Sidan 109 av 548 FörstaFörsta ... 95999107108109110111119159209 ... SistaSista
Resultat 1 081 till 1 090 av 5473

Ämne: 60+

  1. #1081
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Du glömmer väl inte bort lilla Innovan? Ett alldeles utmärkt alternativ för att ta sig ut till djuren och grönsakerna.

    Sen är det ju så att det faktiskt finns en massa ställen som man kan ta sig till på idel asfalt när omständigheterna tillåter.

    Nejdå, Innovan är inte bortglömd som jag också nog betraktar som den kanske viktigaste hojen i mitt lilla mc-stall. Men jag får fixa till någon form av ryggstöd, en kartong eller väska bakom ryggen eller dylikt för de lite längre turerna har jag kommit underfund efter sista långturen.

    Gjorde en sedan länge inplanerad planerad tur till Gävle i helgen som skulle ha gjorts med Suzukin som fick ställas in tidigare. Då resans mål denna gång var viktigare är själva resan fick det bli med kylskåp med stödhjul. En besvikelse då resan också kortades ned till ett minimum och inte samma utbyte. Men ibland får man kompromissa.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  2. #1082
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Ojoj, varit mycket denna veckan,måste nog ta semester å vila upp mig.

    Semester! Vad kan de innebära?
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  3. #1083
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Ojoj, varit mycket denna veckan,måste nog ta semester å vila upp mig.
    Ja pensonärslivet är slitigt. När ma var i arbete visste man var man skulle vara under dagen och det var bara kvällar och helger det var ovisst. Nu kan det bli hur som helst. Det värsta är, tycker jag, när det inte finns ett dugg att göra.

    Kanske det är dags för en träff? Vad säger vädersmästaren?

  4. #1084
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Frun har semester en vecka till. Sen kan vi kanske hitt på nåt. Hur går det med ostkustplanen Ove? Olle va nog sugen på något oxå ? Kanske far man förbi nordändan på långa sjön. Allt är möjligt. Planerar en lång å fin Britt Summer.
    Jan

  5. #1085
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Frun har semester en vecka till. Sen kan vi kanske hitt på nåt. Hur går det med ostkustplanen Ove? Olle va nog sugen på något oxå ? Kanske far man förbi nordändan på långa sjön. Allt är möjligt. Planerar en lång å fin Britt Summer.
    Ostkusten va de ja. Hörde om stabilt väder efter kommande vecka. Kan kanske bli bra. Den turen som jag skissat på berör båda ändarna på Långa Sjön.

    Det är klart att Olle behöver komma österut också som omväxling på alla Norgeäventyr, ( han får väl snart betala vägskatt i Norge ) Om det är fler intresserade så är det bara att höra av sig. När jag vet mer så kommer Östgötatråden upp igen.

  6. #1086
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Undrar hur det skulle vara med en tur till Åland. Visserligen går alla vägar ut från Mariehamn och tillbaka, så det går inte att åka en rundtur utan det blir en del fram och tillbaka. Man hinner nog se det mesta på en dag. jag åkte hoj där för 50 år sedan, så det kanske är lite ändrat nu.
    Jag kanske kan ordna nattkvarter dagen före och efter Ålandsbesöket.

  7. #1087
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Jag va på Åland för ca 5 år sedan. Det är som du beskriver Olle. Ön har en del kul byggnader annars ganska tråkiga vägar.
    Jan

  8. #1088
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Töreboda
    Inlägg
    5
    Jag var på Åland för ca 1 år sedan bara tråkiga vägar

  9. #1089
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Låter inte bra. Får väl fundera på något annat. Vill ju samtidigt få lite vackra vyer.

  10. #1090
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Låter inte bra. Får väl fundera på något annat. Vill ju samtidigt få lite vackra vyer.
    Vackra vyer bjuds man nog på i skärgården, från båten.

    Nä, bättre att stanna iland.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •