Sidan 121 av 548 FörstaFörsta ... 2171111119120121122123131171221 ... SistaSista
Resultat 1 201 till 1 210 av 5473

Ämne: 60+

  1. #1201
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Glömde: Vi har haft en del duvproblem. Dom har bosatt sig under ett utsprång på "fel" tak och vi har grubblat länge. Skjuta i samhället är inte att tänka på fast det vore helt klart det effektivaste. Jaktbrott kallas det och straffas hårt.

    Fick en idé igår och målade ett troll med stora gula ögon på en pappbit och tejpade fast lite luffarslöjd på baksidan. Sen var det bara att få det på plats. hade en plan att anända min långa grensåg, funkade inte, fattades ett par meter? Trappstege, fattas bara en meter. Skam den som ger sig tänkte jag och förlängde sågskaftet med en piassavakvast och nådde precis upp.

    Duvorna hade jag skrämt ut innan jag började manövern och när dom kom tillbaka ryggade dom i flykten så dom nästan störtade. Satte sig på taket och muttrade(inte kuttrade) några timmar men efter att försökt flyga in några gånger försvann dom.

    Jaha....Duvorna är borta men nu sitter det ett troll i öppningen och stirrar ilsket på allt och alla. Får hoppas att det blåser ner så småningom.
    Den här historien bekräftar bara vad jag förstått ända sedan vår bekantskap inleddes, du är allt en riktig trollgubbe du!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  2. #1202
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Enligt SMHI regnar det men när jag har varit ute känns det inget och solen ser ut att skina. Tror jag drar på mig stället och tar en tur för att vara säker. Om SMHI har rätt kommer jag hem blöt och då vet jag vad som gäller.
    Ove

  3. #1203
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Enligt SMHI regnar det men när jag har varit ute känns det inget och solen ser ut att skina. Tror jag drar på mig stället och tar en tur för att vara säker. Om SMHI har rätt kommer jag hem blöt och då vet jag vad som gäller.
    Om du kollar på yr.no , så vet du hur blöt du blir.
    Jan

  4. #1204
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Om du kollar på yr.no , så vet du hur blöt du blir.
    Yr.no Är det inte de som yrat till det hela sommaren med misslyckade prognoser liksom SVT?
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  5. #1205
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Yr.no Är det inte de som yrat till det hela sommaren med misslyckade prognoser liksom SVT?
    Dom har dessvärre inte haft många rätt vad gäller de turer jag gjort i sommar.....
    ~ Mats

    Min blogg

  6. #1206
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Dom har dessvärre inte haft många rätt vad gäller de turer jag gjort i sommar.....
    Jag vet, men dom gissar hur många mm per dygn det ska komma, vilket är ganska våghalig gissning.
    Jan

  7. #1207
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Tog en liten sväng sydost och kom till Tidan där jag tankade Fortsatte sen mot Billingen men upptäckte där jag hade fri sikt mot Kinnekulle att det hängde en molnbank med regn under över berget och på väg åt mitt håll. Kurs hemmåt men n är jag kommit toll Mariestad tittar jag tillbaka och molnet som jag åkt undan för har försvunnit och lämnat blå himmel efter sig.

    Dräller omkring på torget en stund men när jag kommit till hojs igen följer jag åklusten och tar ett varv runt Kinnekulle. Haft en del förkylningssymtom med täta bihålor och det brukar släppa om man har näsan i blåsten nåt tiotal mil. Bäst att passa på när det är åkbart utan strapats.

    Regnet? Jo enstaka stänk på visiret när jag var ute och just medan jag skriver skiner solen och det regnar ymnigt samtidigt. M.a.o. ingen ordning.
    Ove

  8. #1208
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    60+ träffen framivår kom helt bort på denna tråden. Hur vore det, Olle, att lägga upp en tråd undet "Träffar och Körningar". Då kan alla intresserade vara med och ha synpunkter.
    Ove

  9. #1209
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    60+ träffen framivår kom helt bort på denna tråden. Hur vore det, Olle, att lägga upp en tråd undet "Träffar och Körningar". Då kan alla intresserade vara med och ha synpunkter.
    Låter bra Ove,här försvinner vettiga förslag bland skitsnacket.
    Jan

  10. #1210
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Låter bra Ove,här försvinner vettiga förslag bland skitsnacket.
    Rätt typiskt i en skitsnackstråd, eller?
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •