Sidan 150 av 548 FörstaFörsta ... 50100140148149150151152160200250 ... SistaSista
Resultat 1 491 till 1 500 av 5473

Ämne: 60+

  1. #1491
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Ujujujuj!!

    Du låter som den värsta Närking!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  2. #1492
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Du låter som den värsta Närking!
    Vem kan jag ha lärt mig av?
    Ove

  3. #1493
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Dålig timing!!!

    Spanska flygledare massjukskriver sig nu! Dom kunde väl passat på medan vi var i Spanien så att vi fått en extravecka i värmen.
    Ove

  4. #1494
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Cool

    Nåja, att plumsa omkring i snön gör att man längtar mot våren. Om några veckor vänder det å går mot ljusare tider. Planeringar om mc sesångens körturer. Årsmöten med Mc klubben mm. Brukar använda mina gamla Mc stövlar när jag plumsar i snön. Just nu litta trist, men när jul å nyårhegen varit så bara är det lite snö som ska smälta av. De ordnar sig säkert.
    Jan

  5. #1495
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Nåja, att plumsa omkring i snön gör att man längtar mot våren. Om några veckor vänder det å går mot ljusare tider. Planeringar om mc sesångens körturer. Årsmöten med Mc klubben mm. Brukar använda mina gamla Mc stövlar när jag plumsar i snön. Just nu litta trist, men när jul å nyårhegen varit så bara är det lite snö som ska smälta av. De ordnar sig säkert.
    Jo dä årner säj! Det verkar som vintern har kommit för att stanna till i Mars. Isen lägger sig på sjön när det inte blåser och när den frusit till så kommer kylan att hålla i sig tills vårsolen värmer igen.

    Har plockat undan MC kläderna för det blir nog några månader nu utan att köra. Vi har inte många cm snö och det är att vara tacksam för. Bara några mil söderut är det dryga halvmetern. Undrar hur det ser ut omkring Trollhättan? Vad jag har hört har dom fått mest i riket.
    Ove

  6. #1496
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Det ordnar sig alltid om ett tar ett som det kommer som det är skrivet i visan!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  7. #1497
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Har tyvärr inte hunnit med något mc-åka i helgen, men det blir nästa vecka. Är i Skåne nu , väntar på snöväder i morgon, lagom till en 50-mila färd med bilen om jag kör E6. Annars en liten sväng på 20 mil extra genom Småland för att kolla om Jan sitter på hojen och matar pannan.

  8. #1498
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Jaha, Olle valde att försöka ta sig mellan skåne å värmland under måndagen. Förstår honom, snöröjningen är inte så bra längre här nere i sydsverige. Synd men det går väl fler tåg. Han kunde ju suttit i mitt +15 garage å brummat en stund på världens bästa äventyrshoj. Hihi. kollandes när jag puttar in mer ved i pannan.
    Jan

  9. #1499
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Snöplogningen är mycket eftersatt här nere denna vinter. Förmodligen har TrafikV. slutat upphandla snöplogning av lokala åkare. Därför har åkarna sålt sin snöplogar till högstbjudande (baltikum). Därför är resusser å pengar borta. Bra att få någon krona mer efter skatt, men vi är beroende av våra vägar är framkomliga även vintertid. Känner att sverige är på väg att spara sönder vår infrastruktur. Dessa tankar kom efter gårdagens samtal med Olle, då jag va tvungen att varna för svårframkomliga vägar när man kommer över 100 i vägnummer.
    Jan

  10. #1500
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Snöplogningen är mycket eftersatt här nere denna vinter. Förmodligen har TrafikV. slutat upphandla snöplogning av lokala åkare. Därför har åkarna sålt sin snöplogar till högstbjudande (baltikum). Därför är resusser å pengar borta. Bra att få någon krona mer efter skatt, men vi är beroende av våra vägar är framkomliga även vintertid. Känner att sverige är på väg att spara sönder vår infrastruktur. Dessa tankar kom efter gårdagens samtal med Olle, då jag va tvungen att varna för svårframkomliga vägar när man kommer över 100 i vägnummer.
    Jodu, det är nog så att man har målat in sig i ett hörn när det gäller snöhanteringen. Det var många är sen det plogades ordentligt. Istället strör man salt i snön som leder till att det blir såphalt i spåren. Varenda herrgårdspiga förr visste att salt och is i kombination ger en kyla som fryser glass i sommarvärme, men inte vägverket.(?)

    Får väl en rapport om vägarnas kondition om ett par timmar för Olle ska göra en paus i resandet. Får fixa lite käk åt den hungrige mannen när han kommer. Janssons med ägg och rödbetor? Kanske, får titta i skåpet.
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •