Sidan 131 av 548 FörstaFörsta ... 3181121129130131132133141181231 ... SistaSista
Resultat 1 301 till 1 310 av 5473

Ämne: 60+

  1. #1301
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Vi sk ha grisfest i jaktlaget på lördag, planering av jakten å grilla vildsvin. Tillbaka till urtiden när vi gnager på varsin vildsvinsknose.
    Ja man får se till att ät ur frysen så man får plats med lite nytt. Älgentrecote idag, stekt i skivor med såna där potatiskulor, vaddomnuheter och färskost med tacokrydda. Tomater som mognat hängande på gardinstången.

    Smakade riktigt OK för att vara en lunch mitt i veckan.
    Ove

  2. #1302
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Undrar var den där Britt Summer tog vägen, skulle inte hon vara här idag?
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  3. #1303
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Undrar var den där Britt Summer tog vägen, skulle inte hon vara här idag?
    Hon har kanske tagit ledigt för att fira namnsdag?
    Ove

  4. #1304
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Unhappy

    Hon övergav mig oxå
    Jan

  5. #1305
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Hon övergav mig oxå
    Lugnt och fint gubbar. I morgon har hon firat klart. Solen skiner redan och himlen är blå. Kör inget idag för nu kommer dimmorna att skymma sikten och älvorna dansar redan bakom uthuset.
    Ove

  6. #1306
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Lugnt och fint gubbar. I morgon har hon firat klart. Solen skiner redan och himlen är blå. Kör inget idag för nu kommer dimmorna att skymma sikten och älvorna dansar redan bakom uthuset.
    Är nöjd om det blir fint på lördag då jag ska på mopperally!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  7. #1307
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Också nöjd, med att fixat vintergarage för 3 hojar. Dotter med sambo 2st och en av mina.

    Behöver eg. bara ha en igång under vintermånaderna för dom dagar när det är körbart och passagerare behöver jag inte fundera på om det inte är solsken och varmt. Förra vintern var bedrövlig, inte en tur på 4-5 månader. Hoppas på att den kommande vintern blir bättre.

    Förr - när jag orkade hålla emot krafterna i svängar och gupp gav utförsåkning på skidor en go kick på vintern men det är inte att tänka på längre. Försöker jag blir det bara ett hasande med full broms nerför och det avstår jag hellre än försöker och bara känner att det är misslyckat. Bara att vänta på åkbar väg.
    Ove

  8. #1308
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Också nöjd, med att fixat vintergarage för 3 hojar. Dotter med sambo 2st och en av mina.

    Behöver eg. bara ha en igång under vintermånaderna för dom dagar när det är körbart och passagerare behöver jag inte fundera på om det inte är solsken och varmt. Förra vintern var bedrövlig, inte en tur på 4-5 månader. Hoppas på att den kommande vintern blir bättre.

    Förr - när jag orkade hålla emot krafterna i svängar och gupp gav utförsåkning på skidor en go kick på vintern men det är inte att tänka på längre. Försöker jag blir det bara ett hasande med full broms nerför och det avstår jag hellre än försöker och bara känner att det är misslyckat. Bara att vänta på åkbar väg.

    Då måste nästan det optimala för dig vara att du sätter dubbdäck ( bildubb ) och skidor på vinterhojen så behöver du ingen otäck Rysshoj att bråka med i vinterkylan. Flera flugor på smällen i ett svep. Är det inte ett bra förslag?
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  9. #1309
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Då måste nästan det optimala för dig vara att du sätter dubbdäck ( bildubb ) och skidor på vinterhojen
    Nej det är alls ingen bra idé med tanke på att "vinterväg" här är bara olika grader av saltmos. Bara att köra fyrhjul tills vägen är bar och torr emellanåt.
    Ove

  10. #1310
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Undrar om det är Britt som kollar om jag är hojsugen. Skit samma, jag drar iväg en sväng strax.
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •