Sidan 156 av 548 FörstaFörsta ... 56106146154155156157158166206256 ... SistaSista
Resultat 1 551 till 1 560 av 5473

Ämne: 60+

  1. #1551
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    -25, bilen pajat och ni skriver glatt om att käka glass. Nåja, Tomten är ju på G!
    Har bilen pajat?? Är den inte riktigt japansk för dom krånglar inte förrän golvet ramlar ur??

    Visst kan man tänka på glass som förtärs i skuggan en het sommardag. Det känns lite varmare då, plötsligt.
    Ove

  2. #1552
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Har bilen pajat?? Är den inte riktigt japansk för dom krånglar inte förrän golvet ramlar ur??

    Visst kan man tänka på glass som förtärs i skuggan en het sommardag. Det känns lite varmare då, plötsligt.
    Vet grannen sprang som faen där inne i sin 8 år gamla Mazda
    Jan

  3. #1553
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Vet grannen sprang som faen där inne i sin 8 år gamla Mazda
    Bortsett från den detaljen gick den väl bra?
    Ove

  4. #1554
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Bortsett från den detaljen gick den väl bra?
    Oja, startade alltid.
    Jan

  5. #1555
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Har bilen pajat?? Är den inte riktigt japansk för dom krånglar inte förrän golvet ramlar ur??

    Visst kan man tänka på glass som förtärs i skuggan en het sommardag. Det känns lite varmare då, plötsligt.

    Hur mycket paj på en 10 gr skala är idag svårt att säga men förhoppningsvis är det inte så farligt. Men eftersom oljudet kommer från inifrån kamremskåpan tar man inga risker. Finns ju ett balanshjul där med egen drivrem och det kan ju vara dennes rem/lager som låter illa. Men kamremmen har gjort sina mil och skall ändå bytas.

    Åt glass förresten för ett par veckor sedan, i tv-soffan i brasans sken. Motorn startar dock utan problem japan som den är!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  6. #1556
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Hej GeCe, om du har tur är det som min gen.rem på min 1100 gs. Den hade en del av remmen hängande lös å slog i plastkåpan så jag trodde motorn skulle explodera. Skar loss den lösa delen av remmen å körde till verkstad.
    Jan

  7. #1557
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    God jul allihop.
    Detta är nog den kallaste jul vi haft på många år. Frysboxarna kan man ju använda som värmeskåp snart om detta fortsätter.
    Kommer i allafall ihåg vintrarna på 40-talet. De var ju ungefär som nuvarande.
    Tänk på de stackarna som låg i lumpen under kriget och fick gå vakt under de kalla nätterna. Jag har tittat på några av de bevakningsställen som finns här i Värmland, som var utposter uder de kalla vintrarna. Klaga inte över några grader kallt. De bodde då i stengrottor sprängda nere i berget. Rått och fuktigt.
    Nu går vi ju mot ljusare tider igen, så våren är ju inte så långt borta
    Minns en vinter då jag gick i skolan. Såg en mc med sidvagn, vilket i och för sig var en liten sensation. Kommer ihåg att föraren hade en stor skinnrock med jättekrage, skinnstövlar och jättestora handskar. Kommer ihåg att det var ganska kallt och att föraren fick hoppa på kickstarten några gånget och sedan åkte han iväg. Tror faktiskt inte det är så många idag som kommer ihåg gengasdriften som fanns på en del bilar då. Undrar om någon av dagens bilar skulle gå att konvertera till detta billiga men besvärliga bränsle.
    Håll ut, "det blir ljusare igen" , var det Tommy Nilsson som sjöng om det?

    Olle Å

  8. #1558
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Hej GeCe, om du har tur är det som min gen.rem på min 1100 gs. Den hade en del av remmen hängande lös å slog i plastkåpan så jag trodde motorn skulle explodera. Skar loss den lösa delen av remmen å körde till verkstad.

    Då ska jag nog ha en makalös tur för den remmen sitter synligt och knappast under kamremskåpan!

    Vi åker med en hyrbil nu via försäkringar, en nästan ny fin Toyota Avensis röd och grann men sicket djäkla ryggstöd och ge mig ont i ryggen. Blir nog tvungen att byta ut vidundret.

    EN GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR ÖNSKAS FÖRÖVRIGT ALLA
    Senast redigerat av GeCe den 2010-12-24 klockan 15:16.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  9. #1559
    Som nybliven 60+ar så får jag önska er andra gamlingar ett god jul
    Jan-Olov

  10. #1560
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Som nybliven 60+ar så får jag önska er andra gamlingar ett god jul
    Ja God Jul på dig också gamle man och välkommen i +gänget!
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •