Sidan 114 av 548 FörstaFörsta ... 1464104112113114115116124164214 ... SistaSista
Resultat 1 131 till 1 140 av 5473

Ämne: 60+

  1. #1131
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Skönt! Jag trodde att du konverterat.

    Felaktigheter som är medfödda är omöjligt att konvertera bort Ove. Med olja och hoj är det en annan sak som du kanske märkt.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  2. #1132
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Unhappy

    Trist väder här i dag.
    Jan

  3. #1133
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Trist väder här i dag.
    Olika det där! Har haft fint hela dagen. Ingen hojtur idag för jag har blivit bjuden på en hemlig resa idag som jag fick på min synnerligen ojämna fördelsedag i våras. Blev bjuden på lunch på restaurang 200 m bort + eftermiddagskaffe hemma hos.

  4. #1134
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Olika det där! Har haft fint hela dagen. Ingen hojtur idag för jag har blivit bjuden på en hemlig resa idag som jag fick på min synnerligen ojämna fördelsedag i våras. Blev bjuden på lunch på restaurang 200 m bort + eftermiddagskaffe hemma hos.
    Det var inte dåligt att bli bjuden på kaffe hemma hos själv. Tocken värld du verkar leva i!
    Skapligt väder här också och grillat idag så grillen föll i tusen bitar......hm!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  5. #1135
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Lugn pojkar, ni får vattnade gräsmattor i veckan som kommer.
    Jan

  6. #1136
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Det var inte dåligt att bli bjuden på kaffe hemma hos själv. Tocken värld du verkar leva i!
    Skapligt väder här också och grillat idag så grillen föll i tusen bitar......hm!
    Kaffet blev hemma hos brorsan och svägerskan.

    Vad håler du på med -hårdgrillar?

    räven: Lugn pojkar, ni får vattnade gräsmattor i veckan som kommer.
    Med tanke på hanteringen av grillar vid norra Vättern får man vara glad för att det inte är torka.

  7. #1137
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Får väl påstå att vädret är jättefint mellan skurarna som dock visat sig var av mycket lokal karaktär ibland.
    Lyckats med att få ordning på Transalpen. Efter att den har avverkat över 8000 mil, så började det läcka lite olja från framgaffeln.
    Klassisk tavla då det gäller de äldre TAmodellerna ar ju att man byter två tändstift då det faktiskt är fyra. Som tur var fick jag av en slump veta det.
    Så till helgen blir det väl en långtur österut.

  8. #1138
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    så började det läcka lite olja från framgaffeln.
    Jag trodde att det regnade lokalt på min vänstra känga med istuckna ben men det läckte ju bara från vänster gaffelben. Så fick jag lära mig att byta packbox också!

  9. #1139
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Jag trodde att det regnade lokalt på min vänstra känga med istuckna ben men det läckte ju bara från vänster gaffelben. Så fick jag lära mig att byta packbox också!
    Konstigt det där att oljeläck alltid verkar hamna på vänster sko.

    På Lillan har det enligt kunnigt folk gått en O-ring vid kamkedjesträckarn och det droppar ut lite som letar sig via cylinderfoten ner, bara på vänster sida och sen stänker det på foten.

    Funderar på att byta sida på skorna för att få dom lika impregnerade, men jag vet inte om jag törs. Tänk om man vurpar och får åka till akuten! Då börjar dom väl att försöka fläta rätt benen.

  10. #1140
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Kaffet blev hemma hos brorsan och svägerskan.

    Vad håler du på med -hårdgrillar?



    Med tanke på hanteringen av grillar vid norra Vättern får man vara glad för att det inte är torka.
    Trevligt att ni bekymrar er för min grillning men grillen köptes för minst 10 år sedan för 149 kr på en mack och den var sönderrostad och ramlade ihop när jag skulle flytta den efter senaste grillningen. Var nog en bra investering trots allt eftersom den höll så pass länge. Och det tog inte eld där det inte skulle.


    Skitväder här idag men hoj-putsar och mek-väder i garaget istället som tröst. Ni gillar väl att putsa och meka grabbar? Mycket trevlig sysselsättning.
    Senast redigerat av GeCe den 2010-08-24 klockan 14:18.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •