Sidan 151 av 548 FörstaFörsta ... 51101141149150151152153161201251 ... SistaSista
Resultat 1 501 till 1 510 av 5473

Ämne: 60+

  1. #1501
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Förstår att Olle kör rätt mot ditt kök. Första gången vi varit eniga om att det va bäst att välja stora vägarna.
    Jan

  2. #1502
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Förstår att Olle kör rätt mot ditt kök. Första gången vi varit eniga om att det va bäst att välja stora vägarna.
    Får tacka!

    Jo, det fanns till en Jansson och den står i ugnen nu, behöver 1,5 tim i svag värme för att bli bra. Tror att det står 30 -40 minuter i kokboken. Undrar ibland vad det är för ena som skriver böckerna? Stekta ägg och rödbetor blir det till.

    Fåglarna får min special, gjord på margarin, vetemjöl och lite havregryn. När jag tittade ut nyss var det talgoxe, blåmes, domherre och mina favoriter stjärtmesarna som var i farten. Kajorna gör bara sporadiska besök men när dom hittar fram blir det åtgång på godiset.
    Ove

  3. #1503
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Attans kyla, -22 grader i morse.
    Hoppas bara att denna vinter inte blir lika lång som den förra. Visserligen bor vi ganska långt söderut i vårt avlånga land. Har för mig att sverige är 200 mil långt. Vi bor ju bara ca 50 mil från sydänden så att vi har en bit kvar norrut.
    Kom att täka på en skåning som efter ett besök i Markaryd kunde berätta för sina kompisar att uppe i Norrland hade de allt en jäkla vinter.
    Det blir nog ingen hojtur idag heller, för jag måste köldsäkra både stallet och pumphuset lite bättre.

  4. #1504
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Hårda bud sa han som fick stentavlor i huvet. Å andra sidan blir det gott om tid för planeringar. Synd vi inte hann träffas en stund för kartgloning, Olle.
    Jan

  5. #1505
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Hårda bud sa han som fick stentavlor i huvet. Å andra sidan blir det gott om tid för planeringar. Synd vi inte hann träffas en stund för kartgloning, Olle.
    Helt klart rätt tid att glo i kartor för det hinns inte med när man väl kommit ut på vägarna, Då gäller det att man memorerat ordentligt under vintern.

    Undrar över en annan sak - har någon farsot drabbat ostkusten? Det är så mystiskt tyst därifrån.
    Ove

  6. #1506
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Helt klart rätt tid att glo i kartor för det hinns inte med när man väl kommit ut på vägarna, Då gäller det att man memorerat ordentligt under vintern.
    Till stöd för det dåliga minnet tänker jag till årets säsong memorere färdvägarna i en Garmin GPS. Alltså inte bara GPS i motorn.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  7. #1507
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Till stöd för det dåliga minnet tänker jag till årets säsong memorere färdvägarna i en Garmin GPS. Alltså inte bara GPS i motorn.
    Men hallå? Vilsekörningens sköna konst blir lidande av GPS-användning. Men det är klart - man kan ju alltid använda den för att ta reda på var man varit.
    Ove

  8. #1508
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Men hallå? Vilsekörningens sköna konst blir lidande av GPS-användning. Men det är klart - man kan ju alltid använda den för att ta reda på var man varit.
    Och kanske framförallt, var är man OM man kört vilse! Vilket jag inte gillar att göra i allt för stor grad nuförtiden.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  9. #1509
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    GPS i all ära. Den kan vara bra i vissa fall om man har et bestämt mål och verkligen vill komma rätt. Laddade ner koordinaterna en gång till en bekant och hamnade på ahans garageuppfart. Hade ingen karta som täckte det område jag var i, vid en tripp i Norge. Tryckte bara på "hem" och sedan var det ju bara att köra. Även om man ger sig av från spåret så finner man ju vägen på nytt igen. Det är faktiskt ganska kul att köra vilse och sedan så småningom trycka på exvis hem. Om jag skall göra en tripp över många dagar så kör jag ju för det mesta efter kartan, men lägger in kvällsstoppet utifall att....

  10. #1510
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    GPS i all ära. Den kan vara bra i vissa fall om man har et bestämt mål och verkligen vill komma rätt. Laddade ner koordinaterna en gång till en bekant och hamnade på ahans garageuppfart. Hade ingen karta som täckte det område jag var i, vid en tripp i Norge. Tryckte bara på "hem" och sedan var det ju bara att köra. Även om man ger sig av från spåret så finner man ju vägen på nytt igen. Det är faktiskt ganska kul att köra vilse och sedan så småningom trycka på exvis hem. Om jag skall göra en tripp över många dagar så kör jag ju för det mesta efter kartan, men lägger in kvällsstoppet utifall att....
    Hmmm, har du någon knapp som heter bort?
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •