Sidan 17 av 548 FörstaFörsta ... 715161718192767117517 ... SistaSista
Resultat 161 till 170 av 5473

Ämne: 60+

  1. #161
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Tråkigt med biljäklar som inte startar när man behöver dom. Föresten förkastningar i kontinentalsocklar skapar väl jordbävningar??
    Jan

  2. #162
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Tråkigt med biljäklar som inte startar när man behöver dom. Föresten förkastningar i kontinentalsocklar skapar väl jordbävningar??
    Oj!! Måste till verkstad snabbt för åtgärd!!

  3. #163
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510

    Jag tror, jag tror.........

    Hoppas ju att framtiden blir bättre och bättre, så jag funderar på nästa vår och frammåt. Funderar ju lite på Vårturen här i Borgvik, som bla. Räven deltog i på sina asfaltdäck i årets upplaga. Vem gjorde jobbet? Räven eller hans BMV Starkt gjort i allafall med tanke på allt rullgrus. Har redan fått förfrågningar inför 2010.
    Planerar också, efter fått en del önskemål en ny tur till vårt broderland Norge. Kommer då att ta en sväng förbi Geilo -Bergen- Ålesund-Geiranger. Kan bli en tur på ca en vecka.
    Funderar på om jag skall deltaga i norska Krystallrallyt, men det kan ju bli jäkligt kallt. Eftersom jag blivit så jäkla frusen av mig på senaste åren, så måste jag lösa en del uppvärmningsproblem först.
    Jag hade ju trott att jag skulle få en massa tid över som pensionär, men icke.
    Skall i allafall försöka hänga med ner till trandansen även nästa vår, för det var ju en trevlig tur.
    Hoppas bara att snöskyffeln får vila länge än.

  4. #164
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking Jag är oxå troende

    Klart Olle att vi ska köra hoj även nästa år. Ska försöka städa upp i övriga arbeten här i vinter. Klart vi ska hinna med att åka å kolla varandras hemregioner å sevärdheter. För att inte tala om favoritvägarna.
    Glasriket som vi snackat om, Gränna med Visingsö å moppeladan, räkna pippiarna. Massor av planer.
    Värmland är fullt med fina grusvägar. Var i höstas norr om Torsby väster om 45 i Finnskogarna mm,vilket härligt grusvägsnät. Lite rakt i bland men.
    Jag har oxå blivit lite frusen nu för tiden,man får vara lite rädd om sig.
    Jan

  5. #165
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Ja vi får hoppas på bättring. Senaste 1 1/2 månaden har jag bara kört ca 2 mil på MC.
    Resor, långdragen förkylning, väder och allmänt strul har varit i vägen konstant.

    Har dock varit i tillfälle att per bil raida runt, bl.a. i Värmland och har hittat lite nya vägar för dom som bara vill ha asfalt. Finns såna också - vägar menar jag.

    Igår och inatt snöade det här, men allt har smält bort så det är f.f. bara lite höst och skulle vara kanonväder för att ta en tur. Man ser väldigt långt och bra när det inte är så många löv som skymmer. Jag har några västgötaberg som jag inte undrsökt ännu och det kan bara göras på plats för jag vill ha koll på vad som är på vägarna om jag kör runt med ett gäng eller helt enkelt visar på karta. Förutom vägarna så är det kul om man har några smultronställen som inte bara är typ turistfällor att stanna till vid. Eftersom jag varit borta från trakten ganska exakt halva livet så har jag en hel del hembygdskunskap att ta igen.
    Gäller ju också att hitta den avigaste vägen mellan A och B så man inte nöter samma spår hela tiden.

  6. #166
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Smile

    10+ gråmulet, men uppehåll. Abstinenser bör hållas i lagom skick, så det blev en 10 mils utflykt i närområdet. Vinkade åt folk i älgtornen som undrade vad detta va för en fjolle.
    Jan

  7. #167
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Tittade till Sigrid idag hos MC-doktorn. Hon såg lite generad ut för hon var avklädd, ingen tank och inga kåpor. Visste inte att en hoj kan bli blyg.

    Det går inte så fort men nu kommer hon snart hem igen efter en ordentlig genomgång. Ska bli skönt att ha damerna samlade.

  8. #168
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Fy fanken ,höstastorm å rikligt med regn nu i sydsverige. Nåja de dammar ju inte på grusvägarna om man ska köra i helgen.
    Jan

  9. #169
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Jodu! läst om stormen och det blåste lite här också. Grått och mulet idag men det spelar ingen roll. Ska försöka få ett j - a golv målat men när jag tog bort mattan upptäckte jag att golvspringorna skulle släppa ner färgen i trossbotten. Blir alltså att dreva. Inget problem egentligen om jag inte vore så infernaliskt lat.

    Jag skulle behöva ett par rapp så att jag vaknade till och fick nåt gjort!

  10. #170
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Smile

    Nu är det såhär Ove, aga är avskaffad å ersatt med muta. Nu gör vi så här= du sliter hårt med ditt golv så ordnar jag hojväder på lördag. Ska ändå fixa lite sol å+10 till mig själv så kan jag dela med mig en aning i nordvästlig riktning.
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •