Sidan 176 av 548 FörstaFörsta ... 76126166174175176177178186226276 ... SistaSista
Resultat 1 751 till 1 760 av 5473

Ämne: 60+

  1. #1751
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Se upp där ute för till helgen blir det hojväder.
    Lugn och fin nu! Du skall väl ha en liten snöstorm först?
    Ove

  2. #1752
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Lugn och fin nu! Du skall väl ha en liten snöstorm först?
    Nänä, de blir inget me de, de få ni ha där i norr.
    Jan

  3. #1753
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Nänä, de blir inget me de, de få ni ha där i norr.
    Vaddå? Lite rättvisa ............?
    Jo vi fick lite mögel som faktiskt legat kvar hela dagen på en del ställen trots +grader.

    Men vägarna har fått nya höjdkurvor som jag inte sett tidigare. Det blir bra med lång fjädringsväg i mina trakter tills all tjäle gått ur backen.
    Ove

  4. #1754
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Hackar en ränna isen, strax klar. Sen kör jag +7 nu.
    Jan

  5. #1755
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Hackar en ränna isen, strax klar. Sen kör jag +7 nu.
    Avundsjuk! Har väl åkbar temperatur men ishinder. för mycke för att hacka ränna ännu. Några dagar till med +grader så är jag ute och testar vägar. Får bara vara försiktig i början för alla nya fenomen som dykt upp på favoritvägarna, typ dubbelgupp i en del kurvor som tidigare varit i stort sett plana.
    Ove

  6. #1756
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Var ute en sväng i dag. Det har verkligen blivit lite berg och dalbana på en del håll. gäller att hålla i sig så man inte får en dubbelstuds i rumpan och lämnar hojen flygandes. Just nu är grusvägarna luriga för det kan vara tinat lite på ytan med is inunder, vilket gör att det som synes verkar vara grus, kan var såphalt.
    Tranorna närmar sig.

  7. #1757
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Skulle nog kunna hacka undan lite is så att det gicka att få ut en hoj idag men vädret. Dimma så att man nästan vadar på land och skitigt något hemskt på vägarna. OK jag är ingen putsnisse men det finns gränser även för mig, särskilt som lorten är saltblandad. Ren skit är en helt annan sak
    Ove

  8. #1758
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Jädra gnäll! Sitta och klaga på skit på vägen även om det fanns i rikligt mått.

    Jo jag tänker på vad jag hörde på nyheterna från Japan. Jordskalv-> zunami-> reaktorhaverier och mera jordskalv och zunami + att det har börjat ryka från en vulkan också!

    Skit på vägen....? Nu ska jag leta upp MC-kläderna..
    Ove

  9. #1759
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Det blev ett par-tre mil på grusiga vägar med nya gupp. Kändes OK. Fattas bara ett par handskar som inte står att finna. ( ) Därför den korta turen. Räckte iallafall till för attt konstatera att grejerna fungerar och startar lika lätt som vid sista turen i höstas. ( nogrannt vinterförvarad stående på sidostödet med tändningen avslagen och inga lampor tända.. )
    Ove

  10. #1760
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Att glömma hojen med belysningen på är ju inte att rekommendera. Då kan det behövas ett par startkablar. Eller att man kan springa igång hojen om det finns en liten backe.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •