Sidan 106 av 548 FörstaFörsta ... 65696104105106107108116156206 ... SistaSista
Resultat 1 051 till 1 060 av 5473

Ämne: 60+

  1. #1051
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Huvva! Ett drag i röd/vitt, ett bra spö och egen stekpanna är nog lika bra. Kräma till lite vitvinssås är väl också möjligt och sparrisen kan bytas mot någon årstidens primör.
    Haha,kan se Ove desperat svinga sitt spö när det krampar i magen av hunger.
    Jan

  2. #1052
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Haha,kan se Ove desperat svinga sitt spö när det krampar i magen av hunger.
    Me to!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  3. #1053
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Lugnt på den här kanten. Har fortfarande korv kvar efter senaste Sköllerstapassagen. Falukorv med krämig vitvinssås och sparris är väl inte att förakta?

  4. #1054
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Medan ni ägnar er åt diverse kulinariska äventyr, så har jag fått ett elfel på hojen samt helknäppa bakbromsar på bilen. Men nu verkar det hela ha ordnat till sig, så nu skall det väl bli lite åka av igen.

  5. #1055
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Fick en fin firre när jag fiskade kräftma. Aborre ca 0,6 kg, hamnade på grillen i folie, med div godis i magen. Fin tröst när regnet piskar. Ska åka på 7000 mil service på torsdag. Kostar några tusen, men känslan när datorn mappat igenom hojen är värt det. Snittar 0,45 milen med tant å pack,svarar direkt på gaspådrag. De ä så man ska ha det.
    Jan

  6. #1056
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Fick en fin firre när jag fiskade kräftma. Aborre ca 0,6 kg, hamnade på grillen i folie, med div godis i magen. Fin tröst när regnet piskar. Ska åka på 7000 mil service på torsdag. Kostar några tusen, men känslan när datorn mappat igenom hojen är värt det. Snittar 0,45 milen med tant å pack,svarar direkt på gaspådrag. De ä så man ska ha det.

    Låter nästan som om den där "super-hojen" klarar sig utan service!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  7. #1057
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Nog ser det knepigt ut när meken står mest å petar på en dataskärm.
    Jan

  8. #1058
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Nog ser det knepigt ut när meken står mest å petar på en dataskärm.
    Håller med. Det skall vara stampat jordgolv, omålade väggar och MC-delar och verktyg i ett härligt kaos i skenet av en naken 75 wattare. Knuttar är konservativa.

  9. #1059
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Tog en liten sväng med utehojen Lillan idag för att bromsskivorna har börjat skifta i rött. Den senaste veckan har jag kört en massa mil, men i bil.

    Attans vad man ligger av sig, t.o.m. efter ett så kort uppehåll. Det var som första vårturen. Men fixade under den resan att jag fick hjälp att ösa ekan som låg i marvatten efter det envisa regnandet. Vattnet inuti var högre än i sjön så det fordras balanskonst och vighet i högre skolan att samtidigt som den hänger i förtampen börja ösa så att den kan äntras utan att sjunka. Numera anlitar jag hjälp av unga, viga och dristiga najader att utföra arbetet. Därefter blev det litet samkväm med grillning vid sjökanten. Mysigt.

    Vädret artar sig att bli bättre med lite uppehåll mellan skurarna. Kanske det blir både hoj- och fiskeväder. Augusti är enl. min mening bästa sommarmånaden.

  10. #1060
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Håller med Augusti är skön månad. Det är nu prioriteringarna börjar, aborrfisket,kräftfisket, morgon under duvsträcket,änderna får vänta,bockjakt är inte min grej (kallas myggjakt). Några hojturer hinner jag nog ?
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •