Sidan 169 av 548 FörstaFörsta ... 69119159167168169170171179219269 ... SistaSista
Resultat 1 681 till 1 690 av 5473

Ämne: 60+

  1. #1681
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Gomorn, inte kollat så mycket än, postlådan å smålandsposten var kvar. Men det blåser friskt, måste väl ut å kolla sen när det lugnat sig.
    Jan

  2. #1682
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Gomorn, inte kollat så mycket än, postlådan å smålandsposten var kvar. Men det blåser friskt, måste väl ut å kolla sen när det lugnat sig.
    Misstänker du får hålla i kepsen om du går ut. Vi har fått knappt 1 dm nysnö, så jag tänker ta mig en tur idag

  3. #1683
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Inget har blåst sönder och bara lite snökorn. Solsken och fortfarande blåsigt men det har avtagit.
    Ove

  4. #1684
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Motorsåg å griplastarvagn behövdes för att få byvägen farbar igen. Ska väl ut i skogen å kolla sen när det blåst färdigt.
    Jan

  5. #1685
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    Citat Ursprungligen postat av Bennie Bleking Visa inlägg
    Fy vad det blåser.
    tycker säkert alla utom vi HONDAägare som är vanda vid fartvind...

    Till mej har det kommit:
    en snöskyffel av det större slaget,
    samt en halvfull soptunna,
    en skiva plast-tak
    och en studsmatta.
    Allt med vindens hjälp
    Mitt Plankstaket har också blåst ner, jobb o jobb...

    Har ni haft några stormskador i natt???
    Det var ju ingen lycka med staketet,annars ser det ut som du skulle kunna hålla garageloppis med vindens hjälp.Fick sicksacka mellan soptunnor,fick in bra kurvtecknik i slutet på vägen annars har vi klarat oss bra.Värre var det med grannens VINDMÄTARE för den lär han nog aldrig hitta igen[den var kanske köpt på epa,den tålde ingen vind i alla fall]
    Ja,du ser ju vad jag kör för märke.
    Senast redigerat av Bighoj den 2011-02-08 klockan 13:29.

  6. #1686
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Bighoj Visa inlägg
    Det var ju ingen lycka med staketet,annars ser det ut som du skulle kunna hålla garageloppis med vindens hjälp.Fick sicksacka mellan soptunnor,fick in bra kurvtecknik i slutet på vägen annars har vi klarat oss bra.Värre var det med grannens VINDMÄTARE för den lär han nog aldrig hitta igen[den var kanske köpt på epa,den tålde ingen vind i alla fall]
    Ja,du ser ju vad jag kör för märke.
    Haha, va nog gammal epaskit den där vindmätaren. Ligger mycket påsar å skräp i soptunnornas spår. Skogen verkade klarat sig ganska bra här i Gudrunland.
    Jan

  7. #1687
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Faktiskt, det är llite vår i luften! En som känner av det är grannens hund som sitter i fönstret och övar på romantiska serenader. Det finns nämligen ett halvdussin löptikar i samhället som luktar gott. Om sången är vacker? Kanske, om man är löptik.

    Var ute lite norrut med bilen och passade på att kolla lite MC-väg. 26;an är isfri men simmar i saltlake. På mindre asfaltsvägar växlar det mellan fast is och ismos. Finns inga däckskombilationer som passar. Väntan fortsätter.
    Ove

  8. #1688
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Faktiskt, det är llite vår i luften! En som känner av det är grannens hund som sitter i fönstret och övar på romantiska serenader. Det finns nämligen ett halvdussin löptikar i samhället som luktar gott. Om sången är vacker? Kanske, om man är löptik.

    Var ute lite norrut med bilen och passade på att kolla lite MC-väg. 26;an är isfri men simmar i saltlake. På mindre asfaltsvägar växlar det mellan fast is och ismos. Finns inga däckskombilationer som passar. Väntan fortsätter.
    Om man vill fresta på lite så kan man köra med crossdäck och dubb med ca 10 mm utstick. Nackdelen blir ju att man får ta det ganska lungt på asfalten
    Värst är ju djupt snömos. Tyvärr får man då köra fort och sitta långt bak, ungefär som att köra i djup sand. Lika jäkla svårt att styra. Ofta kan det bli att hojen tar en egen väg. Då får man hoppas på att moset är djup när man landar.

  9. #1689
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Solen lyser över mig +-0. Solen värmer. Inte bli fjollig nu, vintern ska komma tillbaka.
    Jan

  10. #1690
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Solen lyser över mig +-0. Solen värmer. Inte bli fjollig nu, vintern ska komma tillbaka.
    Samma väder här. Isläget oförändrat. Ska ta på mig hatt och handskar och gå ut på en ordentlig promenad i det tillfälligt sköna vädret.
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •