Sidan 18 av 548 FörstaFörsta ... 816171819202868118518 ... SistaSista
Resultat 171 till 180 av 5473

Ämne: 60+

  1. #171
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Nu är det såhär Ove, aga är avskaffad å ersatt med muta. Nu gör vi så här= du sliter hårt med ditt golv så ordnar jag hojväder på lördag. Ska ändå fixa lite sol å+10 till mig själv så kan jag dela med mig en aning i nordvästlig riktning.
    OK! Ska jobba på och så får vi se om det funkar!

  2. #172
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Var ute på en fin tur i går. ca 10+ mulet, härliga grusvägar, varken mygg eller turister. Märkte för några veckor sedan att grusvägar som är väldigt lite trafikerade kan få en såphal yta på sina håll, så motorbågarna behöver lite ny färg. Vintern kanske är på gång så jag lade på dubbdäcken. Hade alltså dubbat på grusvägarna igår. Kanonfäste även på hala ställen. Nackdelen är ju att man får passa sig på asfalten och köra lungt. Har vanliga bildubb i däcken.

  3. #173
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Bra att ni håller igång för på min kant blir det inget kört. Förmodligen en höstdepp annars hade jag väl jagat folk med blåslampa för att få hojarna i skick men nu bryr jag mig inte, ...blir väl bättre

  4. #174
    Medlem Ingemars avatar
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Västervik
    Inlägg
    190
    Tycker allt det är bra gry i Mc-kollektivet. När jag tuffade runt i går såg jag nog 15-20 glatt viftande hojåkare. Vädret var ju toppen trots hård byig blåst. Vet inte om jag upplevt en sån novemberdag Men minnet är ju som det är. Våra vänner från storstaden sköter sig ju också på ett exemplariskt sätt och bidrar till att folk i allmänhet inte tror vi är på utdöende. Det gäller att vi ligger i. ;D

  5. #175
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836

    Talking Hojmusik

    Såg en ny tråd,"Hojmusik" som jag inte vill störa med ovidkommande inlägg.

    Det entoniga ljudet från någon maskin som går på jämn fart inbjuder en del nynnare till sång. Det kan vara snart sagt vilken typ av maskin som helst men som regel kommer jag igång när jag sitter på en traktor eller kör MC i konstant fart.
    Om ni passeras av någon som kommer åkandes i jämn faring och "sjunger" med skrovlig basröst på Adams julsång, Luciasången eller Blott en dag... så det ekar i hjälmen en dag i Juni så är det nog bara jag. Meddelas endast på detta sätt.

  6. #176
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Aha,det är därför V2 är så poppis. När traktorn hette BM viktor blev det någon nickande med huvudet. På boxern blir det oftast vrålande =Born under the vondring stars (Lee marvin)
    Jan

  7. #177
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Aha,det är därför V2 är så poppis. När traktorn hette BM viktor blev det någon nickande med huvudet. På boxern blir det oftast vrålande =Born under the vondring stars (Lee marvin)
    Vet inte om Boxern är ett lika bra instrument som Viktor men jag skickar ett par smakprov på den senare. (för jag antar att du talar om BM utan W )

    http://www.youtube.com/watch?v=a1ThSi1wbqU

    http://www.youtube.com/watch?v=UwadWc-QeAg&NR=1

  8. #178
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Smile

    Haha,tror han hade bränd avgasventil. Förr körde jag Viktor,nu kör jag Boxer.
    Jan

  9. #179
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    För en tid sen skickade jag över dom där låtarna till en musicerande traktorägare. När jag sökte honom per telefon ett par dagar senare svarade hans fru " Han får ringa upp när han kommer in för han sitter i garaget och spelar dragspel".

  10. #180
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Fick nu förklaringen till att jag gillar V2r. Har kört BM Viktor i 16 år. Boxern var inte mycket sämre den med 1100 r/m som arbetsläge på motorn till skogskranen på taket och till plogen.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •