Sidan 144 av 548 FörstaFörsta ... 4494134142143144145146154194244 ... SistaSista
Resultat 1 431 till 1 440 av 5473

Ämne: 60+

  1. #1431
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Hoppas du kommer ihåg Alhambra, mysigt ställe. Tog en hojtur dit 1977.
    Hoppas du hade bättre väder. Vi hade +12 och ösregn tidvis och däremellan bara regn. Men anläggningen var fin.
    Ove

  2. #1432
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Sorry. mycket egoistisk med graderna i nov. Men du får nog 5+ där uppe om jag inte misstolkat yr.no.
    Det blev -5 gr. Och ingen sol!
    Senast redigerat av GeCe den 2010-11-15 klockan 22:52.

  3. #1433
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Hej igen på er alla. Kom hem igår efter en vecka i Spanien. Vi bodde i en mindre stad som heter Nerja och uttalas Nerscha. Vi åkte runt med buss till en massa ställen. Granada, Malaga, Sevilla, Gibraltar o.s.v. och gick till fots på gränsen till min förmåga när vi var på plats. Hårt att åka på "pensionärsresor".

    Vädret var fint, 20 - 25 grader, kanske mera ibland och vi hade en dag med regn och 12 grader för att jämna ut det hela. Ungefär som svensk sommar när den är som bäst.

    Tittade på vägar som jag brukar och blir alltid förvånad över hur långt efter vi är här hemma när det gäller att bygga säkerhet. Det är klart att de 410 miljarder euro som Spanien fått sen dom gick med i EU har gjort att dom kunnat satsa ordentligt på vägarna. Räckena på nybyggda vägar är ofta lägre än här hemma och har underglidningsskydd i kurvorna. Vajerräck verkar inte existera. Detta gäller rel. nya vägar, de gamla är som dom är.

    Roade mig som vanligt att titta på hojbeståndet. Små scooters vanligast men det finns även en stor andel av MC 125 cc upp till 650cc. En och annan HD dök upp och hade väldigt behagliga ljudnivåer. De enda som bullrade var ett par offroadmaskiner som busade omkring i en av svenskbyarna där nere. Lustigt nog var dom hojarna två av dom få som var rena och putsade och förarna var de enda jag såg med hel utrustning. Var dom månne svenskar?

    Väl hemma i Sverige igen ligger det något vitt i högar och strängar? Hoppas att det försvinner igen för nu har jag ett visst åksug efter att bara fått titta på i en vecka.

    Välkommen hem och skönt att du är tillrätta igen! Bara att avakta lite tjänligt väder för räven är inte att förlita sig på denna årstid.

  4. #1434
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Question

    Rätt, opålitlig mellan älgjakten å gäddleken. Har börjat plocka av extrautrustning från GSen nu. Så jag räknar inte med hojväder på en tid.
    Jan

  5. #1435
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Rätt, opålitlig mellan älgjakten å gäddleken. Har börjat plocka av extrautrustning från GSen nu. Så jag räknar inte med hojväder på en tid.
    Hmmm....? Fungerar inte dom där tyskorna utan extrautrustning? Det gör japanskorna! Jag kan köra flera mil utan både väskor och GPS.
    Ove

  6. #1436
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Extra långkallingar måste med. sen har man inget att kolla solen mot. Färjad ruta är bra för reflexkänsliga gamla ögon. Nån skvätt lapp här å var är bra för dom tvättlata. Bekvämlighetsfaktorer.
    Jan

  7. #1437
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Hmmm....? Fungerar inte dom där tyskorna utan extrautrustning? Det gör japanskorna! Jag kan köra flera mil utan både väskor och GPS.

    Ödets lotter är outgrundliga??...... Mina japanskor går inte alls att köra utan extrautrustning, helst i dubbla uppsättningar.

  8. #1438
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Extra långkallingar måste med. Bekvämlighetsfaktorer.
    Kissnödig med dubbla långkallingar är inte bekvämt!!!
    Ove

  9. #1439
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Kissnödig med dubbla långkallingar är inte bekvämt!!!
    Hihi, man får leta en stund.
    Jan

  10. #1440
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Påminner mig om en gång jag var på väg till Stockholm på ett möte med HOORC.
    Det var bara ett par grader varmt och småregnade och helt plötsligt måste jag pinka. Först hitta ett ställe och stanna på, sedan försöka knäppa upp och dra ner alla kläder med lite stelfrusna fingrar. Tur att man inte är tjej i sådana situationer.
    Något konstigt är det om man stannar lite ogenerat ipå en liten väg för att pinka och inte sett någon på flera mil, då jäklar kommer det en bil. Har faktiskt hänt mig tre gånger de sista åren.
    Slutsasten blir att om du får fel på hojen så är chansen att få hjälp i ödemarken större om du ställer dig och pinkar samtidigt.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •