Sidan 117 av 548 FörstaFörsta ... 1767107115116117118119127167217 ... SistaSista
Resultat 1 161 till 1 170 av 5473

Ämne: 60+

  1. #1161
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Jag har blivit slåttergubbe denna vecka.
    Jan

  2. #1162
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Jag har blivit slåttergubbe denna vecka.
    Slåttergubbe/hästfibbla (Amica Montana).

    Har du gått i blomning gamle man.
    Ove

  3. #1163
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Har inga problem att hitta kranen. Nässtödet på glasögonen skakade bort nånstans efter resan så nu har jag ett skavsår på den. Det är tydligt att det är inte bara hojen som behöver service. Blir en tur till stan för nya bågar
    Fick stora problem med att hitta en bränslekran på Sukan och kom fram till att det finns ingen. Kanske har att göra med bränsleinsprutning och dito pump, troligtvis. Å andra sidan finns ingen reservtank heller men väl en bränslemätare.

    Dock inget problem med solbrillorna!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  4. #1164
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Slåttergubbe/hästfibbla (Amica Montana).

    Har du gått i blomning gamle man.
    Han bor ju så nära ekvatorn den räven!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  5. #1165
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Han bor ju så nära ekvatorn den räven!
    Han gör så den räven. Här uppe i norr får man frost i skägget om man går ut på natten så här är blomstertiden över och idag började kören och julsångerna är redan på tal.

    Nåja! Många sensommardagar kvar ännu innan Kung Bore ställer till det ordentligt. Och älg ska det skjutas. Undras om jag jag har en lämplig trehjulig jaktmotorcykel innan dess?
    Ove

  6. #1166
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Somliga måste offra sig för att landsbygden ska bli njutbar från hojen. Öppet landskap, välbetade hagmarker, njutning för bikers. Hög frisk luft, höstfärger. Kan man dra ut en älg med en sidovagnshoj tro? Nåja, hoppas på många goa höstamil.
    Jan

  7. #1167
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Somliga måste offra sig för att landsbygden ska bli njutbar från hojen. Öppet landskap, välbetade hagmarker, njutning för bikers. Hög frisk luft, höstfärger. Kan man dra ut en älg med en sidovagnshoj tro? Nåja, hoppas på många goa höstamil.
    Det är väl tur att det fortfarande finns några entusiaster kvar så att vi fortfarande har ett landskap. Här hos mig har det varit höst sedan midsommar och idag kröns det med inläggning på hospitalet. Det kommer väl att vara snöstorm och drivis när och om jag kommer därifrån.

    Men drömma om bättre tider kan man ju!

    Hawai.jpg Hawaii 2.jpg
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  8. #1168
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Det är väl tur att det fortfarande finns några entusiaster kvar så att vi fortfarande har ett landskap. Här hos mig har det varit höst sedan midsommar och idag kröns det med inläggning på hospitalet. Det kommer väl att vara snöstorm och drivis när och om jag kommer därifrån.

    Men drömma om bättre tider kan man ju!

    Hawai.jpg Hawaii 2.jpg
    Krya på dig och se nu till att komma ut från inrättningen i körbart skick!
    Ove

  9. #1169
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Det är väl tur att det fortfarande finns några entusiaster kvar så att vi fortfarande har ett landskap. Här hos mig har det varit höst sedan midsommar och idag kröns det med inläggning på hospitalet. Det kommer väl att vara snöstorm och drivis när och om jag kommer därifrån.

    Men drömma om bättre tider kan man ju!

    Hawai.jpg Hawaii 2.jpg
    Det var ett tag sen vi sågs, men får verkligen hoppas du kommer ut innan det blir drivis. Helst innan det blir någon is alls.

  10. #1170
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Hur skull det vara att anordna ett VÄSTRALLY för oss 60+ nästa vår?? Med en anmälningsavgift som går till en verkligt snygg 60+ varselväst för deltagarna. Följande rallyn kostar då ingenting förutom då för nya deltagare eftersom västen skall vara obligatorisk.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •