Sidan 108 av 548 FörstaFörsta ... 85898106107108109110118158208 ... SistaSista
Resultat 1 071 till 1 080 av 5473

Ämne: 60+

  1. #1071
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    [QUOTE=Olle Å;41468]Börjar snart få lite abstinens pga. hojen behöver nya packningar i framgaffeln, men vekstadens semester är snart slut och då läklar ska det bli köra av. Hoppas bara det ostadiga vädret slutar snart och vi får en brittsommar. Norge är ju ett fantastiskt land även under fjordytan. Såg på tv igår att det finns korallrev i Sognefjorden, visserligen på 60m djup.
    Hoppas bara att Ove lyckas släppa startsnöret i tid.[
    Då Olle kanske är dax att lägga en plan?
    Jan

  2. #1072
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Det är en sån här snygging Ove drömmer om! Färgsättning ser inte så dum ut på detta ex.


    2324821218.jpg 20100804.jpg
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  3. #1073
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Det är en sån här snygging Ove drömmer om! Färgsättning ser inte så dum ut på detta ex.
    Visst har dom nåt visst, ryskorna! Inga dussinhojar direkt.

  4. #1074
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Nyss hemkommen. Efter att ha klippt gräs i em kom jag plötsligt på att det är Onsdag = veckans åkning med lokala klubben. På med paltorna och ut med en hoj och jag kom på plats i tid. Ett dussin hojar på rad när vi stack iväg. Blandade vägar, t.o.m. lite grusväg. Längst bort på rundan fanns en räkmacka. Därefter delade sig gruppen. Ena delen tog raka vägen och den andra lite krokigare. Gissa vilken jag följde.

    Eftersom jag är utan klubb så tror jag att jag ska bli medlem där. Aldrig fel att ha kontakt med folk i närområdet.

  5. #1075
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Visst har dom nåt visst, ryskorna! Inga dussinhojar direkt.

    Visst har de något visst både på ont och gott ska man väl ärligt tillägga.

    Själv saknar jag en allroand/offroadhoj i mitt "mc-stall" för de lite mindre vägarna med sämre underlag men 4 hojar blir nog lite för mycket. Sörjer Transalpen. Fast å andra är det nog egentligen dags att trappa ned mc-innehavet isället för en annan kan inte tillåta sig längre med de olika besvär med hälsan jag har att förvandlas till en yster tonåring längre som vissa gör när de gränslar sadeln på en hoj. Det är helt enkelt inte lika kul längre att köra bike när man inte klarar att köra så aktivt längre. I glidarstuket passar jag nog mer in numera och fick jag inte så förbaskat ont i ryggen av att sitta i gynekologställning skulle jag nog åka en låg cromsläde idag kompletterat kanske med en lägre allroandhoj och det är det ju bara BMW som har. Och deras mindre allroand-cyklar har jag inget större förtroende för när det gäller kvaliteten och vissa köregenskaper efter att ha testat. Smidiga hojar är det men det är också det bästa jag kan komma på att säga om dem.
    Senast redigerat av GeCe den 2010-08-05 klockan 04:13.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  6. #1076
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Visst har de något visst både på ont och gott ska man väl ärligt tillägga.

    Själv saknar jag en allroand/offroadhoj i mitt "mc-stall" för de lite mindre vägarna med sämre underlag men 4 hojar blir nog lite för mycket. Sörjer Transalpen. Fast å andra är det nog egentligen dags att trappa ned mc-innehavet isället för en annan kan inte tillåta sig längre med de olika besvär med hälsan jag har att förvandlas till en yster tonåring längre som vissa gör när de gränslar sadeln på en hoj. Det är helt enkelt inte lika kul längre att köra bike när man inte klarar att köra så aktivt längre. I glidarstuket passar jag nog mer in numera och fick jag inte så förbaskat ont i ryggen av att sitta i gynekologställning skulle jag nog åka en låg cromsläde idag kompletterat kanske med en lägre allroandhoj och det är det ju bara BMW som har. Och deras mindre allroand-cyklar har jag inget större förtroende för när det gäller kvaliteten och vissa köregenskaper efter att ha testat. Smidiga hojar är det men det är också det bästa jag kan komma på att säga om dem.
    När det gäller hojval så är det verkligen lätt att drabbas av tvivel och villrådighet. Det som ögat gillar gillar inte ändan och tvärtom. Sen är förnuft och dårskap med och stökar till det också.

    Jag saknar civilversionerna av 50 - 70 talens crosshojar som fanns en gång. Numera finns väl bara Triumph Scrambler i det stuket och den är en stor klump i jämförelse med dom som en gång fanns i alla storlekar från 125 cc och uppåt. Nutiden äventyrsmaskiner är ju höga kameler i jämförelse så där finns en lucka att fylla för den som vill.

  7. #1077
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Var ute på en liten 20-mila tur idag och åkte runt och fick lite ärenden uträttade med Suzukin som inte körts sedan den 24 juni när vi kom hem efter Smålandturen. Fick besked bl.a om det knepiga utseendet på slitaget av bakdäcket som beror på olika gummiblandningar i däcket som är hårdare på mitten och mjukare på sidorna. Men det finns mycket kvar att slita på så det finns ingen anledning att ha bråttom med att byta. Cykeln går som en dröm, dock inte på grusvägar av naturliga skäl med de breda däcken.
    Grusvägarna och de krokigaste vägarna låter jag vara ifred i och lämnar dem till dig Ove och resten av 60+ gänget i fortsättningen. Undantag möjligtvis någon grusväg någon gång för lillasystern Yamman som dock får utföras i stilla mak och i ensam majestät och väl vald hastighet då fjädringen inte är anpassad för dylika äventyr och knappast blir bekväm. Får väl lära mig att leva med detta och inse att grusåkandet är en saga som är slut tyvärr. Är 70 vägar och uppåt som gäller i fortsättningen för mitt åkande och vara glad för det jag klarar av med tanke på omständigheterna och de hojar jag ändock har.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  8. #1078
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Grusvägarna och de krokigaste vägarna låter jag vara ifred i och lämnar dem till dig Ove och resten av 60+ gänget i fortsättningen. Undantag möjligtvis någon grusväg någon gång för lillasystern Yamman som dock får utföras i stilla mak och i ensam majestät och väl vald hastighet då fjädringen inte är anpassad för dylika äventyr och knappast blir bekväm. Får väl lära mig att leva med detta och inse att grusåkandet är en saga som är slut tyvärr. Är 70 vägar och uppåt som gäller i fortsättningen för mitt åkande och vara glad för det jag klarar av med tanke på omständigheterna och de hojar jag ändock har.
    Du glömmer väl inte bort lilla Innovan? Ett alldeles utmärkt alternativ för att ta sig ut till djuren och grönsakerna.

    Sen är det ju så att det faktiskt finns en massa ställen som man kan ta sig till på idel asfalt när omständigheterna tillåter.

  9. #1079
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Dagen började bra med sol och vackert men det var lovat regn lite senare. Ville heller inte åka hemifrån av olika skäl. Vad gör man då? Jo köper hem lite jäst och bakar. Perfekt sysselsättning när man ska fördriva några timmar och så får man till mackor under dom närmaste veckorna. Rekommenderas!

  10. #1080
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Ojoj, varit mycket denna veckan,måste nog ta semester å vila upp mig.
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •