Sidan 122 av 548 FörstaFörsta ... 2272112120121122123124132172222 ... SistaSista
Resultat 1 211 till 1 220 av 5473

Ämne: 60+

  1. #1211
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Rätt typiskt i en skitsnackstråd, eller?

    Vad ska man syssla med i en skitsnackar-tråd om inte skitsnack?
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  2. #1212
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    60+ träffen framivår kom helt bort på denna tråden. Hur vore det, Olle, att lägga upp en tråd undet "Träffar och Körningar". Då kan alla intresserade vara med och ha synpunkter.
    Sagt och gjort . Det är fixat. Hoppas bara att den tråden inte spårar ur.

  3. #1213
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Sagt och gjort . Det är fixat. Hoppas bara att den tråden inte spårar ur.
    GeCe Citat:
    Vad ska man syssla med i en skitsnackar-tråd om inte skitsnack?
    60+ trådens idé är faktiskt en plats för allt och inget. Ur en massa "kafferepssurr kommer det en del gosaker som man får vaska fram, städa av och ge en egen tråd. Sen får man försöka att hålla den tråden i sin tur, fri från trams, om vi nu klara av den diciplinen.
    Ove

  4. #1214
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    60+ trådens idé är faktiskt en plats för allt och inget. Ur en massa "kafferepssurr kommer det en del gosaker som man får vaska fram, städa av och ge en egen tråd. Sen får man försöka att hålla den tråden i sin tur, fri från trams, om vi nu klara av den diciplinen.
    Vist kan vi ,uppväxta under den tid man fick en "hurrill" om man inte skötte sig.
    Jan

  5. #1215
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Vist kan vi ,uppväxta under den tid man fick en "hurrill" om man inte skötte sig.
    Tur att man bor på avstånd.
    Ove

  6. #1216
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Tur att man bor på avstånd.
    I de däringa Smålandsskogarna dolt bland fur och gran har det nog hänt en hel del genom tiderna!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  7. #1217
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Kom att tänka på en del andra av vårens traditioner. Tranresan t.ex. . Skulle man kanske lägga den på veckohelg istället för försöka träffa rekorddagen. Då skulle dom som jobbar under veckorna för att finansiera fattighjälpen till och gamle ha möjlighet att vara med. Det var väl lite intresse från folket i Huvudbyhålan att komma ut och andas lantluft i vårens tid tyckte jag mig förstå. Det är ju en liten lagom tvådagarstur för dom som bor i Götalands och Svealands yttre kanter.
    Ove

  8. #1218
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Kom att tänka på en del andra av vårens traditioner. Tranresan t.ex. . Skulle man kanske lägga den på veckohelg istället för försöka träffa rekorddagen. Då skulle dom som jobbar under veckorna för att finansiera fattighjälpen till och gamle ha möjlighet att vara med. Det var väl lite intresse från folket i Huvudbyhålan att komma ut och andas lantluft i vårens tid tyckte jag mig förstå. Det är ju en liten lagom tvådagarstur för dom som bor i Götalands och Svealands yttre kanter.
    Enligt min åsikt kunde vi lika gärna lägga ned Trandansresan eftersom intresset ändå är fokuserat på något helt annat än det låter och ersätta med 60+ träffen som verkar mer ärligt. Att dessutom förlägga den en helg och trängas med mer folk än fä verkar inte särskilt lockande på mig och det ställer inte jag upp på. Då åker jag hellre ned en vardag ensam och odlar mitt lilla intresse i lugn och ro. Det finns därnere mer intressantare saker än halvdresserade tranor att kolla på som rovfåglar t.ex vilka man kan få jobba lite för att hitta. I våras, om jag inte minns fel var det c:a 17 000 tranor och 18 000 människor den helgen det var som mest tranor. Iallafall var det fler människor än fä.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  9. #1219
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Hmmmm .... ? Nja den där 60+;aren kommer så sent på säsongen. Kanske ändå vore ett plus att ha tranorna kvar och att man har en träff där man inte måste vara gråskägg för att vara med. Vi hade 25% tillökning våras, ynglingen Chappy som kom ända nerifrån djupaste höglandet. Smitit från jobbet och allt för att träffa oss och fåglarna en stund.

    Och som du vet GeCe så tycker jag personligen att det är roligare att titta på fågelskådarna än på själva fåglarna.
    Senast redigerat av Ove den 2010-09-16 klockan 20:30.
    Ove

  10. #1220
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Nja, fåglarna kanske inte är det viktigaste, men det är en bra vårstart
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •