Sidan 11 av 548 FörstaFörsta ... 9101112132161111511 ... SistaSista
Resultat 101 till 110 av 5473

Ämne: 60+

  1. #101
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Om visor var det ja! Ute blåser sommarvind ... Blaha ! Det blåser höstvindar så örona fladdrar och mustascherna blir rufsiga! Cigarillen brinner som ett tomtebloss om det inte regnar för då brinner den inte alls. Byig vind är det också så att åka hoj är inte kul alls.

    Gubben Frost har varit ute och satt färg på träden till ingen nytta för mina löv hamnar hos grannen och jag får tillbaka hans. Som tur är har jag mera löv som jag kan lämna bort. ;D

    Än så länge går det bra men håller det på ett tag till kommer jag att bli en riktigt grinig ohyra på alla nåbara forum. Bevare oss för detta!

  2. #102
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Om visor var det ja! Ute blåser sommarvind ... Blaha ! Det blåser höstvindar så örona fladdrar och mustascherna blir rufsiga! Cigarillen brinner som ett tomtebloss om det inte regnar för då brinner den inte alls. Byig vind är det också så att åka hoj är inte kul alls.

    Gubben Frost har varit ute och satt färg på träden till ingen nytta för mina löv hamnar hos grannen och jag får tillbaka hans. Som tur är har jag mera löv som jag kan lämna bort. ;D

    Än så länge går det bra men håller det på ett tag till kommer jag att bli en riktigt grinig ohyra på alla nåbara forum. Bevare oss för detta!

    Det var till att vara på dåligt humör märker jag. Men det är väl abstinensen antar jag men i morrn skulle det bli skapligt väder OCH MC-väder Ove!
    Onsdag verkar litet lovande också kanske det är tillräckligt för en Skagentur men det spörs i änden som repslagarn sa.
    Senast redigerat av GeCe den 2009-10-04 klockan 22:15.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  3. #103
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Tur man bor i söder,12+ sol å hojväder.
    Jan

  4. #104
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Tur man bor i söder,12+ sol å hojväder.
    Idag har det varit hojväder här också men det har varit en del aktiviteter som hindrat. Det blir ju en del hektiska dagar. Jag skulle vilja ta ett par turer till södra delarna av Skaraborg och kolla runt lite bland platåbergen för att kunna visa runt om det kommer nån intresserad och det brukar det göra efterhand. Alltid kul att ha lite i reserverna när det gäller utflyktsmål. Vill bara ha stabilt väder en hel dag för titta på utsikter genom regnbyar ger inte så mycket.

    Jag har en fundering. Finns det några fler än en handfull gubbar som är daglediga under veckorna och är intresserade av att träffas så hör gärna av er. 60+ tråden är inget slutet rum utan det går bra att höra av sig. Ju fler ju roligare. Om du känner dig för ung så går det bra att låna några år. Vi är några som ligger inne med överskott.

  5. #105
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Hördu Jan! Glasriket - Står det kvar även sen vi lämnat vår förra hemvist, några av oss för gott! Vore intressant med en resa till våren kanske? Det som kan störa då är att folk i min närhet har börjat spåna på ett besök i det stora landet i väster för att våldgästa släkten som vi ff har kvar där, men det ska väl inte ta så många veckor. Våren är ju lång! ;D
    Slår man ihop Gamlingarna(40+) och Hojenfolket kanske det kan bli en ordentlig uppslutning så att det går att ordna Hyttsill med isterband, fläsk och nubbe. Är inte kroppkakor med kröser också en Smålänsk paradrätt? Finns mycke att uppleva

  6. #106
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Hallå! Har jag blivit ensam på den här tråden??

    Nåja! Skriver ändå.

    I morse - kallt och blåsigt - ingen lust. Tänker åka till stan för att köpa ett element till hustruns rum, det gamla har pajat och hon påstår att hon fryser. Skall meddela GeCe att jag avstår dagens tur men han är entusiastisk och står och packar hoj för fullt.

    Konstigt vad man kan ändra kurs fort! Plötsligt verkade det viktigare att åka hoj än att hustrun fryser (va f-n, hon ska ju ändå till Italien om några veckor och där är det varmare!).

    Av med hatt och brallor! På med långfilling (1 par! ) och stället. Dubbel buff pga blåst. Vilken hoj? Sigrid? Helst, men måste tankas. Greta, nja. Tankad, men det är fuktigt på vägarna och den fjollan ståtar ju med kromade avgasrör. Den som kom på att det ska vara krom på MC förtjänar absolut inget Nobelpris Ja ok då! hon är fortfarande skitig sen förrförra turen, får gå.

    Drar iväg efter en ordentlig spray på kedjan. Kör kända vägar mot Finnerödja i meditativt tillstånd, inga tankar - bara njuter tills jag mitt i en skog börjat undra var f-n jag egentligen är? Löser sig nån km längre fram: Känner igen en kåk och är ff på rätt väg.

    Ut på E20 en knapp mil och se via Gårdsjö till Finnerödja. Ingen där och varför ska jag stå stilla när jag kan köra. Kör GeCes kontrakurs och vi träffas vid Tiveds handel där GeCe och Hustrun har handlat delikatesser. Måste också handla när jag ändå är där för såna rökta varor som dom har där får man leta efter! och är man en gottegris så är man.

    GeCe kör före och jag följer men jag upptäcker snart att jag glömt att knäppa jackan, uppspelt som jag var av att träffa kamraterna och av shoppingen. Ja ja, stanna och knäpp!
    Och sen vidare i samma lugna tempo. Tittade på omgivningarna, kossor och hästar i hagarna, hus och trädgårdar. Jag tror vi blev omkörda av 2 bilar på hela vägen till Åtorp. Dom hade väl bråttom, kanske skulle till BB men inte visste jag att det finns i Åtorp.

    Kaffebönan i Åtorp hade stängt pga semester men vi inkräktade på ett bord och paret GeCe intog medhavt och jag som spontanåkte gick in i affären för en hamburgare och kaffe.

    Nästa hållplats Södra Råda gamla kyrka som är under återuppbyggnad efter brand. Stängt för säsongen men är väldigt intressant att besöka. Rekommenderas.

    Mot Gullspång för tankning. Fick bromsa nästan till stillastående för en tungt lastad ekorre som passerade vägen. Undrar vad han hittat för gott som han bar på men han fick jobba och inte gick det fort. ;D

    Från Gullspång tog vi vägen Skagersvik - Delebäck - Gudhammar till Hova och det förnämliga fiket i 50-talsstuk som finns där. Godis till kaffet. Jag tog en bakelse som ser ut som en kombination av dessa båda och den satt fint dit den kom.

    Följde till norr om Gårdsjö där våra vägar skildes och jag vände hemåt. Klappade min fd. bil som jag sålde till en händig man. Den är på väg att likt Fågel Fenix resa sig ur askan. Blir bra.

    På en parallellväg till E20 ser jag en massa burkar på vägen + en killle på en AT. Frågar nyfiken som jag är - övningskörning naturligtvis. Talar om att Hojen finns och nämner även fördelar att vara med i SMC.

    Motljus hemåt och vinden har tilltagit under dagen. Fick sitta och köra med uppfällt visir för att se vägen men hemma är jag.

    Rundan som brukar bli ca,12 mil slutade idag på drygt 20 mil. ??? Men det var en väldigt trevlig resa. Får försöka handla element i morgon om det inte kommer något annat emellan.

  7. #107
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Trevlig berättelse Ove, nog är du en gottegris alltid. Fnissar.
    Glasriket som jag kollat en del runt,vill jag verkligen genomföra. Vi får kolla intresset till våren.
    Jag tycker vi har fint höstväder som inbjuder att ta några rundor med hojen. Lite blåsigt sista tiden men minst +10 om dagarna. Under +10 två långkalsonger.
    Jan

  8. #108
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780

    Smile

    Det var i blåsigaste laget idag och det märks väl i cykeln att man har passagerare med för hojen blir extra orolig i vindbyarna. Men trevligt var det med lite nya vyer runt Skagern under ledsagning av Ove som kan vägarna och var det bästa kaffet finns. Tack för fikat med bakelse i Hova Ove, det satt fint.

    Krönikören Ove berättar om resan med den äran så jag har inget att tillägga annat än att vi hoppas kunna göra om resan nästa sommar i trevligare väderlek för det finns mycket att se efter de här vägarna. Inte minst hur arbetet fortlöper med att återuppbygga den gamla kyrkan i Råda från 1300-talet som brändes ned av en pyroman. Arbetet sker enligt samma metoder och med samma verktyg man använde på 1300-talet. Dessutom fågeltornet i ett område med örnar väckte min nyfikenhet så nästa gång får "tuben" följa med.

    Dagen avslutades med den rökta fläskfilen från Tiveds handel tillsammans med hustruns potatisgratäng som sköljdes ned med en Tivedsöl som blev en bra avslutning på en bra dag trots blåsvädret.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  9. #109
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Det var jättefint väder på förmiddagen och jag kände ett visst sug men, elementet!!

    Tog Skodan och for till Mariestad. Tittade in i flera butiker men fann inte vad jag ville ha. Vidare till Skövde. Hungrig!! måste åtgärdas. Lunch avåts i lugn och ro med kaffe efter.

    Ut på stan igen och i andra affaren hittar jag rätt element, det sista. Får tag på en vagn ute och in igen och precis när jag lagt det på vagnen kommer det ett par och vill ha just ett sådant. Hann alltså på minuten. Tur ska man ha.;D

    Medan jag var i affaren kom det en regnskur som inte gick av för hackor och jag satt ganska nöjd i lilla bilen. Tog en sväng till Biltema men det enda jag fick med mig var en massa vatten när jag gick till och från affären. Tittade lite på tutor men kan inte bestämma mig.

    Ska se om jag hinner få elementet på plats innan hustrun kommer hem imorgon.

  10. #110
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Jäkla plikter. I dag när jag höll på att ta på skinbyxor å rukkajacka ringer dotter= pappa vattenpumpen bara går å går. Klädbyte, arbetkläder, pumpen är varm,inget vatten. Hojturen är glömd,Pumpen är slut, det bara skriker i den.
    Backventilen på sugsidan har kärvat, ner i brunnen kolla bottenventil, verkar ok. Reservpumpen från Gudrunstormarna riggas. Vatten i huset,ny pump å backventil i morgon. Historia om Mc tur med förhinder.
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •