Sidan 146 av 548 FörstaFörsta ... 4696136144145146147148156196246 ... SistaSista
Resultat 1 451 till 1 460 av 5473

Ämne: 60+

  1. #1451
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Asch då! Ålder spelar ingen roll bara man har det rätta sinnelaget. Ungdom är ett övergående handikapp.

    Inga överdrifter nu Ove men i min värld tar ungdomen slut vis trettio!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  2. #1452
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Asch då! Ålder spelar ingen roll bara man har det rätta sinnelaget. Ungdom är ett övergående handikapp.
    Det vete tusan. många får ju barnasinnet tillbaka på äldre dar och då kan det ju vara ett handikapp.
    Jag känner mig i allafall inte äldre förutom då jag skall försöka stå på händer.
    Sen skall man nog hålla isär åldrarna. dels den kroppsliga och den sinnliga.
    Den saken är ju bevisad, att om man känner sig lite nera skall man antingen pinka på ett elstängsel eller hålla i det. Effekten är verkligen slående. Man blir verkligen på alerten och säger saker som man i vanliga fall inte gör. Om någon inte tror på mig så kan jag låta vederbörande prova på något av mina stängsel.
    Jag gillar i allafall inte denna barfrost som ställer till det på vägarna. Vill gärna ha ett snölager på småvägarna först, så man kan ha dubbarna iskruvade. Tänk er en solig vinterdag med gnistrande snö och någon grad kallt och mycket snö. Då är det faktiskt en upplevelse att knalla runt på de mindre trafikerade vägarna som ju brukar vara fria från både turister och mygg då.

  3. #1453
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Det vete tusan. många får ju barnasinnet tillbaka på äldre dar och då kan det ju vara ett handikapp.
    Jag känner mig i allafall inte äldre förutom då jag skall försöka stå på händer.
    Sen skall man nog hålla isär åldrarna. dels den kroppsliga och den sinnliga.
    Den saken är ju bevisad, att om man känner sig lite nera skall man antingen pinka på ett elstängsel eller hålla i det. Effekten är verkligen slående. Man blir verkligen på alerten och säger saker som man i vanliga fall inte gör. Om någon inte tror på mig så kan jag låta vederbörande prova på något av mina stängsel.
    Jag gillar i allafall inte denna barfrost som ställer till det på vägarna. Vill gärna ha ett snölager på småvägarna först, så man kan ha dubbarna iskruvade. Tänk er en solig vinterdag med gnistrande snö och någon grad kallt och mycket snö. Då är det faktiskt en upplevelse att knalla runt på de mindre trafikerade vägarna som ju brukar vara fria från både turister och mygg då.
    Säger samma sak "det vete tusan" om det här med barnasinnet!
    Tycker man fått tillbaks en del men jag njuter av det och tycker bara det är kul. Kan ju ha att göra med att tiden räcker bättre till nu för tiden.

    Sen är det väl inte bara av ondo att kylan kommer före snön det går ju hårt åt sniglar och annat mög som är skönt att bli av med. Annars har jag allroadarn stående stand-by här men just nu ser det inget vidare ut kallt som satan. Riktiga ishavsvindar från nordan dessa dagar som vi får se till att dela med oss av till räven eftersom han var så snål med solen här tidigare.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  4. #1454
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Säger samma sak "det vete tusan" om det här med barnasinnet!
    Tycker man fått tillbaks en del men jag njuter av det och tycker bara det är kul. Kan ju ha att göra med att tiden räcker bättre till nu för tiden.

    Sen är det väl inte bara av ondo att kylan kommer före snön det går ju hårt åt sniglar och annat mög som är skönt att bli av med. Annars har jag allroadarn stående stand-by här men just nu ser det inget vidare ut kallt som satan. Riktiga ishavsvindar från nordan dessa dagar som vi får se till att dela med oss av till räven eftersom han var så snål med solen här tidigare.
    Jag vet, hämden är ljuv, redan väller ner snöblask över mig. Sämsta skit vad man än har för plan. Nu +0,5 å snöblandat regn, bara att bita ihop.
    Jan

  5. #1455
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Hoppas snigeljäklarna får sig en omgång nu. Jans snö har kommit hit till Värmland. Hoppas bara att vi inte får anledning att döpa om landskapet till Köldland men tanke på förra vintern.
    Mycket kallt och mycken snö verkar ju fertilitetsbromsande på vildsvinen som enligt många bönder är mycket bra med tanke på vad de ställer till med. Trafikanterna löper ju ganska stor risk i möte med grisarna. Jägarna vill ju som vanligt ha mera vilt för sitt nöjes skull, så de blir väl inte glada åt en ny extremvinter.
    Kanske det blir en premiärtur på snöunderlaget snart, hoppas jag.

  6. #1456
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Kanske det blir en premiärtur på snöunderlaget snart, hoppas jag.
    Blir väl som vanligt med vintern här - saltet faller tätare än snön på vägarna och allt av metall som kommer i närheten av eländet korroderar.

    Skulle ha en gammal färdigrostad, fulldubbad härk att köra vinter med i så fall för dina fina vintervägar finns bara inte i den här delen.
    Ove

  7. #1457
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Saltet på vägarna förstör hojen ganska effektivt. Körde ju många år till jobbet året runt. Det blev väl ca 1,5 mil om dagen som var saltad. Efter första vintern var hojen inte sig lik längre. Fälgarna matta och det började komma rostangrepp både här och där. All form av riktig grundlackering existerade inte. Det var bara att försöka göra rent och försöka se till att alla ställen som behövde vara smorda verkligen var det.

  8. #1458
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Det blåser isvindar runt kåken och det ligger snö på backen men brasan brinner och det är ganska skönt inne.

    Cambozola på pepparkakor, hustrun dricker glögg och jag något som är godare enligt min mening. Skitväder kan också ha sin charm.
    Ove

  9. #1459
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Snacka om olika lördagsnöjen. Fick färdigställa en murning på en yttervägg i går förmiddag i snöstorm
    Hade ju räknat med att lägga vinterdäck på hojen, men det blir väl flera tillfällen. Det är jobbigt att vara pensionär för man hinner ju inte med någonting. Kanske beroende på att tiden går fortare och fortare. Tänk då vi var unga, vad otroligt lång en skoltermin var. Tycket ju faktiskt att vi hade en lång jäkla kall vinter alldeles nyligen. MEN DÅ ÄR JU VÅREN SNART HÄR.

  10. #1460
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Snacka om olika lördagsnöjen. Fick färdigställa en murning på en yttervägg i går förmiddag i snöstorm.
    Tycket ju faktiskt att vi hade en lång jäkla kall vinter alldeles nyligen. MEN DÅ ÄR JU VÅREN SNART HÄR.
    Nämen fy f-n! Mura i snöstorm! Huvva, jag fryser av bara tanken.

    Jo lång och kall vinter är knappast vad man ser fram emot. Får väl hoppas på att Kung Bore tar sig ledigt ibland annars får man sikta framemot Mars. Det blir väl några avbrott mörkret. Jul är bra bortsett från det förb--nade julklappandet som jag innerligt avskyr. Nåja jag har minimerat det till nästan noll. Resten är OK. Nyår, Trettondag men sen är det bara att vänta. Får väl roa mig att försöka experimentera med mina skridskoinovationer.
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •