Sidan 180 av 548 FörstaFörsta ... 80130170178179180181182190230280 ... SistaSista
Resultat 1 791 till 1 800 av 5473

Ämne: 60+

  1. #1791
    Medlem Chappys avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Mitt i småland
    Inlägg
    335
    Undrar om inte min hoj är släkt med Vera på nå´t vis. Efter dagens 16 mil och åter hemma i hemmets trygga vrå "garage" tog jag en koll på oljan. Här måste det också läcka på mer än ett håll.
    Eller så är det kanske inte bara jag som börjar bli lite sliten med åren. Fast en japansk yngling på 31år bör väl vara i sin krafts dagar?.
    En sa va förveten o spörja om en sa få sport nå´t

  2. #1792
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Chappy Visa inlägg
    Undrar om inte min hoj är släkt med Vera på nå´t vis. Efter dagens 16 mil och åter hemma i hemmets trygga vrå "garage" tog jag en koll på oljan. Här måste det också läcka på mer än ett håll.
    Eller så är det kanske inte bara jag som börjar bli lite sliten med åren. Fast en japansk yngling på 31år bör väl vara i sin krafts dagar?.
    Kanske så att gamla Suzuki lätt får en släng av engelska sjukan på gamla dar. Min GSX 400f -83 läcker olja som den sen pissar på min vänstra sko. Har provat att säga FYY! men det har inte hjälpt. Får nog se till att få i en ny O-ring i kamkedjespännaren.
    Ove

  3. #1793
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Vi 60+ har ju all rätt i världen att ta det lite lugnt. Det var ju trots allt vi som formade världen. Att den senare generationen inte hade begrepp om att ta till vara den på bästa sätt, är ju en annan fråga. förhoppningsvis kommer den nya att ha lite bättre insikt om sitt arv och vårda det som finns kvar, lite bättre.
    vill tacka Ove i Sjötorp för guidningen till Tranlandet. Fina vägar men med lite lösgrus här och var. Kollade på MC- dagarna i Väring. Mycket fint att titta på , men ingenting för mig att ha förutom att det fanns en Africa Twin, som jag är lite fundersam på.
    Jag har ju en kanonfin Yamaha xj 600 som jag vill byta bort, men mc-handlarna verkar gått ihop sig och bara bjuder sk. skambud.
    Vi får väl se om jag hittar något trevligt. Att jag vill ha en ofroad är i allafall klart, men inte för tung eftersom de har en benägenhet att lägga sig i leran ibland.

  4. #1794
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Vi får väl se om jag hittar något trevligt. Att jag vill ha en ofroad är i allafall klart, men inte för tung eftersom de har en benägenhet att lägga sig i leran ibland.
    Jo det är med dom som med oss gubbar - det är skönt att sträcka på kroppen i liggande ibland. Men dom vill ju helst ligga kvar var det verkar för man får verkligen ta iiiiiiiiiiiii! för att få upp dom igen.

    Jag har funderat lite. Förr fanns det i leksaksaffären en rund gubbe med tung botten som alltid reste sig, säkert förbjuden idag för att den kan ge barnen fel uppfattning eller skada sig eller något. Skulle du inte kunna sno ihop en hoj med extremt breda och runda däck och lika låg tyngdpunkt som gör likadant. Säkert värdelös att köra som allt med för låg tyngdpunkt - men vaddå? den reser sig alltid!
    Ove

  5. #1795
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Så vart det vardag igen. Tranresan har varit och nästa begivenhet blir väl 60+turen med Olle i Värmland och på Dal, men det är först i Maj. Finns väl några jättesammandragningar med korteger och sånt på gång men det är inte riktigt min grej.

    Det ordnar sig. Våren brukar inte vara så fri från aktiviteter så man hinner få tråkigt precis. Ved, resa, körsång, tjära kära ekan osv och sen är det sommar. Idag ska jag byta till sommarsulor på bilarna, jobb finns om man ids.
    Ove

  6. #1796
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Hallå Tore och övriga norrlänningar. Hur har ni det med åkbara vägar nu? Här i södra Värmland så är de mindre belagda vägarna rena berg och dalbanan just nu. Grusvägarna kräver rejäla framgafflar och vaken blick för stora hål och bulor. Annars så är det ju perfekt väder just nu innan både turister och mygg kommer.
    Inget större fel med turister, men de är helt livsfarliga i hur de framför sina fordon speciellt i ett stort naturreservat som kallas för Glaskogen. De sitter väl och stirrar efter varg och älg och glömmer bort att det kanske finns andra trafikanter. Det är ju dem väl unt att se ett stycke vildmark på nära håll. Att ta en liten vandring i den skogen kan ju vara en fin upplevelse, eller att fiska i någon av alla de sjöar som finns. Vi brukar åka hoj ganska ofta där, men tyvärr så är det nog lite problem för många mc-åkare eftersom det bara är grusvägar där.

  7. #1797
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Noterade under tranresan att många småvägar har fart riktigt illa i vinter. Mycket pucklar å gropar, men värst av allt är den krackade beläggning som ligger utspridd mitt i kurvan.
    Jan

  8. #1798
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    69
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Hallå Tore och övriga norrlänningar. Hur har ni det med åkbara vägar nu? Här i södra Värmland så är de mindre belagda vägarna rena berg och dalbanan just nu. Grusvägarna kräver rejäla framgafflar och vaken blick för stora hål och bulor. Annars så är det ju perfekt väder just nu innan både turister och mygg kommer.
    Inget större fel med turister, men de är helt livsfarliga i hur de framför sina fordon speciellt i ett stort naturreservat som kallas för Glaskogen. De sitter väl och stirrar efter varg och älg och glömmer bort att det kanske finns andra trafikanter. Det är ju dem väl unt att se ett stycke vildmark på nära håll. Att ta en liten vandring i den skogen kan ju vara en fin upplevelse, eller att fiska i någon av alla de sjöar som finns. Vi brukar åka hoj ganska ofta där, men tyvärr så är det nog lite problem för många mc-åkare eftersom det bara är grusvägar där.
    Det jag sett så är vägarna åkbara några mc-kare har vågat sig ut trots att tempen inte varit så mycke över noll.Just servat o ställt bort snöskotern, hojen på "depåstöd" i garaget ännu någon vecka

  9. #1799
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av tore Visa inlägg
    Det jag sett så är vägarna åkbara några mc-kare har vågat sig ut trots att tempen inte varit så mycke över noll.Just servat o ställt bort snöskotern, hojen på "depåstöd" i garaget ännu någon vecka
    Gott att hela kungariket börjar bli farbart. Förstår att det nästan måste kännas ännu skönare för er "ovan där" att få stuva undan vinterpryttlarna.

    När tranorna visar sig hos er är det hög tid att få ut hojarna och skrämma liv i vinterstela vevstakar och ventiler. Bra vårtecken dom fåglarna!
    Ove

  10. #1800
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Åhåjaja, ingen hojkörning sen tranresan. Kör runtirunt med skitkärran å gräsharven. Färdig i kväll så nu är jag på gång igen.
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •