Sidan 123 av 548 FörstaFörsta ... 2373113121122123124125133173223 ... SistaSista
Resultat 1 221 till 1 230 av 5473

Ämne: 60+

  1. #1221
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Kanske Räven dyker upp men något nytt under kepsen ?

  2. #1222
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Hmmmm .... ? Nja den där 60+;aren kommer så sent på säsongen. Kanske ändå vore ett plus att ha tranorna kvar och att man har en träff där man inte måste vara gråskägg för att vara med. Vi hade 25% tillökning våras, ynglingen Chappy som kom ända nerifrån djupaste höglandet. Smitit från jobbet och allt för att träffa oss och fåglarna en stund.

    Och som du vet GeCe så tycker jag personligen att det är roligare att titta på fågelskådarna än på själva fåglarna.
    Smaken är som baken......för att dra en gammal klyscha!

    Men nu står vi inför den förb......vintern å det visar sig väl så småningen vilka av oss som fortfarande är i åkbart skick till våren. Så det är väl lite väl tidigt att börja "diskusitera" och älta detaljer redan nu. Det löser sig väl när den tiden kommer men med de erfarenheter jag
    har från Trandansen vet iallafall jag hur jag ska agera om det blir av!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  3. #1223
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Kanske Räven dyker upp men något nytt under kepsen ?
    Han brukar göra så den Smålänningen men han brukar fråga om dä köster någe först!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  4. #1224
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Nu är det dax, för att inte säga hög tid! Jo, att impregnera stället.

    Åkte till stan för att köpa en limpa och nåt vin och lite annat. stog och tittade mot skyn och kom fram till att regnar gör det inte. Alltså hojen som dessutom behövde tankas. Fint väder till stan. handlar och fikar i lugn och ro. När jag kommer ut ur sista affären är det ösregn. Ok. jag är ordentligt klädd, bara att köra. Upptäcker ganska snart att smattrande ösregn klarar inte stället längre. Fuktar igenom överallt.

    Jo jag vet, impregnera varje år och jag har inte gjort det någon gång på 5 år men nu får jag väl ta mig i kragen. Grejerna ska bara torka först. (kanske blir gjort )
    Ove

  5. #1225
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Helt slut idag, sprungit efter trafikskad älgkviga i regn å rusk.
    Jan

  6. #1226
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Helt slut idag, sprungit efter trafikskad älgkviga i regn å rusk.
    Skitjobbigt med trafikskadade djur, släpar sig undan och gömmer sig i busk och moras. Fick ni tag på kvigstackarn och hur gick det med den som körde på?
    Ove

  7. #1227
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Sitter en regning kväll och på TV är det bara om det förb¨¨¨¨ade valet! Bara ointressant när jag redan har röstat. Det enda tveksamt sevärda handlar om hur man räddar idioter som försöker ta livet av sig i rekordförsök. Vad gör man ?? Super till? Nä, lika bra att gå och lägga sig...
    Ove

  8. #1228
    Mc-Bosse
    Gäst
    Slutdebatten är ju högintressant tycker jag.

  9. #1229
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Nu är det dax, för att inte säga hög tid! Jo, att impregnera stället.
    Jo jag vet, impregnera varje år och jag har inte gjort det någon gång på 5 år men nu får jag väl ta mig i kragen. Grejerna ska bara torka först. (kanske blir gjort )
    Ett utmärkt tillfälle att stoppa grejorna i tvättmaskinen och få dem rena innan impregneringen!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  10. #1230
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Ett utmärkt tillfälle att stoppa grejorna i tvättmaskinen och få dem rena innan impregneringen!
    Tror du att dom blivit smutsiga på den lilla stunden?
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •