Sidan 116 av 548 FörstaFörsta ... 1666106114115116117118126166216 ... SistaSista
Resultat 1 151 till 1 160 av 5473

Ämne: 60+

  1. #1151
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Måste bekänna ....... jag är en riktig smygputsare .....Putsar visiret närstan varje gång jag ska ut. Men det är dom förb ... de insekternas fel! Dom samlas i flockar precis där jag kommer och efter några mil är det ganska tätt mellan dom.

    Trodde att det var insektsfritt i november till för några år sen när jag körde halvöppet. Då sa det tjong mitt mellan ögonen och när jag var hemma efter turen hittade jag bakben från en stor gräshoppa som fastnat hängande i mustaschen. ÄCKligt!
    Ove

  2. #1152
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Måste bekänna ....... jag är en riktig smygputsare .....Putsar visiret närstan varje gång jag ska ut. Men det är dom förb ... de insekternas fel! Dom samlas i flockar precis där jag kommer och efter några mil är det ganska tätt mellan dom.

    Trodde att det var insektsfritt i november till för några år sen när jag körde halvöppet. Då sa det tjong mitt mellan ögonen och när jag var hemma efter turen hittade jag bakben från en stor gräshoppa som fastnat hängande i mustaschen. ÄCKligt!
    Äckligt sade Bull!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  3. #1153
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Grubblar... ! Funderar på attt sälja av två hojar. Har aldrig sålt av någon förut men jag använder mest bara en. Dom andra får komma ut på vägen ibland för att dom ska få lite frisk luft men det är inte nog skäl att ha dom kvar, speciellt som jag har trehjuling i tankarna. Ska fråga om en kille tar ett sk. försäljningsuppdrag med att uppsnyggning av hojarna ingår. Kostar väl en del men ...
    Ove

  4. #1154
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Grubblar... ! Funderar på attt sälja av två hojar. Har aldrig sålt av någon förut men jag använder mest bara en. Dom andra får komma ut på vägen ibland för att dom ska få lite frisk luft men det är inte nog skäl att ha dom kvar, speciellt som jag har trehjuling i tankarna. Ska fråga om en kille tar ett sk. försäljningsuppdrag med att uppsnyggning av hojarna ingår. Kostar väl en del men ...
    Kul att höra att det låter så nu. Man ska aldrig bli för kär i en mc och använder man dem inte så..............

    Måste berätta en historia som hände mig när jag åkte taxi idag:
    En Irakier är chaffis och när jag kommer in och efter vi åkt några km sätter jag på mig solglasögonen.
    Killen kollar in mig noga där jag sitter i min blåjeans, jeansskorta och röda snus näsduk och frågar:

    Är du motorcyklist, de ä bara motorcyklister som har sånt där?

    Gissa om jag fick mig en gått skratt............
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  5. #1155
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    :-\ Tebax i vardagslunken..... Gräset växer även om man är ute och hojar och det är en del påbörjade saker som ska göras. Men jag känner att jag varit lite duktig .... alltid något. :-\
    Ove

  6. #1156
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    :-\ Tebax i vardagslunken..... Gräset växer även om man är ute och hojar och det är en del påbörjade saker som ska göras. Men jag känner att jag varit lite duktig .... alltid något. :-\
    Oxå duktig, spolat bort leran från GSen
    Jan

  7. #1157
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Oxå duktig, spolat bort leran från GSen
    OJ! Funkar det? Och jag som går här och väntar på regn.
    Ove

  8. #1158
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Gick här ensam i eftermiddag och blängde på kaffebryggaren. Hustrun var inte hemma och sitta och fika ensam .... och utan kanelbulle, nybakt. Nämenfaanvatrist.

    Gick tvärs över gatan och väckte grannen som hade siesta och frågade om han var sugen på kaffe. serverat på Kinnekulle. Jojjomen skulle bara väcka Thomas som också sov.

    Dress på och Greta stod på tur. Kollar tripmätaren, gått drygt ett par mil sen tankning. Bara att köra. Grabbarna tog mackor på Utsikten så det gjorde jag också och meddelade hem att jag lagar ingen mat till kvällen. (kallas att smita från plikterna )
    Kollar runt lite där vi inte varit förut på kullen - kalkbrottet och lite nya vägar och sen kurs hemåt. Motorn på Greta börjar bluttra lite törstigt för att sen stanna? Tittar på tripmätaren och konstaterar att jag läst av lite fort innan vi åkte. 28,5 mil och naturligtvis soppatorsk. Egentligen inget problem för jag har reserven kvar. Men ändå!

    Det blev en skön tur i sval sensommar/höst. Hoppas på många såna dagar framåt. I kväll har det redan krupit ner till 0;an så det blir nog andra frostnatten på rad.
    Ove

  9. #1159
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Sppatorsk vid ett olämpligt tillfälle fick jag, då jag ligger på omkörning av ett par långtradare på E18 och med en BMW bakom mig. Hojen tvärdör ju inte utan bluddrar till lite. Är man då kvick, så hinner man ju vrida om reservkranen innan det händer något.

    Vill rikta en uppmaning till alla att ni måste kunna hitta kranen snabbt. Framför allt gör inte som jag gjorde för ett par år sedan. Hade kört på reserven och glömde att vrida tillbaka kranen då jag tankade. Mycket penibelt, men hade en väldig tur eftersom en bilist hade en reservdunk.

  10. #1160
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Vill rikta en uppmaning till alla att ni måste kunna hitta kranen snabbt. .
    Har inga problem att hitta kranen. Nässtödet på glasögonen skakade bort nånstans efter resan så nu har jag ett skavsår på den. Det är tydligt att det är inte bara hojen som behöver service. Blir en tur till stan för nya bågar
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •