Sidan 13 av 548 FörstaFörsta ... 311121314152363113513 ... SistaSista
Resultat 121 till 130 av 5473

Ämne: 60+

  1. #121
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Rovdjur. Predator. Blodtörstig Kl 0700 i morgon.
    Ojdå! Tur att man är på avstånd i morgon! Långt utanför studsarens skottvidd

    Själv har jag ägnat mig åt betydligt stillsammare aktiviteter, nämligen de första framträdandena i kör på nästan 40 år! I kyrkokör dessutom. Gick förvånansvärt bra men det dröjer innan formen infinner sig om den nu nånsin gör det. Rösten har definitivt inte blivit yngre med åren. (Gammal man gör så gott han kan, sjunger fan så illa......)
    Men det känns faktiskt inte fel att försöka. Det är ju aldrig för sent att ge upp!

  2. #122
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Nu är det dags att åka till hojdoktorn med Sigrid. Inget allvarligt, Bara hälsokontroll, byte av kroppsvätskor och lite justering. Kommer att sakna henne men å andra sidan, Lillan kan få stå inomhus ett tag innan det är dags för vinteride som jag som vanligt hoppas blir kortvarigt.

  3. #123
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Såja, 2 mindre att krocka med nästa år. Det va en krock Mc å älg 1,5 mil söder om mig i somras. Dom va två på Mcn, å den ena dog. Trist. Men man kan inte begära att man ska sätta viltstängsel runt alla småvägar som vi gillar köra. Jägarna måste jobba på så viltstammarna inte blir för stora nu efter Gudrun å Per stormarna.
    Jan

  4. #124
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836

    Thumbs up

    Grattis! Har du 2 kvistar i kepsen eller var det laget?

    Det är bra att det glesnar bland älg och gris för dom är inte roliga när dom kommer ut på vägen. Men det är dyra köttbullar, Någon hade gjort en beräkning för några år sen: 50 kronor köttbullen! Licens, fällavgift, ledigt från jobbet, byssan övningamunition osv. Bra att det jagas annars skulle det bli omöjligt.
    Skall försöka hjälpa till det lilla jag kan!

  5. #125
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Lugn å fin nu Ove, innan du börja räkna på hojtimmar på samma sätt.
    Jan

  6. #126
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Lugn å fin nu Ove, innan du börja räkna på hojtimmar på samma sätt.
    Nej för jösse namn! Skulle inte falla mig in!

  7. #127
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Hör du Räven. Varför är du hemma mitt på dan? Ligger redan all älg i området?

  8. #128
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Haha,svinkallt i älgtornet,om man säger så. 5 djur hänger till styckaren. 2 stora till, å obegränsat med kalv. Det är gott om älg å korna går med dubbelkalv. Vi låter dom vara till lördag nu. Tänkte ta på 3 långkalsonger å köra lite grusvägar om det blir lite varmare vindar. I dag kändes det som småland va granne med ishavet.
    Jan

  9. #129
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Bra! Rensa ordentligt tills vi ska komma ner och titta på Glasriket. Ta några grisar också, även dom kan ställa till det. Bättre att skjuta ett riktigt vildsvin så slipper du reta tamgrisen för det blir ändå inte detsamma vad jag hört.

    Svinkallt är det även här och jag har lite sjöliv att se fram emot innan isen lägger sig. Ekan ska upp men det är en halvmil(landmil, det är ju en eka) sjötransport till upptagningsplatsen. Får avvakta en dag utan vind för ekan är liten och jag vill inte gå i kvav i iskallt vatten. Badkruka även sommartid.

  10. #130
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Älgjakten klar efter några timmar! Den här gången utan min medverkan.

    Verkar ha varit för snål tillddelning i området för alla älgar som får skjutas i närområdet är fällda utom ett par kalvar och det finns väldigt mycke älg kvar. Gäller alltså ff att se upp på vägarna.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •