Sidan 147 av 548 FörstaFörsta ... 4797137145146147148149157197247 ... SistaSista
Resultat 1 461 till 1 470 av 5473

Ämne: 60+

  1. #1461
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Har mitt vanliga vinternöje, klappa om kossorna i ladugården. Vi får se om jag tyar att fälla lite träd i vinter. Eller det bara blir husbehovsveden. Detta är ju en vinterterapi som får denna mörka årstid att gå lite lättare. Sen blir det ju mycket soffan oxå, magasinera vila till sommarutflykterna.
    Jan

  2. #1462
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Det är nog dags att ge upp om det här året och det blir nog till att "mura" in hojarna för den här gången. Man önskar att man hade en lagård att värma sig i men de tiderna är förbi tyvärr. Har dock fortfarande ved kvar att elda med som jag högg för 15-20 år sedan tack å lov.
    Det finns alltid något i bedrövelsen att vara tacksam för ändå.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  3. #1463
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Nämen fy f-n! Mura i snöstorm! Huvva, jag fryser av bara tanken.

    Jo lång och kall vinter är knappast vad man ser fram emot. Får väl hoppas på att Kung Bore tar sig ledigt ibland annars får man sikta framemot Mars. Det blir väl några avbrott mörkret. Jul är bra bortsett från det förb--nade julklappandet som jag innerligt avskyr. Nåja jag har minimerat det till nästan noll. Resten är OK. Nyår, Trettondag men sen är det bara att vänta. Får väl roa mig att försöka experimentera med mina skridskoinovationer.
    Glöm bara inte att du skall filmas när du kommer igång med skrinnandët.

  4. #1464
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Glöm bara inte att du skall filmas när du kommer igång med skrinnandët.
    Allt kommer att försigå i mörker och utom synhåll!!
    Ove

  5. #1465
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Allt kommer att försigå i mörker och utom synhåll!!
    Trams, man ska bjuda på vinterförströelse.
    Jan

  6. #1466
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Trams, man ska bjuda på vinterförströelse.
    Absolut inte! Iförd hela svartstället med hjälm och flytväst och kudde på ändan körandes svärmors rollator på isen? Nevvvver!!
    Ove

  7. #1467
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Vilken svintur att vi gjorde Östgötaresan i månadsskiftet Aug. - Sept!!

    Tittar ut genom fönstret och det blåser hornstorm så att snön inte hinner landa men det gör den tydligen i öster. Jäkla tur att man inte måste ut med hoj idag och speciellt dom vägar vi åkte på då! Hade nog inte räckt med dubb och lovikavantar.
    Ove

  8. #1468
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Jag kan lova igenisat visir i dag, snöslask styv kuling. Tänk dig i kustbandet på småvägarna. Tur att vi inte vänta till nu.
    Jan

  9. #1469
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Rävens vinternöje består i att klappa kossorna och en annan får nöja sig med att klappa hojarna. Med ett par stycken i garaget är trivseln och trängseln stor för nu är säsongen uppgiven för i år. Vinterkonservering och mekandet får nu ta över om inte annat ska den lilla BMWn utrustas för sommarens äventyr och det efterlängtade grusåkandet kan ta vid igen. Så på sätt och vis tar ju aldrig säsongen helt slut här det blir bara lite paus med själva åkandet en stund.
    Hur sjutton kunde man vara så dum så jag kunde inbilla mig att jag skulle klara mig utan en allround-hoj i "stallet"! Antagligen hjärnsläpp!

    Avstår förresten mer än gärna att testa ventilationen i hjälmarna sådana här dagar!
    Senast redigerat av GeCe den 2010-11-23 klockan 17:00.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  10. #1470
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Sitter och tänker tillbaka på en härlig tid förlängesen. Det var 1963 i tidig vinter. Kom åkande med några lumparkompisar på 26;an och plötsligt körde jag in i ett sjuhällsikes tjockt snömos på vägen. Helt utan all förvarning. Bilen flöt bara omkring på vägen och jag fick jobba en del för att få ner farten under planingsgräns.

    Undrade va i he... är nu detta??? Jo en av kamraterna hade hört att man skulle göra försök med "rensaltning". Alltså man skulle inte behöva ploga ordentligt som man gjort tidigare och sand var inget som skulle finnas på vägen. Jag gapskrattade åt eländet kommer jag ihåg men vägverket fortsatte försöken och håller fortfarande på och provar.

    Undrar om dom kommer att lyckas för hittills har inte vägarna kommit i närheten av den körbarhet som en riktig vinterväg hade innan saltet. På den tiden körde jag som de allra flesta med sommardäcken året runt och upplevde sällan att det var något problem. Enda gången man önskade grovmönstrat var väl när man lyckats backa in i en driva.

    Återgång till det gamla är inget att hoppas på för det finns nog ingen kvar som sköta en vinterväg.
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •