Sidan 135 av 548 FörstaFörsta ... 3585125133134135136137145185235 ... SistaSista
Resultat 1 341 till 1 350 av 5473

Ämne: 60+

  1. #1341
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Jag har blivit snorig å fryser, tål inte gubben sitta älgpass tro. Först 2 timmar på pass, sen jobba med älgen å svettig. Tillbaka till passet å kall. Inte så bra, Nääää
    Tips när man känner sig frusen: Baka! Det värmer gott från ugnen och så kan du ju göra såna där runda bullar för älgburgarna.

    Skitväder här med blåst och regn som hänger i höjd med hårfästet. Har just bakat färdigt och ska gå till bygdegården för lite pensionärssamvaro. Det kan ju alltid störa någon. (Kaffet är gratis! )
    Ove

  2. #1342
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Hoppas bygget på logen blir färdigt i dag. Sen kan jag ju börja ställa i ordning lillhojen. Nytt batteri och lite slitgrejer skall väl till. Styrhöjare är nog ett måste. Handtagsvärmare har jag ett par liggande. Skall köpa ett endurodäck på Biltema och skruva i dubb, så är det bara att vänta på halkan och att sjöisen lägger sig. Vi har en liten skogssjö som brukar frysa till ganska snabbt, som inte har tillopp, men ett pyttelitet utlopp. Dubbat framdäck har jag.

  3. #1343
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Det ser ut att bli väder för verkstadsjobb närmaste tiden. Regn å rusk några +grader. med andra ord sämsta möjliga.
    Jan

  4. #1344
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Jag har blivit snorig å fryser, tål inte gubben sitta älgpass tro. Först 2 timmar på pass, sen jobba med älgen å svettig. Tillbaka till passet å kall. Inte så bra,
    Nääää

    Älgslakt tycker jag är ett bättre passande namn på det som folk envisas med att kalla älgjakt. Finns det någon mer tråkigare "jaktform"??
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  5. #1345
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Med löshund blir det ganska underhållande.
    Jan

  6. #1346
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Med löshund blir det ganska underhållande.
    KAn hålla med om att det blir lite mera fart då. Problemet för oss är att vi mest har tvåbent hund. Han skäller dåligt, men rapporterar istället på radion hur långt han kommit i såten ibland. Får han stånd brukar det smälla ett par skott.
    Ove

  7. #1347
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Åsa-Nisse jakt kallas det här. Andra varianten är kärringdrev.
    Jan

  8. #1348
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Höstbestyr. Började dagen med att täcka om båtskrället som numera har sin fasta plats på land. Den ville tydligen segla lite ändå för den hade lyft på presenningen som jag fick dra på plats och knyta om.

    Sen blev det transportkörning av Lillan som får stå på annan ort under vintern. Körning med halkrisk 4 mil men vi har ju varning för snö så det var bara att dra.

    Landsättning av ekor var dagens planerade aktivitet och det fungerade över förväntan så nu ska dom bara täckas för vintern så träet inte spricker isär.

    På något vis är det alltid en känsla av vemod över såna aktiviteter. Roligare när man kör igång grejerna på våren.
    Ove

  9. #1349
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Unhappy

    Oj, landskapet är kritvitt.
    Jan

  10. #1350
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Strålande sol och fina färger. Dock 7- i morse

    Olle

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •