig avgift som inte var så hög men att betala för inget är som det är.

    Fan heller att jag ska vara med när inget händer tänkte jag, men jag ska kolla runt en gång till i bladet och fann en liten hörna med adress till en hemsida. Och ett forum! Provar att komma in efter att ha bollat fram och tillbaka med en Webbmaster som kom med dom mest irrelevanta frågor. Nåja, när jag i princip bett honom fara och flyga blev jag intressant och insläppt.

    Började skriva lite ut i tomma rymden som det kändes och det kom svar! Det var en från Småland och sen en från Askersund och skaran ökade på efterhand men det blev aldrig riktigt många. Frampå våren började vi kolla intresset för att träffas och GeCe, Räven Olle Å och jag bestämde att vi skulle se på tranor. När dagen var inne så hade GeCe lämnat återbud - sjuk och fick en massa behandling men vi andra sågs vid Hornborgasjön och det kom faktiskt en del andra från den föreningen varav två "ungdomar" hänger med fortfarande. Tillfälle att träffa GeCe hade jag haft ett par veckor innan när vi gjorde en resa till Tysslingen i magnifik tjällossning där vi plaskade fram inte på, snarare genom, en flytande väg.

    Det blev väl så att det var vi fyra som träffades i olika konstellationer, med och utan våra spättor, när tillfälle gavs.

    Sen var jag med på ett årsmöte och förundrades över mötesordningen med den tydliga hierarkin. Vad som avhandlades på förmöten fick inte läcka till dom vanliga medlemarna. Sen trycktes besluten igenom med hjälp av diciplin.

    Nästa begivenhet var ytterligare ett möte där man "bara informerade och diskuterade". Där tillkännagavs att man inte skulle använda forumet och för övrigt var styrelsen så till vida arrogant att det var bara att tacka för sig.

    Jaså? Det blev inte bara jag som klev överbord! OK! Söka ny träffpunkt - Hojen är bra - mail till dom som skrev på förra. Kalla oss något ? Jovisst 60+ och under Tranresan 2010 blev det västpåtagning under högtidliga former på en parkeringsficka vid en kohage i Valle härad. Ingen förening ingen klubb, bara ett gäng som träffas för att ha så kul som det kan vara.

    Samma dag - 9/4 2011- förlorade vi GeCe och Simen fick sin nya väst. Visst är livet fullt av mysterier.
    Senast redigerat av Ove den 2011-04-19 klockan 17:30.
    Ove

  8. #1818
    Medlem simens avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Bohuslän Tanumshede
    Inlägg
    194
    Jag åkte från tranresan med min nya väst jättestolt och sedan har den varit monterad på min jacka vi har redan varit på några turar med nya västen, jag fikk en kommentar på et kafe hvor dom tyckte at den va snygg hvorpå jag fortalte at d fantes kun 5 stk i hela världen, Men nu mera så blir d kun 4 stk at se på vägorna. Va jo spesielt å få min väst samma dag som GeCe gikk ur tiden. Man har jo sina tankar.

    Simen
    Yamahadriver
    Tanumshede

  9. #1819
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Jag hade ju hyst en förhoppning att Gunder skulle kunna vara med på den planerade 60+ Turen, men under senvintern blev han ju tyvärr sämre och sämre. Kändes lite olustigt att få beskedet om hans bortgång.

  10. #1820
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Hemkommen efter GeCes begravning, närvarande Olle, Ove å Jan från 60+ gänget.
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •