Sidan 152 av 548 FörstaFörsta ... 52102142150151152153154162202252 ... SistaSista
Resultat 1 511 till 1 520 av 5473

Ämne: 60+

  1. #1511
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Ett sånt där ordstäv som dyker upp daå och då: den soom aldrig är vilse fär inte se något nytt.

    Stämmer bra för det var en del lador och liknande i änden på vägen som jag såg på min irrfärd från Småland i somras.
    Ove

  2. #1512
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Ett sånt där ordstäv som dyker upp daå och då: den soom aldrig är vilse fär inte se något nytt.

    Stämmer bra för det var en del lador och liknande i änden på vägen som jag såg på min irrfärd från Småland i somras.
    Att vända på gödselhögen i småland är helt normalt. Så är det här.
    Jan

  3. #1513
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Att vända på gödselhögen i småland är helt normalt. Så är det här.
    Kom och tänka på en episod som hände en kompis i vår ungdoms Silverpilsdagar. Det kom några åkande på Siloverpilar på vägen mellan Hallstavik och Elmsta. Det var ju på sin tid en sådan där perfekt hojväg med skarpa kurvor och tvärbranta backar och naturligtvis grus. I en tvärkurva körde Kleve lite för fort och kanade ut i lösgruset och in smeten alldeles nedanför en gödselstack. Där ligger både Kleve och hojen halvdränkta i dyngvattnet och uppe på gödselstacken står en bonde och gapskrattar över Kleves försök att få upp hojen på fast mark igen. Som tur var så startade hojen igen och en vattenslang fick ta hand om ekipaget i Elmsta.

  4. #1514
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Kom och tänka på en episod som hände en kompis i vår ungdoms Silverpilsdagar. Det kom några åkande på Siloverpilar på vägen mellan Hallstavik och Elmsta. Det var ju på sin tid en sådan där perfekt hojväg med skarpa kurvor och tvärbranta backar och naturligtvis grus. I en tvärkurva körde Kleve lite för fort och kanade ut i lösgruset och in smeten alldeles nedanför en gödselstack. Där ligger både Kleve och hojen halvdränkta i dyngvattnet och uppe på gödselstacken står en bonde och gapskrattar över Kleves försök att få upp hojen på fast mark igen. Som tur var så startade hojen igen och en vattenslang fick ta hand om ekipaget i Elmsta.
    Å fy skråen va han måste ha loktat!!
    Ove

  5. #1515
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    När jag va riktigt ung va de 50årsfest i byn. Frampå natten råkade fel par komma upp på höskullen. Drängen å pigan såg detta å skvallrade för kvinnans man. Varpå jakten på hö donjuan startade. Den enda höluckan som kunde öppnas inifrån va luckan över gödselhögen. Hö donjuan såg inte detta,utan hoppade rätt ut i gödselhögen. Där va fullt med kletgödsel, Hö don juan sjönk ned till skrevet i skiten å kunde inte komma loss. Lagom straff tyckte festgästerna.
    Jan

  6. #1516
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Äääcklit!

    Hoppas jag klarar mig bättre för jag hade lite vänstertankar idag. En jätteärtig Teneré stod i affären i Tibro. Nöp henne lite i sitsen som verkade fast och fin. Klättrade upp och konstaterade att jag nådde ner med båda tåspetsarna - samtidigt. Sigrid fyller den funktionen som en sån skulle ha men går inte att åka 2 på. Men Sigrid är ju min favvo.

    Det blir att fundera lite till för det är ju en ryss som ska komma till först.
    Ove

  7. #1517
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Gonatt alla! Nu har jag legat i som en bäver i dagarna tre. Brassat käk till julen, röjt snö, skjutsat, luciafest och gud vet allt. Sovmorgon i morgon hoppas jag. Natti!
    Ove

  8. #1518
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Perfekt hojväder när man tittar ut. Sol och vindstilla. Bara det att det är -12 och saltat snömos eller isigt på vägarna. Lika bra att ta det lugnt tills det blir varmare och man ser lite torr asfalt.
    Ove

  9. #1519
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Gonatt alla! Nu har jag legat i som en bäver i dagarna tre. Brassat käk till julen, röjt snö, skjutsat, luciafest och gud vet allt. Sovmorgon i morgon hoppas jag. Natti!
    Ursäkta Ove, men utrycket att ligga i som en Bäver fattar inte vi söderut (närmare ekvatorn). Däremot är jag redan trött på vintern. Lucia i morgon. Men vet ,efter tomten varit hos mig går det lättare.
    Jan

  10. #1520
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Ursäkta Ove, men utrycket att ligga i som en Bäver fattar inte vi söderut (närmare ekvatorn). Däremot är jag redan trött på vintern. Lucia i morgon. Men vet ,efter tomten varit hos mig går det lättare.
    Va? Har ni inte bäver hos er? Jo dom ligger i. Under dagen ligger dom mest i hyddan för dom jobbar nattskift. Sen ligger dom mest i vatten och simmar när dom inte ligger i med skogsavverkning och dammbygge. Om du upptäcker att det du trott var skogsmark har blivit sjö så är det säkert ett gäng bävrar som varit framme.

    Bävern är för övrigt det ena av 2 djurarter som kan förändra klimatet - du och jag tillhör den andra.

    Jomen! Bäver ligger verkligen i.
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •