Sidan 153 av 548 FörstaFörsta ... 53103143151152153154155163203253 ... SistaSista
Resultat 1 521 till 1 530 av 5473

Ämne: 60+

  1. #1521
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Vi har ganska gott om bäver på våra marker. Om Jan vill ta med sig ett par stycken hem till södern så tror jag att det kan gå bra
    Eftersom de håller till i en å, så är det ju bara att sitta och vänta med en håv tills de behagar simma förbi.
    Ån som de håller till i var ganska grund förut,, men det fixade de genom att bygga en fördämning vid utloppet i sjön. Det är en vik av samma sjö som går ända hem till Ove, som av vissa seglare kallas för Grodhavet.

  2. #1522
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Lyckas du håva in en bäver så grattis. Tror det är det skyggaste djuret näst efter lodjuret. Ändå har jag varit inom stänkhåll en gång per kanot. Vi var nog bara ett par meter ifrån när den klappade svansen i ytan och försvann.
    Ove

  3. #1523
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Nu har Lucia med tärna och pepparkaksgubbe varit och hälsat på. Alltid trevligt med besök och sång på lussemorgon.

    Eftersom jag vet att dom har ett späckat turnéprogram i ottan gick jag upp direkt jag vaknade efter koll på digitala klockradion - nästan 5. Lika bra att pallra sig upp för somnar jag om så står dom utanför och tar sig inte in.

    Går ner och ut efter tidningen som inte har kommit(?). Jaha, tidningkörarn har väl sovmorgon. Det är -18 grader så jag står inte gärna kvar och väntar. In och börjar elda på i köksspisen. Då slår min gamla väggklocka ett dubbelslag. Ett?? - tittar efter. Jodå klockan är ett. Förlåter tidningsbudet och går och lägger mig igen och sover till halv sex.

    Temperaturen har gått upp till -10 och tidningen har kommit. Snart sjunger det utanför knuten och Luciatåget kommer in och sjunger för oss och har med sig ett kakfat. Undrar ibland på hu många det är som får vara med om den fina gamla traditionen i vår uppstressade tid.

    Jag är gynnad.
    Ove

  4. #1524
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Angry

    Fy rackan va kallt. Jeepen startar inte. Detta är inte min årstid.
    Jan

  5. #1525
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Fy rackan va kallt. Jeepen startar inte. Detta är inte min årstid.
    Du får väl köpa något japanskt. Dom startar.
    Ove

  6. #1526
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Köp kvalité, köp Chevrolet.
    Behöver bara skramla med nyckeln då det är 20-. så startar den.

  7. #1527
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Angry

    Sanningen är väl att batteriet packat ihop, Skramlar man med en 1000 lapp startar den nog igen. Faen de är ju en hel hojdag med mat å logi.
    Jan

  8. #1528
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Sanningen är väl att batteriet packat ihop, Skramlar man med en 1000 lapp startar den nog igen. Faen de är ju en hel hojdag med mat å logi.
    Håller med dig. Detg är dyrt med batterier. har själv alldeles nyligen köpt ett Maxxima som kostade över 2200 spänn.

  9. #1529
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Peppar peppar och ta i trä. Inga startsvårigheter alls har noterats trots kyla och långa stillestånd. Bara att få bort snö och is och in och starta.

    Nä fy attan va kallt! - 18 i går kväll och har gått upp till -15 nu men det känns kallare. Det är väl snö på gång.

    Skit samma, brasorna värmer gott och vedskjulet är fullt. Garaget är igensnöat och jag har inte tittat till damerna på ett bra tag nu. Om det kunde bli en tövecka och aldrig så lite torrt på vägarna så skulle det sitta fint med några turer i grannskapet. Känner att det börjar klia på ryggen - förmodligen börjar det växa mossa.
    Ove

  10. #1530
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Snöar på tvärs, taskigt hojväder, blir mest peta inn pinnen i brasan
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •