Sidan 170 av 548 FörstaFörsta ... 70120160168169170171172180220270 ... SistaSista
Resultat 1 691 till 1 700 av 5473

Ämne: 60+

  1. #1691
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Samma väder här. Isläget oförändrat. Ska ta på mig hatt och handskar och gå ut på en ordentlig promenad i det tillfälligt sköna vädret.
    Men Ove!!!. Hade du inte lovat att göra ett prov med skidor eller skridskor på din DR, denna vinter? Vi väntar ju på en inbjudan så att filmteamet kan förbereda sig.

  2. #1692
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Men Ove!!!. Hade du inte lovat att göra ett prov med skidor eller skridskor på din DR, denna vinter? Vi väntar ju på en inbjudan så att filmteamet kan förbereda sig.
    Nähädu! Skridskor om väder och allt annat sammanfaller men då på fötterna och väldigt osynligt. Bara nödvändig räddningspersonal inom räckhåll.

    Ingen idé att vinterrusta en av hojarna får dom stunderna jag har med bra vinterväder normalt. Dom 2 senaste vintrarna vill jag inte se som normala. Däremot nån gammal scooter kanske kunde få göra en avvikelse på sin väg till skroten och bli rustad med vinterdoningar. Där finns ytterligare ett om - En verkstad som jag kan svetsa, kröka rör, knacka plåt och dona i ett tag. Liksom mest för skojs skull
    Ove

  3. #1693
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Hallå Småland! Olle Å har startat efter första anhalten på sin resa mot söder. Dags att börja tina älgen i Linneryd för snart är han där.

    Men fy attan vilket väder att köra i! Snö på längden och tvären för det som redan landat tar sig en ny runda när det passar. Får väl rusta mig för arktiska förhållanden och röja snö bara det lugnar sig lite (och plogen täppt till alla grindhål).
    Ove

  4. #1694
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    69

    Smile

    Citat:
    Får väl rusta mig för arktiska förhållanden och röja snö bara det lugnar sig lite (och plogen täppt till alla grindhål).



    Kanske läge för att investera i en snöskoter?

  5. #1695
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av tore Visa inlägg
    Citat: Kanske läge för att investera i en snöskoter?
    Jodu! Vet säkert att om jag investerade i en ny snöscooter så skulle det nog bli många snöfria vintrar på rad i dom här trakterna. ( ) Kanske ett sätt att förlänga MC-sommaren. Får ta en ordentlig funderare på detta.
    Ove

  6. #1696
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Har hamnat i Fränninge i Skåne nu. Tyvärr har jag åkt bil hit. Det hade varit en upplevelse att åkt min dubbade Transalp hit. Småvägarna är isbelagde fter sistsa söfallet så det vore perfekt. På motorvägarna har ju saltet gjort verkan så där kan ju fransnissarna börja åka.

  7. #1697
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Kul du hälsade på i småland Olle. Givande stunder lutande över kartorna. Nästan som en liten resa i sig. Hoppas resan hem blir trevligare i bättre väder. Kung Bore har verkligen inte givit upp , -15 i morse. Undrar om det är sista rycket?
    Jan

  8. #1698
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Åkte från ett vårlikt Skåne upp till Värmland i dag. Praktiskt taget snöfritt upp till Vännersborg. Här hemma ligger snön på vägarna mest i form av väl tillkörd is, så nu blir det några turer så länge som den finns kvar.
    Som Räven säger, att planera resrutt och kartor är ju att göra en resa i sinnet.

  9. #1699
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Våren kommer nog snart nu. Fortfarande jämnkallt, -10 på mornarna och lite varmare på dagen. Men hackspettarna är igång för fullt med att trumma in sina revir. Jag har hört dom bli ivrigare de senaste dagarna. Väntar bara på att småfåglarna ska börja sjunga också för då vet vi att det är vår på gång.
    Ove

  10. #1700
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Fy fanken, -5 iskall vind. Sitta å stoppa pinnar i brasan.
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •