Sidan 110 av 548 FörstaFörsta ... 1060100108109110111112120160210 ... SistaSista
Resultat 1 091 till 1 100 av 5473

Ämne: 60+

  1. #1091
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Din tanke om Östergötland å nordöstra småland är nog outforskat för många ,Ove. Jag skulle kunna möta upp någonstans. Sjön Sommen med Malexander är ganska fint. Tror linfärgan är kvar där?
    Jan

  2. #1092
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Östra Småland ? Då ligger det väl nära till hands att ta färjan över till Gotland?

  3. #1093
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Din tanke om Östergötland å nordöstra småland är nog outforskat för många ,Ove. Jag skulle kunna möta upp någonstans. Sjön Sommen med Malexander är ganska fint. Tror linfärgan är kvar där?
    Stämmer, stor vit fläck på min karta. Det ligger en sjö ivägen som man måste komma runt.

    Malexander låter OK. Jag har väl ca 28 mil dit om man ska tro Eniro. När du kan garantera sedvanligt vackert väder 3 dagar så far vi .

    Olle Å. Östra Småland ? Då ligger det väl nära till hands att ta färjan över till Gotland?
    Vet ej, men det blir i så fall en massa timmar till sjöss.

  4. #1094
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Oskarshamn har väl båt till Gotland, ca 4 tim tror jag.
    Jan

  5. #1095
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Idag har jag ägnat mig åt att förvirra de geografiska begreppen för grannarna Håkan och Thomas. Sökte en massa för dom och en del även för mig nya vägar söder om Kinnekulle och på Kållandsö. Tyvärr ingick det några raksträckor på rundan man det får man ta. Alla kurvor kan ju inte vara direkt förbundna mad varandra.

    Revben på gammaldags vis bjöds det på i Lidköping och på hemvägen ett stopp i Källby. Lite frusna grisfileändar som kan bli bra i gryta eller på grillen. Tyvärr var inte packväskorna med på turen för då hade jag kunnat storhandla.

    Provkörde 125cc Honda Shadow. Glidare är ju inte för mig även om det killar lustigt när hälen släpar i vägen i kurvorna. Överraskade med att vara ganska pigg med storklumpen jag i sadeln. Fast det är klart.. Omkörning när det går över 100 är en seg historia. Jag vill nog ha 250 cc för att kunna göra säkra omkörningar.

  6. #1096
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Provkörde 125cc Honda Shadow. Glidare är ju inte för mig även om det killar lustigt när hälen släpar i vägen i kurvorna. Överraskade med att vara ganska pigg med storklumpen jag i sadeln. Fast det är klart.. Omkörning när det går över 100 är en seg historia. Jag vill nog ha 250 cc för att kunna göra säkra omkörningar.

    Varför så bråttom? Har du inte hört talas om "slow living"!

    På min gravsten kommer det INTE att stå: "Han gasade sig genom livet och dog som en hjälte".
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  7. #1097
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    På min gravsten kommer det INTE att stå: "Han gasade sig genom livet och dog som en hjälte".
    Nädu, välj en bättre text. Det kan förstås som om du stupat i ett hjältemodigt krig mot vägglöss.

  8. #1098
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Nädu, välj en bättre text. Det kan förstås som om du stupat i ett hjältemodigt krig mot vägglöss.
    Tolkningen av texten är fri!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  9. #1099
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Nåja, på min gravsten kommer det inte stå : han drunknade i regnvatten på Mc tur i Östergötland, i nästa vecka.
    Jan

  10. #1100
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Nåja, på min gravsten kommer det inte stå : han drunknade i regnvatten på Mc tur i Östergötland, i nästa vecka.
    Och detta ska tolkas som en väderprognos?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •