Sidan 113 av 548 FörstaFörsta ... 1363103111112113114115123163213 ... SistaSista
Resultat 1 121 till 1 130 av 5473

Ämne: 60+

  1. #1121
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Tack för tips, ser fint ut med sjöutsikt och allt. När jag kollade kartan fann jag ytterligare en väg som jag inte kört, den över Hasselfors. Ser ut på kartan som asfalt hela vägen men det ser man böttre när man är ute och kör. Nästa objekt i den trakten.

  2. #1122
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Tack för tips, ser fint ut med sjöutsikt och allt. När jag kollade kartan fann jag ytterligare en väg som jag inte kört, den över Hasselfors. Ser ut på kartan som asfalt hela vägen men det ser man böttre när man är ute och kör. Nästa objekt i den trakten.

    Den vägen över Hasselfors från eller till Laxå är inte den roligaste mc-vägen direkt, rak, bred och ganska tråkig och inte mycket vackert att titta på. Men du kan ju ta den om du vill handla "Porlavatten" vid "källan".

    Däremot beroende vilket håll du kommer ifrån och vilka avsikter du har kan man ta av till höger några km före Hasslefors från Laxå räknat vid Åbylund och åka över "Bålby" öster om sjön "Teen" och komma fram öster om Mullhyttan. En trevlig och mysig grusväg jag åkt många ggr och gärna gör igen.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  3. #1123
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Den vägen över Hasselfors från eller till Laxå är inte den roligaste mc-vägen direkt, rak, bred och ganska tråkig och inte mycket vackert att titta på. Men du kan ju ta den om du vill handla "Porlavatten" vid "källan".

    Däremot beroende vilket håll du kommer ifrån och vilka avsikter du har kan man ta av till höger några km före Hasslefors från Laxå räknat vid Åbylund och åka över "Bålby" öster om sjön "Teen" och komma fram öster om Mullhyttan. En trevlig och mysig grusväg jag åkt många ggr och gärna gör igen.
    HmmDen ändan på vägen som jag sett ser inte så bred ut precis men den kanske ändrar karaktär vid samhället. Tja, bara att kolla. Men grusvagen ser intressant ut och då har jag en ny slinga åt det hållet.

  4. #1124
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Äntligen börjar det bli lite ordning på hojandet efter sommaren. Lyckades lura med mig grannarna till Otterbäcken för att ta en hamburgare som kvällsmat.
    Medan vi satt och väntade på godsakerna bullrade det till ute på parkeringen och Mariestads glidarklubb kom in på sin Onsdagstur. Bland alla tvåhjulingar dyker det upp en med tre! Jojjomen .. det är Trike som kommer på sin trike. Vi fick t.o.m. en liten pratstund. Trevligt att träffa honom för det var längesen sist.

    Efter käket tog vi av till närmsta mack för Lillan var törstig efter gårdagens eskapader. Någon liten sväng extra för att visa var mina rötter kommer ifrån (morrötterna).

  5. #1125
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    HmmDen ändan på vägen som jag sett ser inte så bred ut precis men den kanske ändrar karaktär vid samhället. Tja, bara att kolla. Men grusvagen ser intressant ut och då har jag en ny slinga åt det hållet.
    Jo, det är nog så att de sista km i norra änden som går efter sjön är trevligare. Dä väl bara te å åk å testa!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  6. #1126
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Ägnade förmiddagen åt att brottas med mina demoner, med ändra ord lite låg till sinnes. Funderade på att prova med liten tur för att rensa hjärna och luftrör. Då ringer GeCe och föreslår en titt på Erik Nordewall i Forsvik. Passade utmärkt bra och efter en snabblunch drog jag med Lillan i österled. Ställer hojen väl synlig på vägkanten och väntar efter att ha gjort ett par repor genom samhället för att kolla om han kommit före. Nähä, ingen GeCe. Lunkar runt en stund och det kommer ett par grabbar från framsidan av riket och pratar en stund. Dom undrar om jag väntar på någon och det nekar jag inte till och då upplyser dom mig om var GeCe parkerat. Jodå, Väl synlig. Bara det att det växt upp ett träd eller byggs ett hus på fel plats

    Erik Nordewall, fiolbåten, liknar för närvarande mest en inpackad limpa och är inte mycket att se, men limpan ligger väldigt fint vid Bottensjön.

    Efter besök i kiosk bar det sta till Lagerfors för besök hos en kusin som bor väldigt nära Tidan. Kaffe och bullar.

    Följer sen GeCe till Hova där det är meningen att våra vägar delar sig. Gör honom lite avundsjuk genom att helt överraskande åka på ett par ordentliga kramar av ett par sköna damer som passerade. (Fick han igen för ett annat kramkalas där jag fick vara åskådare )

    Blev en bra dag trots en innihelsickegrå inledning.

  7. #1127
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780

    Thumbs up

    Jodå, blev en mycket trevlig utflykt tycker jag! Synd bara att båten var så inpackad och inte tillgänglig för att gå ombord utan guide som lyste med sin frånvaro. Tack för trevligt sällskap och glass och inte minst för lotsning genom v-götland virrvarv av småvägar som ledde mig på spåret så jag hittade hem igen och slapp använda GPS:en.

    Off topic:
    Lustigt nog har jag efter alla år med problem med axeln och femti-elva besök hos inkompetenta sjukgymnaster själv på egen hand i sommar, äntligen lyckats hitta en behandlingsmetod som verkar fungera med hjälp av en massageapparat jag jag nyligen köpte. Du kanske märkte det idag på min inspirerade körning när jag hade täten.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  8. #1128
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Jo jag märkte att det var något när din ryggtavla började likna ett höstlöv i fjärran! Fick höja tonarten på radfyran ett par snäpp för attt komma ifatt.

    Vaddå GPS? Dålig sport. Har du övergett vilsekörningens sköna konst?

  9. #1129
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Jo jag märkte att det var något när din ryggtavla började likna ett höstlöv i fjärran! Fick höja tonarten på radfyran ett par snäpp för attt komma ifatt.

    Vaddå GPS? Dålig sport. Har du övergett vilsekörningens sköna konst?
    Aj då, jag avslutade inte meningen rätt det skulle stått: Slapp använda GPS som jag inte har, har ju motul-olja i den hojen numera! Vilse körningens ädla konst är medfödd och de ränderna går aldrig ur så även jag lyckas ibland.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  10. #1130
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Aj då, jag avslutade inte meningen rätt det skulle stått: Slapp använda GPS som jag inte har, har ju motul-olja i den hojen numera! Vilse körningens ädla konst är medfödd och de ränderna går aldrig ur så även jag lyckas ibland.
    Skönt! Jag trodde att du konverterat.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •