Sidan 155 av 548 FörstaFörsta ... 55105145153154155156157165205255 ... SistaSista
Resultat 1 541 till 1 550 av 5473

Ämne: 60+

  1. #1541
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Hmmmm? Var brukar ni köpa glass?
    Olle visar, god glass trevlig väg, bara jävla snön smälter.
    Jan

  2. #1542
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Olle visar, god glass trevlig väg, bara jävla snön smälter.
    Ja stå i snö och -20 grader och käka glass verkar inte lockande.
    Ove

  3. #1543
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Det finns en del att fundera över i vintens tid. Inte bara var man kan köpa glass längs en slingrande väg. En gissning skulle kunna vara Köpmannebro, i änden av Brudfjällsvägen. Vi kommer nog dit på Majturen för 60+ gissar jag också. Dalsland är ett härligt landskap att dra omkring i.

    Ute faller snön och det har bara kommit en liten del av vad som är lovat. Får vänta och se vart det bär hän. Kommer det en snöplog så är det aktuellt att ta bort snövallarna innan dom blivit tillkörda.

    Mustaschen är ett annat ämne att fundera över. det är inte så käckt att den blåser i ögonen så jag får hålla lite koll innan första turen på det nya året. ...men det ger sig. Det ser inte ut att kunna bli något mera köra i år.

    Julskinkan är köpt och väntar tills dan före dan när den ska in i ugnen. Lite annat ska väl prefabriceras. Kanske en jansson till. Omeletterna görs på förmiddag julafton. Kanske baka lite bröd. Nu skall jag iallafall göra iordning lite revbensspjäll till lunch men det kan nog bli lite till frysen också. Doppespa´t ska sparas ihop från lite olika håll för att bli bra och det är dags att börja. Eftersom jag inte kokar julskinkan blir det inget därifrån. Äsch då - det löser sig.
    Ove

  4. #1544
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Angry

    De va som jag misstänkte, den där snöhögen innehöll en Jeep. Nu återstår att köra fram å back till den kommer ut till vägen. Smilisen visar ansiktsfärgen.
    Jan

  5. #1545
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    De va som jag misstänkte, den där snöhögen innehöll en Jeep. Nu återstår att köra fram å back till den kommer ut till vägen. Smilisen visar ansiktsfärgen.
    Har norrlandssnön flyttat till Småland? Det kommer väl att hinna töa bort tills MC säsongen börjar? Hur mycket har ni fått?

    Här har vi väl 15 -20 cm så det är inte så farligt även om det är mer än vad det brukar. Normalt sett har vi väl knappast nån snö alls så här års.
    Ove

  6. #1546
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Tillkommit kanske en decimeter snö under helgen. Säger bara: Välsignade snöslunga! Plogvallarna går till väders lätt som en plätt!
    Ove

  7. #1547
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Unhappy

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Tillkommit kanske en decimeter snö under helgen. Säger bara: Välsignade snöslunga! Plogvallarna går till väders lätt som en plätt!
    Fi fanken, -20 nu kan det räcka med vinter, smilisen är asiktfärgen.
    Jan

  8. #1548
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    -25, bilen pajat och ni skriver glatt om att käka glass. Nåja, Tomten är ju på G!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  9. #1549
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    25- och nytt batteri i bilen. Visst, då kan man tänka på glass en varm sommardag.

  10. #1550
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    I dag va det 20 grader varmare, bara -6, men snöyra hos mig. Motorvarmare, nytt batteri har underlättat startningarna betydligt. Men -25 är ganska kallt för en Dieselmotor från kalifornia. Allting blir jobbigt under -20 några dygn. Vist kan man drömma tillbaka till sommarturer med glass å hojturer i ljuvliga temp.
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •