Sidan 107 av 548 FörstaFörsta ... 75797105106107108109117157207 ... SistaSista
Resultat 1 061 till 1 070 av 5473

Ämne: 60+

  1. #1061
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Håller med. Det skall vara stampat jordgolv, omålade väggar och MC-delar och verktyg i ett härligt kaos i skenet av en naken 75 wattare. Knuttar är konservativa.



    Tänka att dataåldern även nått de mörka Smålandsskogarna!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  2. #1062
    Medlem Chappys avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Mitt i småland
    Inlägg
    335
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg


    Tänka att dataåldern även nått de mörka Smålandsskogarna!
    Tro fasen att det tog tid Ge Ce. Här i småland finns det ju så få nollor!
    En sa va förveten o spörja om en sa få sport nå´t

  3. #1063
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Chappy Visa inlägg
    Tro fasen att det tog tid Ge Ce. Här i småland finns det ju så få nollor!

    Ha............
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  4. #1064
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Börjar bli dags att fundera på lite längre soloraider. Värmen har tagit igen sig lite och hustrun ska jobba några veckor före pensionen. Kanske dags att ta den där turen till Östergötland som jag yrade om i våras, men som inte blev av. bra tillfälle när de flesta semestrarna är över men inte allt har hunnit stänga för säsongen ännu.

    Just för tillfället är vädret inte det bästa med regn som sipprar ner lite när som helst men det blir väl bättre. Provade att klippa gräs idag men det blev bara en massa klumpar så jag får göra om när det torkat för det ser för j*-*ligt ut.

    På lördag är det Kanalsimmet. Jag blev plötsligt engagerad som funktionär - skall hålla ena ändan av ett startsnöre och lyfta detsamma när kanonen smäller av. Avancerat arbete, undrar hur det ska gå?

  5. #1065
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Östergötland har många små fina vägar, tyvärr liger det lite utanför mitt hemmarevir. Som vanligt körde jag vilse på vägen hem från Norge, just i östergötland.(solen gått i moln) Nodöstra småland kan jag lite bättre. Det är bara att hojta till om du vill ha sälskap en stund. Å du Ove, akta dig för kanonkulan:
    Jan

  6. #1066
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Östergötland har många små fina vägar, tyvärr liger det lite utanför mitt hemmarevir. Som vanligt körde jag vilse på vägen hem från Norge, just i östergötland.(solen gått i moln) Nodöstra småland kan jag lite bättre. Det är bara att hojta till om du vill ha sälskap en stund. Å du Ove, akta dig för kanonkulan:
    Ingen fara med kanonkulan. Precis som MC med raka rör - bara en j-a massa buller.
    Den som for illa häromåret var en stackars gräsandshona som låg i vassen alldeles under kanonen. Den har nog tinnitus efter smällen.

    Vore kul med sällskap. Har väl tänkt ungefär Jönköping -> Västervik -> Kolmården -> Katrineholm -> Askersund på 2 - 3 dagar. Mindre vägar så långt det går så därför blir det inga långa dagsetapper. Vilse är en ort som jag gärna besöker.

  7. #1067
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Börjar snart få lite abstinens pga. hojen behöver nya packningar i framgaffeln, men vekstadens semester är snart slut och då läklar ska det bli köra av. Hoppas bara det ostadiga vädret slutar snart och vi får en brittsommar. Norge är ju ett fantastiskt land även under fjordytan. Såg på tv igår att det finns korallrev i Sognefjorden, visserligen på 60m djup.
    Hoppas bara att Ove lyckas släppa startsnöret i tid.

  8. #1068
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Börjar snart få lite abstinens pga. hojen behöver nya packningar i framgaffeln, men vekstadens semester är snart slut och då läklar ska det bli köra av. Hoppas bara det ostadiga vädret slutar snart och vi får en brittsommar. Norge är ju ett fantastiskt land även under fjordytan. Såg på tv igår att det finns korallrev i Sognefjorden, visserligen på 60m djup.
    Hoppas bara att Ove lyckas släppa startsnöret i tid.
    Hmm.. ? Var det inte elfel ? Det kan väl inte bli 2 fel samtidigt på en Honda?

    Och hörru, ta det lugnt längs fjordarna för korallreven ska inte besökas per hoj!

    Jo jag hoppas som du att det blir stabilt goväder nu så det blir lite åka. Vill ut på luffen några dagar. Trött på tropikvärme och dito regn. 20 grader och uppehåll står på önskelistan.

  9. #1069
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Hjälp! Jag har fått dumma idéer.

    Dom där rysshojarna har en dragningskraft som verkligen känns. Funderar på att sälja av Greta och Lillan för att få plats för ryss med sidovagn. Det var bara så j-a kul att köra.
    Jo jag vet ... kvaliten och effekt och sånt ... men va´f-n, är man rädd för strul så åker man väl buss!

  10. #1070
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Vuxna pojkar har rätt till drömmar. När det blir till förverkligande så är det väl OK. Enstånkan kan du ju behålla så du får behålla gamla vänner att köra med. Haha, livet är ju här å nu. Sägs att man ångrar mest det man inte förverkligade. Så Ove, om det käns rätt gör som du tänkt.
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •