Sidan 112 av 548 FörstaFörsta ... 1262102110111112113114122162212 ... SistaSista
Resultat 1 111 till 1 120 av 5473

Ämne: 60+

  1. #1111
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Det enda positiva om vädret kommande vecka skulle vara att man lovar svalare väder och förhoppningsvis lite torrare. Som det är idag är det bedrövlig med fuktigheten i luften. Tänkte gå ut i garaget och se över cyklarna lite men blev svettig efter bara några minuter.
    Verkar kunna bli lite varannandags väder som det ser ut som till veckan.
    Senast redigerat av GeCe den 2010-08-14 klockan 22:07.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  2. #1112
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836

    Thumbs up Respekt!!

    Var ute på en tur med två damer för att se på en del sevärdheter. Eftersom jag inte äger någon sidovagn fick det bli en bil.

    På väg mot Lidköping fick jag se en knutte som gick och drog hojen för hand och när jag kom nära kände jag igen den vita kalufsen. Jajjamen, en man som jag inte glömmer så lätt, en gammal sailor som kör dagsetapper på sin scooter som kan få touringåkare att baxna.

    Vad som hänt var att transmissionsremmen gått av när han kommit ett par mil hemifrån. Vad gör en yngling på 94 år då? Jo. han vänder om och drar med sig hojen. Men då kom jag och störde promenaden. Hjälpte honom att ringa om hämtning med bil för hans egen telefon var inte i funktion för tillfället. När servicekillen fick höra vem det handlade om var han på väg direkt, helt enig med mig om att den pärlan till gubbe får man se till på bästa sätt.

    Han fick en kopp ur medhavd termos att läska sig med och order att ta det lugnt med promenerandet och vid kontrollringning en 1/2 timma senare satt han redan i bil med scootern i skåpet. Härlig man, han kan ta motgångar med humor.

  3. #1113
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Det var en riktig tuffing dä och bevis för att man kan inte bli för gammal att åka hoj! Imponerad!
    Du får hälsa från en annan gammal sailor och scooterkörare. Han torde väl vara väl kvalificerad för 60+ gänget den mannen!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  4. #1114
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Det var en riktig tuffing dä och bevis för att man kan inte bli för gammal att åka hoj! Imponerad!
    Du får hälsa från en annan gammal sailor och scooterkörare. Han torde väl vara väl kvalificerad för 60+ gänget den mannen!
    Jag har faktiskt bara träffat honom vid ett tillfälle tidigare och det var för två år sedan. Han berättade då att han köpt scootern för att hade köpeleder i höfter och knän som inte var nog rörliga för att han skulle kunna ta sig på och av den 750;a som han hade tillgång till. Men på den korta stund som vi stog och pratade berättade han en del om sitt liv på ett väldigt fängslande sätt, med humor och distans. Väldigt skön kille som skulle platsa i vilket gäng som helst.

  5. #1115
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    :-\ Blir väl en dag med mest uppehåll. Ska se om det kan bli en liten tur i väntan på regnet. Behöver hyfsa till frisyren(= ta bort ). Ska kolla om frissan har någon tid för mig.

    Förra gången det regnade kom det så häftigt att det som träffade i impipan rann i en jämn och fin stråle ner på spisen i köket . Snabb åtgärd - gryta under. Sen fick fläkten gå nån timma + brasa för att torka ur skorstenen. Det har aldrig hänt förut och jag väntar mig inte en omgång till av samma kaliber. men man vet ju aldrig så jag har bunkrat upp med torr ved inne så jag kan lägga moteld. SMHI har ju pratat om skyfallsliknande regn.

    Börjar bli reellt trött på väder. Först värmeböljor, direkt avlöst av en massa regn. Hur skulle det vara om vi fick normala dagar utan ökenhetta eller tropikregn en period medan det fortfarande är sommar? Ska det hålla på så här får man sätta tak och AC på hojen

  6. #1116
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Ska det hålla på så här får man sätta tak och AC på hojen

    Tänker du sälja av alla tre och sluta hoja? ???
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  7. #1117
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Tänker du sälja av alla tre och sluta hoja? ???
    Hysch! ...... Tänker ..... Den där bilen utan golv som jag sålde av ....Sätta hjulen i mitten ...nej inte bra.

    Bygga en kokong omkring en hoj och sen via pedaler sätta ner stödhjul när man stannar? Trycker man sen till pedalerna hårdare går stöden "over center" och det fungerar som centralstöd ....

    Va!! Sälja av alla hojarna? Aldrig! Bara så jag kan få plats för en ny.

  8. #1118
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Hm....blir alltmer övertygad om att en Rysk trehjuling låter optimalt för dig för du behöver inte ens C-stöd. Borde också inte vara så svårt att med sidovagnen fixa ett regn och solskydd heller då du kan ha 4 st. fästen för dito.
    En segelmakare kan nog hjälpa dig att sy till en bit från ett avlagt segel i rätt mått som står pall för fartvinden.
    Senast redigerat av GeCe den 2010-08-17 klockan 09:37.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  9. #1119
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Tog en tur tillsammans med grannarna i väntan på regn. Klarade oss med enstaka stänk längst bort på rundan.

    Tog kur mot Gullspång för tankning efter gårdagsturen. Så blev det inte för han som för tillfället hade täten drog förbi macken i gott tempo. OK! Det kanske räcker till Svartå? Fan vad det plötsligt var långt dit. Hade tur för jag kom fram till pumpen med soppa för en knapp mil tillgodo.

    Från Svartå ringer jag GeCe som rekommenderar en annan väg än den ursprungligen tänkta. Kort presentation av nytt alternativ. Verkar krokigare sa dom och så blev det så.

    Siktade mot Fjugesta med svänge av vid Kvistbro istället och hamade på en go väg som slingrar sig i ett kuperat landskap. Passerar Vretstorp och sen lunch i Askersund. Tyvärr fick vi inte träffa GeCe den här gången men så är det ibland

    Hemväg nära Vättern. Hamnar på en nygjord vajerväg. Vänder vid första korsning och kommer på rätt spår igen.

    Nästa anhalt efter Granvik blev Tiveds handel och ett ordentligt paket med rökt sidfläsk. Mumsfillibabba.

    Finnerödja, Gårdsjö, Hova och hem.

    Tror vi kom överens om 23 - 24 mil med < 50 i snitt. Så blev det en lång och skön MC-dag också.

  10. #1120
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Låter som om ni hade en trevlig utflykt. Tyvärr blir det inte alltid vad man förväntar sig och jag beklagar att det blev som det blev för min del.

    Tips till ev, nästa tur i trakten:
    När ni svängt av vid Kvistbro och åker mot Edbergs kyrka finns efter endast någon km en avtagsväg till höger mot Tångeråsa som går väster om Logsjön. En lite mindre asfaltsväg jag ofta kör att få lite omväxling. Man kommer då fram någon km före Vretstorp. Också när man passerat Vretstorp och kört halvägs till A-sund kan man svänga vänster några meter efter Snavlunda kyrka och komma ut på en riktigt trevlig mc-väg mot Kårberg. Sen är det knappt en mil in till stan på 70 väg.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •