Sidan 127 av 548 FörstaFörsta ... 2777117125126127128129137177227 ... SistaSista
Resultat 1 261 till 1 270 av 5473

Ämne: 60+

  1. #1261
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    I dag är det riktigt höstrusk hos mig.
    Du får väl komma norrut men glöm inte alla långkalsongerna

    Jag missade grovt att komma till Hjo eller Kinnekulle. Det blev Karlsborg för jag tog till vänster före Tibro och hittade en del krokväg som jag inte varit på förut. Grussträngar efter stödkanterna men de är väl borta nästa gång jag kommer dit.

    Jo lunch blev det på Hotel Vättern. OK, kanske med ett litet +. Sen vidare norrut och hittade den lilla vägen mellan Olshammar och Aspa som mest är ett enda spår. I Askersund gjorde jag ett hembesök vid ett tomt hus. Hade tänkt bjuda på en cigarill på altanen men jag fick ta en själv medan jag funderade på nästa etapp.

    När jag är på väg igen händer det - Jag faller för en dam! Hon kommer från vänster och jag tror att jag har företräde men tydligen inte för hon saktar inte in så jag bromsar så framfjädrarna går i bott och bakhjulet lättar. Stopp 2 dm från hennes dörr och sen fjädrar hojen tillbaka och jag går i gatan med en snygg rullning. Bilen försvinner neråt gatan. Fan tänkte jag och började att resa upp, först gubben själv och sen hojen vilket visade sig vara den enklaste biten.

    När hojen står på hjulen igen står det en bekymrad dam bredvid och ber om ursäkt för vad hon ställde till. Hon hade backat tillbaka när hon upptäckte att jag låg och skräpade på gatan. Kollade för säkerhetsskull så att det inte fanns någon skylt som jag missat men det var jag som hade företräde.

    Jag var oskadd och på hojen var det lite repor på motorbågen och skrubbat på musörat + att backspegen skruvat sig loss. Inga problem men hon ville promt ersätta skadorna och nån hundring kunde det väl vara värt att slippa samvetet kom vi överens om.
    Medan vi står där och är ivägen för trafiken kommer fru GeCe och hälsar på. Trevligt! Två damer mitt i trafiken

    Resten av vägen hem var händelselös. Konstaterade att Kaffebönan i Åtorp bara har öppet i slutet av veckorna. Hittade en del väg som var nya även på hemvägen.

    För en gångs skull har jag stenkoll på körd sträcka: 26 mil och 3 kilometer. För att äta lunch.
    Senast redigerat av Ove den 2010-09-27 klockan 21:23.
    Ove

  2. #1262
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Du får väl komma norrut men glöm inte alla långkalsongerna

    Jag missade grovt att komma till Hjo eller Kinnekulle. Det blev Karlsborg för jag tog till vänster före Tibro och hittade en del krokväg som jag inte varit på förut. Grussträngar efter stödkanterna men de är väl borta nästa gång jag kommer dit.

    Jo lunch blev det på Hotel Vättern. OK, kanske med ett litet +. Sen vidare norrut och hittade den lilla vägen mellan Olshammar och Aspa som mest är ett enda spår. I Askersund gjorde jag ett hembesök vid ett tomt hus. Hade tänkt bjuda på en cigarill på altanen men jag fick ta en själv medan jag funderade på nästa etapp.

    När jag är på väg igen händer det - Jag faller för en dam! Hon kommer från vänster och jag tror att jag har företräde men tydligen inte för hon saktar inte in så jag bromsar så framfjädrarna går i bott och bakhjulet lättar. Stopp 2 dm från hennes dörr och sen fjädrar hojen tillbaka och jag går i gatan med en snygg rullning. Bilen försvinner neråt gatan. Fan tänkte jag och började att resa upp, först gubben själv och sen hojen vilket visade sig vara den enklaste biten.

    När hojen står på hjulen igen står det en bekymrad dam bredvid och ber om ursäkt för vad hon ställde till. Hon hade backat tillbaka när hon upptäckte att jag låg och skräpade på gatan. Kollade för säkerhetsskull så att det inte fanns någon skylt som jag missat och det var jag som hade företräde.

    Jag var oskadd och på hojen var det lite repor på motorbågen och skrubbat på musörat + att backspegen skruvat sig loss. Inga problem men hon ville promt ersätta skadorna och nån hundring kunde det väl vara värt att slippa samvetet kom vi överens om.
    Medan vi står där och är ivägen för trafiken kommer fru GeCe och hälsar på. Trevligt! Två damer mitt i trafiken

    Resten av vägen hem var händelselös. Konstaterade att Kaffebönan i Åtorp bara har öppet i slutet av veckorna. Hittade en del väg som var nya även på hemvägen.

    För en gångs skull har jag stenkoll på körd sträcka: 26 mil och 3 kilometer. För att äta lunch.
    Aj, aj Ove! Du fick lära dig på det hårda sättet att i dessa trakter är högerregeln ett okänt begrepp här. Ha aldrig litat på den regeln och kommer aldrig att göra det heller. Skönt att det slutade utan personskador och att inte hojen var värre skadad än att du kunde köra hem igen. Hoppas att lunchen smakade som lite tröst men nu lär väl dröja länge innan du törs dig tills dessa trakter igen förmodar jag.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  3. #1263
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Aj, aj Ove! Du fick lära dig på det hårda sättet att i dessa trakter är högerregeln ett okänt begrepp här. Ha aldrig litat på den regeln och kommer aldrig att göra det heller. Skönt att det slutade utan personskador och att inte hojen var värre skadad än att du kunde köra hem igen. Hoppas att lunchen smakade som lite tröst men nu lär väl dröja länge innan du törs dig tills dessa trakter igen förmodar jag.
    Jo jag vet - alla som kör rakt i korsning har företräde. Gäller i alla småstäder och byhålor. Det är faktiskt lättare att köra i större städer på det viset.

    Rädd att visa mig i stan efter nedläggningen - inte! En motorcykels naturliga viloläge är på sidan
    Ove

  4. #1264
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Fattar inte varför en del vill vara lite spydiga mot den som hellre lägger ner hojen än förorsakar större skador.

  5. #1265
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    I min hemkomun är högerregeln helig, så akta er noga när ni är här.
    Jan

  6. #1266
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Jo jag vet - alla som kör rakt i korsning har företräde. Gäller i alla småstäder och byhålor. Det är faktiskt lättare att köra i större städer på det viset.
    Tacka för att det är lättare i storstäder med trafikljus då behöver ju inte folk tänka själva utan bara göra som trafikljusen ger order om.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  7. #1267
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Tacka för att det är lättare i storstäder med trafikljus då behöver ju inte folk tänka själva utan bara göra som trafikljusen ger order om.
    Nja? Det brukar finnas några korsningar utan trafikljus också och min erfarenhet är att man håller bättre på högerregeln i storstan.
    Ove

  8. #1268
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Fick brev idag. Slantarna som vi kom överens om, ett par vinstlotter,( !) och godis. Trevligt möte trots omständigheterna.
    Ove

  9. #1269
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Ska köra inn till övningsbanan, sesångsavslutning. Lurar på ett eller två par långkalsonger. Lugn det blir enkalsongväder nästa vecka.
    Jan

  10. #1270
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Ska köra inn till övningsbanan, sesångsavslutning. Lurar på ett eller två par långkalsonger. Lugn det blir enkalsongväder nästa vecka.
    Hmm? Får väl börja titta efter långkallingarna snart för det närmar sig älgjakt. Undrar om jag kan åka till tornet på tre hjul i år? Var inte med alls i fjol och det var några år sen jag lade ner något vilt överhuvudtaget. Jag kommer iallafall ihåg att man ska klä sig varmt när man sitter i pass.
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •