Sidan 171 av 548 FörstaFörsta ... 71121161169170171172173181221271 ... SistaSista
Resultat 1 701 till 1 710 av 5473

Ämne: 60+

  1. #1701
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Fy fanken, -5 iskall vind. Sitta å stoppa pinnar i brasan.
    Det ska visst bli kallare igen. Blir väl samma här med pinnar i brasan och en filt runt kroppen för att hålla värmen till den ibland hopplöst avlägsna VÅREN!
    Ove

  2. #1702
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Förklara för mig varför alltid kattjäkeln alltid håller svansen rakt bakåt och dessutom brukar stanna, så att man nästan klipper av svansen när man skall stänga ytterdörren. Får kanske göra som gubben Otto gjorde. Han kapade kattsvansen för att det tog för lång tid att komma ut genom dörren.

  3. #1703
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Förklara för mig varför alltid kattjäkeln alltid håller svansen rakt bakåt och dessutom brukar stanna, så att man nästan klipper av svansen när man skall stänga ytterdörren. Får kanske göra som gubben Otto gjorde. Han kapade kattsvansen för att det tog för lång tid att komma ut genom dörren.
    Där har du en av anledningarna till att jag inte har någon katt!
    Ove

  4. #1704
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Förklara för mig varför alltid kattjäkeln alltid håller svansen rakt bakåt och dessutom brukar stanna, så att man nästan klipper av svansen när man skall stänga ytterdörren. Får kanske göra som gubben Otto gjorde. Han kapade kattsvansen för att det tog för lång tid att komma ut genom dörren.
    Tror du den vill ha svansen i stugvärmen så länge som möjligt?
    Jan

  5. #1705
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Tror du den vill ha svansen i stugvärmen så länge som möjligt?
    Ja vem katten vill inte det?
    Ove

  6. #1706
    Medlem Mavve65s avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Täby
    Inlägg
    301
    Hoppar in med en kommentar ang. katter.
    Så gör våra två katter också. Elförbrukningen stiger snabbt när man ska släppa in och ut dem hela tiden. De är hyfsat snabba in men står och sölar med svansen i dörren när de ska ut....jag tror det beror på att de vill säga att det är dom som bestämmer när dörrren ska stängas. Någon klok (?) person har sagt att det är egentligen vi som bor hos katterna och inte tvärtom.......

  7. #1707
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    De va därför Manx katter (svanslösa)va så poppis i småland (snåla om värmen)
    Jan

  8. #1708
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Mavve65 Visa inlägg
    Hoppar in med en kommentar ang. katter.
    Så gör våra två katter också. Elförbrukningen stiger snabbt när man ska släppa in och ut dem hela tiden. De är hyfsat snabba in men står och sölar med svansen i dörren när de ska ut....jag tror det beror på att de vill säga att det är dom som bestämmer när dörrren ska stängas. Någon klok (?) person har sagt att det är egentligen vi som bor hos katterna och inte tvärtom.......
    Stämmer bra det där att man inte äger en katt. Du ger den mat, kliar, klappar och underhåller. Sköter du inte dina plikter så flyttar den till någon annan som ger bättre service.
    Ove

  9. #1709
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Nu ligger kattsvansarna risigt till. 23 grader - i dag på morgonen. Förhoppningsvis avtager ju kylan framåt veckan. Hoppas bara att detta är sista riktiga köldknäppen för denna vinter. Får nog vänta med åkning några dagar. Visserligen har jag både sockor och handskar som jag kan koppla in på elsystmet + värmehandtag, men det blir kallt ändå. Man kanske skulle prova att ta ett par katter innanför jackan.

  10. #1710
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Gammal beprövad metod att använda kattskinn mot röggmatisten(= reumatismen) förr i tiden, men jag har för mig att dom plockade ur själva katten ur det först.
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •