Sidan 133 av 548 FörstaFörsta ... 3383123131132133134135143183233 ... SistaSista
Resultat 1 321 till 1 330 av 5473

Ämne: 60+

  1. #1321
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Det är till att ha många strängar på sin lyra.

    Själv funderar jag på ett skaffa ett par pippi ( kanarie ) som sällskap för att få tiden att gå över vintern nu när det är färdigkört för i år. Sitter i bur gör de små liven så man vet var man har dem och man behöver ingen kikare för att glo på dem om man inte vill träna.
    VARNING! Om du inte haft burfåglar förut så att du vet vad det innebär! Dom små ohyrorna har en utmärkt förmåga att sprida sina j -a mjäll till ett helt hus och har du minsta tendens till luftrörsproblem så är mitt råd - avstå! Talar av egen plågsam erfarenhet. Rekommenderar orm, ödla eller sköldpadda istället eller varför inte fisk?
    Ove

  2. #1322
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    VARNING! Om du inte haft burfåglar förut så att du vet vad det innebär! Dom små ohyrorna har en utmärkt förmåga att sprida sina j -a mjäll till ett helt hus och har du minsta tendens till luftrörsproblem så är mitt råd - avstå! Talar av egen plågsam erfarenhet. Rekommenderar orm, ödla eller sköldpadda istället eller varför inte fisk?

    Har förvisso haft kanariepippi och goja förut men tänkte inte på det du varnade för som ger mig en tankeställare.

    Fågel eller fisk var frågan och då blir mitt svar fisk för något mer problem med luftrören behöver jag inte.

    Tack för varningen Ove!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  3. #1323
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Du kan få några nymfparakiter och en jättestor bur av mig. Då behöver du aldrig känna dig ensam.

    Tack för erbjudandet!

    Tackar dock nej trots det attraktiva priset för ska jag ha pippi igen ska det vara en sjungande/kvittrande Kanarie sådan, ett par som jag kan musicera tillsammans med. Gojorna fodrar för mycket plats för mig och inte är de så värst musikaliska heller.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  4. #1324
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Ojoj, undrar om jag fått överdos frisk luft.
    Jan

  5. #1325
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Ojoj, undrar om jag fått överdos frisk luft.

    Känner du dig yr gamle man?
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  6. #1326
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Känner du dig yr gamle man?
    Det heter "örre". Vackert väderbiten, för min ålder, 7+ å sol,vackra höstfärger i älgskogen.
    Jan

  7. #1327
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Det heter "örre". Vackert väderbiten, för min ålder, 7+ å sol,vackra höstfärger i älgskogen.
    Ska besöka den skogen i morgon. Har varit och shoppat lite torrskaffning för det brukar ta lite tid i passena och hunger gör sig påmind.

    Nu är det +5 ute och jätteskönt väder för att glida omkring på hojen så det blev en del utvik till och från affären. Såg en del jägare som smög i buskarna men annars lugnt. Det har varit några fina dagar som jag har missat g.p.a. att träden släppt drivor med löv som måste processas med klipparen.

    Hoppas att jakten är snabbt avklarad för det är en del jag vill åka och titta på innan sommaren är slut.
    Ove

  8. #1328
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Slutjagat för dagen! Inget skjutet men jag såg en sån där bamsetjur 4-500 kilo i komplett skick med inälvor, hud och sånt som dom brukar ha med när man ser dom på vägen. JAg hade väl både tre och fyra skotthåll till den så den var inget att göra åt.

    Har långfillingarna på så det är bara att byta ytterskalet till goretex och ta en runda. Vill inte laga snabbmat till mig själv, hustrun jobbar, så det får väl bli en tur till minst en korvkärra.

    Vädret? Blåsigt, men minst 5 grader varmt så det är fullt körbart.
    Ove

  9. #1329
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Jag hoppas det blir tid över för en tur till helgen. Nu har de flesta löven trillat, så nu är det fina vyer över småsjöar och tjärnar uppe i Glaskogen.

  10. #1330
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Jag hoppas det blir tid över för en tur till helgen. Nu har de flesta löven trillat, så nu är det fina vyer över småsjöar och tjärnar uppe i Glaskogen.
    JA det är det fina med att köra höst och tidig vår - man ser mera för det är inte så många löv ivägen.

    Men avigsidan är att det kommer åt att blåsa något så infernaliskt överallt. Tycker att när man stannar ska vindbruset upphöra!
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •