Sidan 130 av 548 FörstaFörsta ... 3080120128129130131132140180230 ... SistaSista
Resultat 1 291 till 1 300 av 5473

Ämne: 60+

  1. #1291
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Själv ska jag brumma i basen på körövning ikväll,
    Spelar själv mest bom på basen för hela slanten om jag spelar något nuförtiden, förutom lite kvitter på flöjten understundom.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  2. #1292
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Men Ove då! Plågar du verkligen den gamla damen i 10 000 varv och ventilerna sitter kvar?
    Vadddå plåga?? Hon ville ju själv!
    Ove

  3. #1293
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Vadddå plåga?? Hon ville ju själv!
    Aha...på det viset de förklarar saken!

    Ursäkta förresten att jag glömde införliva din Sigrid i orkestern hon ska naturligtvis ha en given roll där. Skål!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  4. #1294
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Annars var det en högtidstund idag med Riksdagens högtidliga öppnande. Tänker då mest på Örebro Läns musikaliska stolthet, Svenska Kammarorkestern som var där med en mindre grupp. Hög klass på den musiken och musikerna.
    O,ja! Har ett smakprov på ett elevarbete som dom gjort: http://www.youtube.com/watch?v=dJvTJd2fGdw
    Ove

  5. #1295
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    O,ja! Har ett smakprov på ett elevarbete som dom gjort: http://www.youtube.com/watch?v=dJvTJd2fGdw
    Det var ju inte direkt den skolan jag menade men..............smaken är ju bekant som baken....... Annars lät det ju ganska.........H¤%#r&/?m skapligt! Om man med en vänskapligt sinnelag bortser från vissa små........ÄumHmf missar! .................
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  6. #1296
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Usch, i dag käns som hösten är på gång. Tror det är ett tillfälligt regn å ruskväder. Nästa vecka ska vi sola oss i älgtornen.
    Jan

  7. #1297
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Usch, i dag käns som hösten är på gång. Tror det är ett tillfälligt regn å ruskväder. Nästa vecka ska vi sola oss i älgtornen.
    Jafyförtusan vilket tråkväder. Enda +;et är att det inte blåser. Hoppas som du på bättre till veckan men det blir inga besök i älgtorn förrän i slutet av veckan. Vi har bara fått en enda i tilldelning så det finns inget jäkt. Det kommer säkert att finnas kvar en massa trafikfaror i skogen efter jakten.
    Ove

  8. #1298
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Vi har 5 vuxna å fritt kalvar, börjar på måndag. Sen fins det massa snabba grisar att skjuta på,för dom som hinner med.
    Jan

  9. #1299
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Vi har 5 vuxna å fritt kalvar, börjar på måndag. Sen fins det massa snabba grisar att skjuta på,för dom som hinner med.
    Låter som lite intressantare jakt. Grisarna kommer väl att röra på sig när dreven kommer igång.

    Grisarna är vi rel. förskonade för på södra sidan av kanalen, ännu, bara en tidsfråga. Det kommer en och annan som är ute på strövtåg och jag har faktiskt sett spår i trädgården för några år sen men det var det ingen som trodde på då. Nu är dom ordentligt etablerade i området norr om kanalen. Simma över är inget problem för dom, så när det är dags att dela flockarna så har vi dom nog i markerna. Inget jag önskar men som med så mycket annat, man får ta det som det kommer.
    Ove

  10. #1300
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Vi sk ha grisfest i jaktlaget på lördag, planering av jakten å grilla vildsvin. Tillbaka till urtiden när vi gnager på varsin vildsvinsknose.
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •