Sidan 136 av 548 FörstaFörsta ... 3686126134135136137138146186236 ... SistaSista
Resultat 1 351 till 1 360 av 5473

Ämne: 60+

  1. #1351
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Landsättning av ekor var dagens planerade aktivitet och det fungerade över förväntan så nu ska dom bara täckas för vintern så träet inte spricker isär.
    Om ekan av trä inte hinner torka ordenligt kan den spricka av kyla och is också Ove!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  2. #1352
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Om ekan av trä inte hinner torka ordenligt kan den spricka av kyla och is också Ove!
    Ordnar sig. Det är faktiskt roligare att bygga än att äga ekor. Får väl göra en ny om den pajar.

    Gruvar mig mer för vädret för det ska komma snö och jag har en måstekörning med hoj på Lördag. Fryser som attan idag, förmodligen snö i luften. Skit samma, tar mig en wiskey och går osh lägger mig. Natti
    Ove

  3. #1353
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836

    Thumbs down Snö!!!

    Snö!! Mitt i höstsäsongen! På morgonen var redan gräset täckt och det singlar fortfarande ner. Nollgradigt nu ifrån -3 vid 7-tiden så det bättrar sig. Vill ha +5 i morgon och torrt på vägarna när jag ska ut och köra. Köra i halka, snöglopp och vägen flyter i saltlake är inget jag drömmer om.

    Jan!! Ändra på vädret, Snälla!
    Ove

  4. #1354
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    [QUOTE=Ove;46099 Jan!! Ändra på vädret, Snälla! [/QUOTE]

    Du kan nog ta det lugnt några dagar. Dottern ringde och ställde in transportkörningen till vinteridet. Tjockt med snö på plats och kallt i morgon. Skall tydligen bli bättre i veckan eller också fär vi ordna på annat sätt = köra hoj på kärra. Dålig sport men...
    Ove

  5. #1355
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Jobbar åt mig själv nu, smälter bort min snö. Hinner inte med dig,fniss. Grannbarnen stod å grät i dag. När jag frågade varför, svarade dom att snön smälter bort. Böl ,böl,böl.
    Jan

  6. #1356
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Varit i älgskogen,stundtals busigt väder. Upptag efter någon minut värmde, mera värme när vi släpade ut en kalv på tre.
    Jan

  7. #1357
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Varit i älgskogen,stundtals busigt väder. Upptag efter någon minut värmde, mera värme när vi släpade ut en kalv på tre.
    Bra gubbar! Skjut vilt omkring er! ( med vilt menar jag då älg och gris. )
    Ove

  8. #1358
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Jag bara säger - vecket j-a sketväder! Säsongen sen i Juli fram till nu har varit hopplöst tråkig vädermässigt. Hoppas att det blir några fina dagar till innan snön kommer på riktigt. Känns som det finns lite att köra som bara inte har blivit av. Skulle vilja ett par svängar till dom västgötabergen som jag inte har någon ordentlig koll på och (ut)sikten är ju så bra när det är klart och fint på hösten och löven är borta från träden.

    Nåja man får göra det bästa av det. Eftersom det hela tiden är eld i spisen så har jag satt på en gryta med - gröt att festa om med i kväll.

    Vad har man för vin till gröt?
    Ove

  9. #1359
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Vad har man för vin till gröt?

    Vad sägs om brännvin.
    Jan-Olov

  10. #1360
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Risgrynsgröt = Sakè. Skitväder = sant. Lovat bättre i mogon här ner mot ekvatorn. Kan ta en tre -fyra älgar på förmiddag å sen köra hoj kanske. Låter bra ,så får det bli.
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •