Sidan 159 av 548 FörstaFörsta ... 59109149157158159160161169209259 ... SistaSista
Resultat 1 581 till 1 590 av 5473

Ämne: 60+

  1. #1581
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Röd dag i almanackan men tittar man ut så är det blott vitt. Blir väl på sin höjd rosa?

    Det har kommit till några cm under natten med vind som placerar snön där jag inte vill ha den så det blir väl att flytta på den igen. Verkar som meningslöst jobb när den ändå kommer att smälta bort om några veckor.

    Veden är beställd och kommer på vagn när säsongen har börjat men det får bli som det blir. Ska bara finklyvas och stuvas. Ska ev. köpa ett partytält för att ställa över högen för det brukar vara värmebölja när det är ved på gång här. Solsting mitt i vintervärmen är ingen bra grej.

    Funderar på om jag ska skotta mig fram till hojarna och göra en midvinterstart och låta dom få lite nytt i batterierna och kanske samtidigt sitta en liten stund på dom. Köra ut är inte att tänka på.
    Ove

  2. #1582
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Röd dag i almanackan men tittar man ut så är det blott vitt. Blir väl på sin höjd rosa?

    Det har kommit till några cm under natten med vind som placerar snön där jag inte vill ha den så det blir väl att flytta på den igen. Verkar som meningslöst jobb när den ändå kommer att smälta bort om några veckor.

    Veden är beställd och kommer på vagn när säsongen har börjat men det får bli som det blir. Ska bara finklyvas och stuvas. Ska ev. köpa ett partytält för att ställa över högen för det brukar vara värmebölja när det är ved på gång här. Solsting mitt i vintervärmen är ingen bra grej.

    Funderar på om jag ska skotta mig fram till hojarna och göra en midvinterstart och låta dom få lite nytt i batterierna och kanske samtidigt sitta en liten stund på dom. Köra ut är inte att tänka på.
    Är det skottår? skit i att starta hojarna, ingen nytta till. Här ligger snön i tankhöjd.
    Jan

  3. #1583
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Montera en snöfräs i stället för framhjul på hojen så kan du ju förena nytta med nöje. Dessutom riskerar du att inte drabbas av abstinensbesvär.

  4. #1584
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Montera en snöfräs i stället för framhjul på hojen så kan du ju förena nytta med nöje. Dessutom riskerar du att inte drabbas av abstinensbesvär.
    De kommer milväder nu, sitt i vilstolen å kolla när snön smälter.
    Jan

  5. #1585
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Vi får tacka för denna gång över lite mildväder. Vaknade 05oo av att huset skakade då all snö for av taket. Så nu kan det ju fortsätta att snöa ett tag till.

  6. #1586
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Smile

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Vi får tacka för denna gång över lite mildväder. Vaknade 05oo av att huset skakade då all snö for av taket. Så nu kan det ju fortsätta att snöa ett tag till.
    Jag tycker det kan va midväder ett tag till. Har lite att fixa som är lättare med mindre snö.
    Jan

  7. #1587
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Jag tycker det kan va midväder ett tag till. Har lite att fixa som är lättare med mindre snö.
    Eftersom jag ska ställa kursen mot Askersund idag så kunde blidvädret väntat en dag. Hade varit kalas att köra över Tiveden på på frostiga snövägar. Töar det så blir det nog riktigt halt. Vet att hustrun kommer att lägga in veto mot vägvalet så det får väl bli den tråkiga via Laxå.
    Ove

  8. #1588
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Eftersom jag ska ställa kursen mot Askersund idag så kunde blidvädret väntat en dag. Hade varit kalas att köra över Tiveden på på frostiga snövägar. Töar det så blir det nog riktigt halt. Vet att hustrun kommer att lägga in veto mot vägvalet så det får väl bli den tråkiga via Laxå.
    Där ser man, alltid någon missnöjd. Välkommen mildväder.
    Jan

  9. #1589
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Där ser man, alltid någon missnöjd. Välkommen mildväder.
    Hihi! Höll hårt i ratten och styrde mot Töreboda. Fantastiskt fint omkring vägen över Tiveden. Själva vägbanan var av packad snö och smågropig så det dunsade och sjöng i karossen större delen av vägen men det blev bättre mär vi kom upp en bit på skogen. Stannade vid Tiveds handel och köpte liten "blomma" i form av rökt fläskfile som jag vet gillas av värdarna i Askersund. Hemvägen i mörkret gick via E20, E-vägarna gör sig bäst i mörker.

    En trevlig afton hos paret GeCe... bjöds på det godaste lamm jag någonsin smakat !! Tackar och får försöka bjuda tillbaka senare i vår.
    Ove

  10. #1590
    Medlem simens avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Bohuslän Tanumshede
    Inlägg
    194
    Her i Bohuslän så har det börjat snöa igjen. Hojen står hos Bike i Trollhätan med nya däck nyservad och väntar på mig,

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •